XXIV

93 12 0
                                    

Většina poddaných stojí na nádvoří. Tlačí se hlava na hlavě. Mezi lidmi jsou i skupinky dalších místních obyvatel - troglodyti, minotauři a úplně vzadu jsou medúzy zahalené v kápích. Celý dav nervózně postává a přešlapuje. Většina z nich horlivě debatuje. Když v tom zvednou své hlavy a pohledy spočinou na hradní bráně, kde právě vyšel Jeddie, jeho bratr a Giselle s párem strážných za sebou.

"Drazí poddaní," utiší je Jeddiho pevný hlas. "Sešli jsme se zde, abych učinil prohlášení. Jak jistě někteří ví, v Enrothu začala válka." Davem to otřáslo. Zřejmě se tato informace nedostala ke všem obyvatelům Nighomu. "Uklidněte se. Nighom se nebude do boje vměšovat. Alespoň ne celý. Můj bratr, král Alamar, se rozhodl, že nebude nečinně přihlížet. Vyrazí na pomoc na povrch. Máme údajně co dočinění s nemrtvými. Žádáme vás, abyste nepanikařili a zachovali klidné hlavy. Do Nighomu se jen tak někdo již nedostane. O to se osobně postarám. Každopádně vím, že mezi vámi jsou tací, kteří by se chtěli do boje zapojit. Proto vám teď dávám tu možnost. Kdo má zájem, nechť přistoupí." To už dav burácel. Lidé mezi sebou horlivě diskutovali. Jako první se před hlavním čarodějem objevili troglodyti.

Dále se protlačila skupina minotaurů. Předstoupili se zdviženými hlavami. "Náš král bude mít vždy naši podporu." Vyřkl jeden hlubokým hlasem. V davu se vytvořila úzká ulička, kterou se v řadě za sebou plazily tři medúzy. Již měly své kápě na ramenou. Jejich hlavy upoutávaly pozornost díky hadům plazící jazyky. Přes oči měla každá uvázaný červený šátek. "Naše luky slouží Nighomu od jeho počátku. Byly jsme v boji po boku vašeho praděda Raegala. Chrám Tichých hlasů věnoval jemu a jeho rodu věrnost. A tak to i nadále zůstane. Medúzy se hluboce uklonily. Jeddie na důkaz vděčnosti pokynul hlavou.

Jako poslední z davu vystoupil muž. "Proč bychom se měli zabývat problémy nadzemě? Ať si to Erathie vyřeší. Nehodlám položit svůj život za národ v naleštěných helmách." Odplivl si muž. Jeddieho jeho poznámka nevyvedla z míry. Jen mu klidným hlasem odpověděl.

"Nikdo vás do války nenutí. Nechci posílat nevinné na smrt. Alespoň ne teď. Ale jistě se ve vás najde odvaha, až bude jednou potřeba. Tedy spíše, pokud bude potřeba. Jak jsem říkal, Nighom má skvělou obranu a vede sem jedna jediná cesta a to portálem, který je pečlivě střežen. Ale to jistě všichni víte." Jeddie pohlédl na svého bratra a znejistěl. Alamar proto převzal slovo.

"Měl bych ještě jedno prohlášení. S mým bratrem jsme se rozhodli učinit zásadní změnu. Změnit zákon ohledně nejvyššího čaroděje. Již žádný nejvyšší nebude. Dále jsme se inspirovali od našich hostů a jejich království. A to tím, že králem se může stál i ten, kdo má magickou moc. Jelikož se vydám do boje, tak nechci nechávat Nighom bez krále. Proto předávám svou korunu mému bratrovi Jeddiemu z domu Sylvanů." Davem to opět zaburácelo. Lidi křičeli, řvali a protestovali. "Nemůžete měnit tradice!  Vaši předkové by se otáčeli v hrobě! To se může králem stát rovnou kdokoli! A co královna? Takže to divadlo bylo k ničemu?"
To už jsem nevydržela a předstoupila já.

"Tak dost! Budoucí král má již svou choť vybranou." Dav se konečně utišil. Hleděli na Giselle a čekali, co jim sdělí. Pokynula jsem hlavou ke strážím u dveří. Jeden vešel dovnitř. Po chvilce přišel s malou dívkou. Yrbeth se postavila vedle Jeddieho, který ji nabídl svou ruku. Lidé Nighomu utichli. Nikdo nic neříkal. Nikdo z nás nevěděl, jak to přijmou. Pak promluvil znovu muž z davu.

"Je neurozená!" Zařval vztekle. "To jste mohli rovnou vybrat jakoukoli dívku z Nighomu. Má dcera by se jí třeba také mohla stát." Pár lidí v davu souhlasně zaburácelo.

"Tvé dceři není ani dvanáct." Vystoupila z davu tentokrát velmi stará žena. "Jak by se na to tvářila tvá žena Jerede? Hm?" Žena se otočila k lidem. "Že jsi její malou holčičku poslal do náruče tak starého muže. Nic proti můj pane. Jak by mohla tvá dcera vladařit? Je to ještě dítě. Nechápe, co je to zájem lidu, válka ani jiné věci. Většině z nás se nelíbila myšlenka, aby po boku krále usedla žena odjinud. A když může usednout na trůn jedna z našich, tak i to se vám nelíbí? Nehledně na to, copak jste zapomněli na poslední královnu? Ta přeci pocházela z AvLee. A byla to jedna z nejlepších královen, co jsem když zažila. A dokonce ani nebyla žádné vznešené nebo královské krve. Nechť je jí zem lehká. Tak proč bychom nemohli mít za královnu dceru Nighomského lidu?" Žena rozhodila ruce v otázce. Nikdo se neopovážil cokoli namítat.

"Jsem pro zvolení Yrbeth. Kdo je se mnou?" Žena zvedla svou vrásčitou ruku vzhůru. Dav se pomalu přidával k ní. Za pár okamžiků mělo ruce nahoře celé nádvoří. Jeddie předstoupil před dav s Yrbethiinou rukou vzhůru. Dav začal jednotně vyřvávat: "královna Yrbeth!"

Dungeon [VELKÉ PŘEDĚLÁVÁNÍ]Kde žijí příběhy. Začni objevovat