Nechcel som Nelu predstaviť svojim rodičom, stačilo to, že musíme klamať tým jej, ale keď som pri jedálenskom stole uvidel Hanu, s ktorou sa ma rodičia snažia dať dokopy už asi od strednej školy, spanikáril som a povedal im, že mám snúbenicu. Moja mama mi nadávala, že som sa jej s touto správou nezdôveril už dávnejšie, môj otec bol naštvaný, pretože Hana bola dcérou jeho najdôležitejšieho partnera v biznise a dať ma s ňou dokopy by pre neho znamenalo, že ho môže ovládať a prispôsobiť si podmienky podľa seba, no a moja sestra mi neverila. S mojou mladšou sestrou Laurou sme mali vždy dobrý vzťah a poznala ma lepšie, ako ktokoľvek iný.
"Moja snúbenica tu bude už o chvíľu," povedal som pri stole, keď už to začínalo byť trápne, otec sa stále pozeral na hodiny, ako keby to bol pre neho najväčší trest, že tu so mnou musí sedieť. Matka do seba liala jednu margaritu za druhou, mala očividný problém s alkoholom už keď som odchádzal, ale ani za svet si to nechcela priznať. Ak by som ale mať byť v blízkosti svojho otca, tiež by som sa radšej opil.
Úprimne, nechápal som, prečo s ním stále je. Už v ôsmom ročníku som zistil, že matku môj otec podvádza. S chlapcami z triedy sme práve vychádzali z tréningu, keď som svojho otca zazrel s cudzou ženou v aute, pričom k sebe mali veľmi blízko. Utekal som s plačom domov, aby som jej oznámil najnovšie správy, ale ona len laxne povedala, že o tom už vie a že otec si len prechádza akousi fázou. Ubezpečila ma, že na tom pracujú a že sa to čoskoro zmení. Že vraj nechcela rozvracať rodinu kvôli nič neznamenajúcemu úletu a odlúčiť nás od otca. Ako keby sa o nás niekedy staral. Od toho dňa som sa na neho pozeral inak, zhnusil sa mi. Laure som o tom radšej nič nepovedal, ale som si istý, že to tiež tuší.
Hana sedela oproti mne a prebodávala ma pohľadom. Informácia o mojej snúbenici ju nepotešila. Trápne ticho pri stole prerušil zvuk zvonca pri dverách. Postavil som sa, pravdepodobne je to Nela, ktorej budem musieť dať krátky popis súčasnej situácii.
"Seb, čo to dopekla? Povedal si, že nechceš, aby som prišla s tebou," už-už sa chystala vstúpiť dnu, ale ja som bol rýchlejší a vyšiel som k nej von. Nemala žiadny mejkap a až teraz som si všimol, že má pehy. Vyzerala roztomilo.
"Prepáč, nemal som v pláne zavolať ťa sem. Moji rodičia ale zavolali na raňajky dievča, s ktorým sa ma snažia dať dokopy a ja naozaj nemám záujem. Impulzívne som im oznámil, že mám snúbenicu, mama mi nedala pokoj a hustila do mňa, aby som ťa zavolal. Môžeme im prerozprávať rovnaký príbeh, aký máme pripravený pre tvojich rodičov, len ma budeš pred nimi oslovovať mojím skutočným menom," na chvíľu sa zamyslela a spracovávala informácie. Nedočkavo som ju sledoval a premeriaval si ju. Bola oblečená jednoducho, ale pristalo jej to. Moja mama si ju určite obľúbi. Nemá rada, keď sú ženy príliš vymaľované, pôsobia na ňu umelo.
"Fajn, pustime sa do toho. Šou sa začína," prehodila si vlasy z pleca a bez ďalších prehováraní vstúpila do predsiene. Bolo odľahčujúce, že sa ma nepýtala otázky týkajúce sa toho, prečo nemám o Hanu záujem.
ESTÁS LEYENDO
Snúbenec na skúšku ✔
RomanceStretla ho, keď ho najväčšmi potrebovala. Prišla k nemu ako slepý k husliam. A on mal šťastie v nešťastí, že si vybral práve ju. Z desaťminútovej hry sa stalo predstieranie na celý mesiac. Dokážu svoj naplánovaný pakt priniesť do úspešného konca? C...