"Camellia"
"I'm Trace" sa han.
"Why are you here?" frågade jag och skannade hans kropp. Han hade svarta jeans på sig och bar överkropp. Hand överkropp var full med tatueringar av något slag.
"I need to talk to you" sa Trace.
"Then talk" sa jag och höjde på ena ögonbrynet.
"Not here, they'll hear us" sa han och sträckte fram sin hand. Jag vet inte varför jag kände att jag kunde lita på honom men jag hade också i tanken att jag hade ändå som inget mer att förlora.
"Here" sa han och jag tog hand hans. Han tryckte mig nära sitt varma nakna bröst.
"You have to shut you eyes" sa han och jag gjorde som hans sa.
Hans grepp runt om min midja hårdnade och jag slängde mina armar runt hans hals. Det kändes som om jag skulle falla av.
"Open your eyes" sa han i mitt öra och jag öppnade försiktigt mina ögon. Vi hade landat på en äng nära en sjö. Tusentals blommor trevade över ängen. Det var ännu vackrare än ängen i skogen.
"Where are we?" frågade jag och släppte taget om hans hals, jag tog ett steg bort från Trace och kände hur marken jag gick på började sjunka.
"Wow take it easy" sa han och tog tag i min midja. Han drog mig tillbaka till hans kropp.
"You can't go here" sa Trace.
"Why not?"
"Because you're not a monô" sa han och jag tittade förvirrat på honom.
"A what?" frågade jag.
"A monô, but I'll tell you when we are over there" sa han och pekade mot en klippa på andra sidan sjön.
"So fly then?" sa jag och tittade på hur hans läppar förvandlades till ett flin.
"Yes Ma'am!" Sa han och innan jag visste ordet av det så var vi i luften.
"So tell me" sa jag och satte mig ner på den konstigt nog mjuka klippan.
"I'm a monô and a monô is a an angel. Some of us help people when they need help, some decide if a human shall die or not, some of us decide if a human shall come to heaven or hell after they die and some of us just makes bad decisions. But the angels that makes bad decisions are not monôs they're antîmonôs. They can control a humans mind a few minutes a day. They live under heaven.
My sister is an antîmonô, she'd controlled a humans mind for to long and that human got crazy. He took his life. And the law says that if you take a human's life by controlling their mind to much you shall be ripped of you wings and send to hell. But my sister Caroline she'd got a second chance.
I know everything that she does to you but I can't to anything without help."
Han svarade på alla mina frågor och jag hade inte ens sagt dem... Är detta en dröm? Vänta Caroline är Trace's syster? Vad vill hon?
"She is jealous" sa Trace.
"Of what?"
"You"
"I don't have anything to be jealous off"
"Yes you have"
"Then what?"
"Michael"
"Is she jealous because of Michael?"
"Yes"
"But why?"
"She's jealous because she's in love with him"
"So?"
"He's in love with you"
------------
Nämen hoppsan Kerstin!
Så Camellia får reda på vad och varför Caroline gör detta mot henne men vad kan Camellia göra?
Michael då? Hur ska han kunna hjälpa Camellia?
Hoppas ni gillade detta kapitel!
Kommentera och gilla!
Xx- Hazzenly
YOU ARE READING
Camellia »m.c«
Fanfiction"We all go a little mad sometimes" "Yes, but you're not just a little mad right now" (Swe&Eng)