22

61 3 0
                                    


Ghost Rockers - Patient Zero
Kapittel 22
- Milla Santiago -

Bilde: Milla Santiago
Video: Never Get To Heaven - Sarah Blaine

Chase Davenport står ved enden av gangen. Gangen som fører til Pasient Null sin celle. Stille som en mus beveger han seg mot døren. Han legger nøkkelkortet over skanneren. ADGANG GODKJENT. Døren blir låst opp. Chase går inn. Milla ligger på sengen. Med raske skritt går han bort til monitoren. På monitoren står det alt ifra hjerterytme, blodtrykk - til puls. Alt ser stabilisert ut. I den høyre armen er det stukket inn en intravenøs. Det første han gjør er å ta ut intravenøs. Han skrur av tilførselen til narkosen. Slangen tar han også ut av munnen hennes.  Det vil ta over to timer før Milla kommer til bevissthet igjen. Og når hun gjør det vil hun være forvirret, redd - ha hukommelses tap. Chase legger en lapp i hånden hennes til hun våkner opp. Han kommer seg ut ifra cellen og ingen vil noen gang vite at han har vært der.

Jonas, Jimmy og Kirsti sitter i en taxi. De har analysert teksten og funnet ut en ny bit av sangteksten. Gjengen er på vei til togbanen. 7 Kilometer ifra skolen. For to dager siden hadde det stått i avisa om et tog som hadde sporet av på utkanten av byen. Og i teksten står det; Som et tog som har sporet av.

De står foran vraket til toget. Er du sikker på at de mente bokstavelig et tog som har sporet av? Spør Jimmy. Jonas ser på ham og bare rister på hodet. Orker ikke å svare på Jimmy sitt dumme spørsmål. Selvfølgelig gjorde de det! Sa Kirsti og begynner å gå mot den ene inngangsdøren som ikke virker ødelagt etter avsporingen. Trioen går inn. Interiøret er ikke så ødelagt etter krasjet. Se etter noe om en fugl som ikke finner veien sin sier Kirsti. Jimmy går innover i toget og gjennom spisevognen. Han ser seg rundt i håp om å finne noe som har med en fugl som ikke finner veien sin.

Det er da han ser det. En hvit fugl er malt på siden av en kommode som står midt i spisevognen. Dere! Roper han. De andre to kommer løpene inn. Jeg tror jeg fant fuglen sa han å smilte. Jonas beveger hendene sine på overflaten av kommoden for å se etter skjulte rom eller noe som ligner på et sted en bok kan ligge. Plutselig kjenner han noe skarpt mot fingeren. Han trykker. Et knirk lager ekko i vognen. Og på veggen er det et maleri. Maleriet er blir skjøvet til side og det er en safe bak det. Gjengen går mot safen.

Hva tror dere er koden? Spør Kirsti. Jonas rister på hodet. Men så lyser det noe i øynene hans. Han fisker opp telefonen ifra lommen. Telefonen ifra Milla sitt skap. På skjermen står det:

00:06:37
W.C.K.D

Ånei! Det er bare seks minutter igjen! Sa Jimmy med redd stemme. Jonas smiler for seg selv. Hva er det du smiler for, Bever, vi har seks minutter til å få tak i boken ellers så dør Milla! Sa Kirsti og ser på Jonas med fanatiske øyne. På en touch skjerm på skjermen taster han inn de fire bokstavene: W C K D. En grønn lampe lyser og safen blir åpnet. Inne i safen ligger boken.....Jonas tar frem mobiltelefonen sin. Inne på Ghost Rockers sine sider poster han en ny oppdatering:

GHOST ROCKERS - NEW POST - 13.45

Vi har den.
Nå skal dere holde deres del av avtalen!
Ellers brenner vi den!

Hva er det du driver med!? Spør Jimmy. Ingen messer med Milla å slipper unna med det sier Jonas sint. Vil de ha boken må de gi oss Milla!.........

OND BASE
AVA PAIGE SITT KONTOR

Ava Paige er rassende. Ghost Rockers tror at de bestemmer. Hm.....nei! Hun begynner å skrive på et nytt kort til Ghost Rockers. DarkDevils, OND er ikke ferdig med Ghost Rockers. Langt ifra. Fase 3 skal snart iverksettes.

CELLE A01
Milla Santiago - Pasient Null

Monitoren piper i takt med Milla Santiago's hjerterytme. Rolig. En lege noterer noe ned på et ark. Legen ser over de vitale målingene før hun går ut av rommet.
Noen sekunder går før monitoren begynner å pipe fortere. Milla sine fingre begynner å røre på seg. Tærne strekker seg. Øynene beveger seg fort under øyelokkene. Et høyt biiiip blir hørt. Hjerterytmen til Milla blir flat. Monitoren fortsetter å bipe høylytt. Men så. Så blir alt stille.
Legen kommer inn i rommet igjen. Hun løper til monitoren.
Milla sine øyne sperrer seg opp. Øynene er mørke blå. En blåfarge som ingen har sett før. En blanding av is og elektrisk blå. Legen stirrer forskrekket på jenta. Redd for hva som vil skje.  Alt er stille. Men så blir et høyt skrik hørt.

Milla Santiago sitt skrik.......

Nå har Ghost Rockers funnet boken.
Men hvem vil ta den imot.
Kommer Ava Paige personlig for å hente boken?

I neste del:
Jonas finer ut sannheten om OND
Ghost Rockers møter med OND for å få byttet boken mot Milla.
Og
Ava Paige setter ut alle midler for å finne Pasient Null.

Xoxoxo
M.S

Ghost Rockers - Patient ZeroWhere stories live. Discover now