"Áno, mami. O dva dni prídem domov aj so svojím snúbencom. Leo sa už nevie dočkať, až vás všetkých stretne. Veď som ti to predsa sľúbila. Zatiaľ sa maj, ľúbim ťa," zložila som telefón z ucha a cítila sa ako najhoršia dcéra na svete. Už asi po desiatykrát som ubezpečila svoju mamu, že domov prinesiem svojho snúbenca, s ktorým sme do seba po uši zamilovaní. Pravda však bola taká, že v kontakte s mužom som nebola už asi štyri roky. Pýtate sa teda, prečo som jej takto klamala? Moji dvaja súrodenci sú úspešní, majú svoje rodiny a usporiadaný život, zatiaľ čo ja som v ich očiach bola úplným sklamaním.
Slovensko bolo pod moju úroveň, tak som sa po dokončení vysokej školy presťahovala do Londýna, kde mi všetci mali ležať pri nohách. Neviem, kde som mala vtedy hlavu a svoj zdravý rozum. Môj milý braček a sestrička ma považovali za rozmaznané ockovo dievčatko, ktoré v živote bez jeho bohatstva nič nedokáže, tak som sa rozhodla dokázať im, že sa mýlia. Prvé dni boli najťažšie a mala som chuť vrátiť sa domov, ale dožičila by som im tú satisfakciu? Barbara a Simon povedali, že sa do týždňa vrátim s plačom späť na ockovom súkromnom lietadle a živo si dokážem predstaviť, ako škodoradostne by sa tvárili, keby sa dozvedeli, že mali pravdu.
Titul mi bol v zahraničí akurát tak na dve veci a musela som prijať prvú vec, ktorá sa mi naskytla, ak som nechcela bývať pod mostom. Výsledok je, že už štyri roky pracujem ako čašníčka, kde zarábam minimálny plat, ktorý mi ledva stačí na pokrytie nájmu. Moji rodičia o tom ale nevedia. Myslia si, že je zo mňa úspešná karieristka, ktorá má pod palcom medzinárodný marketing. A môj imaginárny snúbenec je vyštudovaný doktor, ktorý každý deň zachraňuje ľudské životy. Krásna to predstava. Neviem ako sa z týchto klamstiev vyvlečiem, ale je to až za dva dni. Mám ešte kopu času. Budem to riešiť až vtedy.
"To je moja priateľka!" cítila som na sebe niečí pohľad, keď som zo stola odpratávala špinavé taniere po zákazníkoch. Otočila som sa a uvidela partičku kamarátov, z ktorých jeden na mňa ukazoval prstom. Toho chlapca som poznala, každý deň si u nás ráno doprial raňajky, vždy sme sa maximálne tak pozdravili. Nevedela som ani len ako sa volá. Obzrela som sa okolo seba. Naozaj ukazuje prstom na mňa? Nahodila som na neho spýtavý pohľad a on ma rukou stále verboval ku ich stolu.
"Prosím, prajete si ešte niečo?" vytiahla som si zo zástery malý notes pripravená si zapísať ich objednávku.
"Láska, chcem ťa predstaviť svojim priateľom. Toto je Stan, Ed a Tim. Chlapci, toto je moja priateľka," oči mi skoro vyskočili z jamôk. Zbláznil sa? Aká priateľka? Veď ho sotva poznám. Respektíve ho vôbec nepoznám. Pozrel sa na mňa prosebne a túžobne, aby som to hrala s ním. Chytil ma za ruku a silno ju stlačil. Bol to ten typ zúfalého pohľadu "prosím, zachráň ma".
"Zdravím vás, chlapci. Ja som Nela. Veľmi rada konečne spoznávam kamarátov svojej lásky," tentoraz som mu stlačila ruku ja a usmiala sa na neho. Môj zdravý rozum sa musel načisto vytratiť, keď som sa dala zatiahnuť do tejto hry s kompletne neznámym človekom.
YOU ARE READING
Snúbenec na skúšku ✔
RomanceStretla ho, keď ho najväčšmi potrebovala. Prišla k nemu ako slepý k husliam. A on mal šťastie v nešťastí, že si vybral práve ju. Z desaťminútovej hry sa stalo predstieranie na celý mesiac. Dokážu svoj naplánovaný pakt priniesť do úspešného konca? C...