0.1 - why so nice?

829 21 3
                                    

Första skoldagen... Rädd? Snarare liv rädd. Jag är rädd att inte passa in och att börja bli mobbad. Jag har varit med om det förut och det är inte roligt. Jag vill hem, nu.

Skolan ser ut som en vanlig skola, förutom att den är sjukt mycket större än skolan i Ohio. När jag gick in på skolgården så vänder alla blickar mot mig. Några busvisslade, några stirrade och andra bitchblickade mig. Jag gick bara rakt fram till byggnaden och in. Jag ville helst inte dra på mig uppmärksamhet... Jag gick till rektorns rum för att prata om några viktiga saker.

"Michael"

"Hey! Mike!" hörde jag Luke skrika när jag klev ut ur bilen.

"What's up bro?" frågade jag klappade honom på ryggen.

"Have you heard that a we're going to have a new student?" Frågade Calum och jag nickade till svar.

"You just missed her" sa Ash.

"So what?" Sa jag och flinade.

"She was hot" sa Luke och flinade.

"Yeah but I've heard she's a freak" sa Calum och skrattade.

"A hot freak, hm..." as Ash och skrattade.

"Haha idiots" sa jag och hörde sedan hur klockan ringde.

Jag gick in till klassrummet och satte mig vid en bänk långt bak så jag kunde sitta och titta på alla framför mig.

Snart så kom en tjej in i klassrummet som jag inte hade sett förut. Hon måste vara den nya tjejen? Hon ställde sig där framme bredvid Mr. Jones. Hennes bruna kort klippta hår nådde till inte över axlarna. Hennes gröna ögon glittrade genom hennes svarta glasögon när hon tittade runt i rummet.

Jag hatade henne redan.

"So students this is our new student Camellia Hale" sa han och log. "Tell something about yourself?"

"Eh okey.... I'm Camellia and I just moved here from Ohio. I live with my mom and my new stepfather." Sa hon och tittade mig rakt i ögonen.

Jag försökte titta bort med det fick inte. Jag kunde inte hjälpa att le lite för mig själv.

Varför leer jag idiot?!

"Thank you Mrs Hale, you can go and sit next to Mr Clifford" sa han och suckade.

Haha jag är hans värsta elev han någonsin har haft. Allt vi pratar om är fin litteratur och William Shakespeare... Liksom varför ska jag veta något om någon snubbe som är död för flera år sedan?

Hon satte sig bredvid mig och tog upp sin bok.

"Hey" sa jag och log. Varför är jag så trevlig?

"H-hi" sa hon och log svagt.

"I'm Michael" sa jag och blinkade med ena ögat. Varför!?!?

"And I'm Camellia as you may know" sa hon och tittade tillbaka till tavlan.

"Do you seriously like this boring shit?" Frågade jag.

"Yes and love writing and reading. My favorite Book is Romeo and Juliet" sa hon och log när hennes ögon mötte mina. "So yeah basically this is my favourite lesson".

Hon har inga bra rykten om sig. Hon är ett freak. Det är vad alla säger och det är ändå hennes första dag här. Men jag kan som säga att jag hatar henne mer än något annat.

----

Oh Mike sluta vara en sådan bitch nu. Snacka om att han dömmer en från utsidan och utifrån ryktena. Fast vi ska inte döma Camellia så fort för svårt det har hon och hon är inte som alla andra.

Hoppas ni gillade de första kapitlet ur denna nya novell.

Glöm ej att gilla och kommentera vad just du tycker!

Xx,-Hazzenly

Camellia »m.c«Where stories live. Discover now