Jag gick in genom dörren och såg hur alla satt där med sina pennor som aldrig slutade röra på sig. Jag gick upp för trappen och såg sen Lucy sitta på sin plats för att ta emot besökare. Lucy var alltid glad och hennes långa bruna hår och glasögon fick henne att se väldigt söt ut ändå.
"Hey, Lucy, I need to check my daily thing you know" sa jag och blinkade med ena ögat. Hon och jag har som en affär. Inte en sån affär som typ människor har med varandra typ "sex" eller vad det nu kallas, utan hon hjälper mig och jag hjälper henne. Hon hjälper mig med att komma in i kontrolltornet och få kolla hur och vad Caroline gör. Lucy är medveten om vad Caroline har gjort och fattar exakt, men en sak som hon inte vet är att jag inte bara använder det till att kolla till Caroline utan också Camellia.
Jag sökte på Caroline men fick upp en bild på Camellia, och när jag sökte på Camellia så fick jag upp en bild på ett kontrollrum med ungefär samma inredning som det rummet jag sitter i nu. Jag började bli lite orolig men visste som inte vad jag skulle göra.
Jag sökte på Michael och fick upp en bild som fick mig att vilja spy. Bilden var på Michael och Camellia som kysstes, men något var annorlunda med henne. Hennes korta bruna hår var inte vågigt som det brukade vara, hennes glasögon var borta och hennes kläder och smink var helt annorlunda. Hon såg nästan ut som... Caroline. Plattat hår, mörk eyeliner runt ögonen och svarta kläder, en svart magtröja och högmidjade svarta jeans. Visst såg hon bra ut men det var inte hon.
Camellia var den tjejen som jag såg när jag var och kollade till Caroline när hon hade sitt senaste offer ungefär ett år sedan. Blyg, deprimerad men ändå så söt, gullig och smart. Jag har hållit ett öga på henne ända sen dess. Jag vet allt om henne och jag skulle kunna riskera mina vingar för hennes liv, för hon förtjänar det.
Monô's kan inte ha känslor för en människa eller ens vara attraherad av någon människa men något säger mig att hon är något annat.
Jag avbröts från mitt tänkande när Lucy kom in springandes och sa att det var någon vid namn David som ville träffa mig och att det var viktigt.
När jag kom ut så såg jag hur en kille, runt 15 år stod där och väntade på min ankomst.
"What's up?" Sa jag.
"You know Camellia and Michael right?" Sa han ivrigt.
"Yes?"
"You need to help me!?" Sa han och jag bad honom att komma in i rummet igen.
"What do you mean with that I need to help you?" Frågade jag förvirrat.
"I'm Michael brother and he can see me. okey? Anyway, I saw when Michael and Camellia was kissing like for a minute ago and I felt like something was wrong. I got into her head and guess what I saw? Camellia! She's inside her own body, like trapped!" Sa han oroligt.
"You think it's someone who is like controlling her body?"
"Yes, yes, yes! I got a picture in my head of a girl with blonde long hair, blue eyes and black clothes like a short top and black jeans..." Sa David.
"Caroline" suckade jag.
"Is it you sister who's been messing up Ellias mind?" Frågade han helt borta.
"Yes, I'm afraid so" sa jag och började gå mot dörren.
"Where are you going?" Frågade David och sprang efter.
"I'm going to find out a little bit more about Michael and Camellia, tell me more about Michael, please?" Sa jag medans vi gick ut ut byggnaden. Jag är medveten om att detta kan skuta illa om detta är sant, men jag är som sagt redo för att skydda Camellia med mina vingar.
--------
Jag må säga att Trace är förjävligt snygg i mina tankar (; Han ska vara Dylan O'Brien i denna novell så ja (;Förlåt för att jag lägger ut detta så sent men jag har haft lite fullt upp.
Älskar er och hoppas eran helg blir bra (;
Gilla och kommentera för Trace och David!
xx,-Hazzenly
YOU ARE READING
Camellia »m.c«
Fanfiction"We all go a little mad sometimes" "Yes, but you're not just a little mad right now" (Swe&Eng)