"Camellia"
Är det över? Snälla säg att det är över? Att sitta och titta på när Michael och ja Caroline i min kropp ha sex är inte speciellt något som jag skulle vilja se...
Jag har absolut inget emot att se på sexscener i filmer eller läsa om det... Men jag har aldrig haft det... Jag som trodde att Michael inte tyckte om sex pga hans pappa, men jag antar att jag hade fel?
Jag ställde mig upp, gick till ena sidan av rummet och tog fram en bok. "Heaven and the truth" stod det på boken. Jag öppnade boken och i ren nyfikenhet, på första sidan så såg jag en bild på en man vid namn Niklaus och en kvinna som liknade mig vid namn Marlene. Vi var äckligt lika.
Det stod att grundaren till himmelens fred var Niklaus Monô. Hans familj har hjälpt och styrt i himmelen ända sedan himmelen skapades av en man vid namn Elijah. Han var den första ängeln som föddes. Han föddes ur askan från meteoriten som förgjorde dinosaurierna. Han fick två stycken barn med sin fru Lily som dog pga kriget i himmelen. Hans barn Trace och Caroline stod alltid vid hans sida och hade svurit på sina vingar att de aldrig skulle göra något som skulle skada en människa. Det var det viktigaste i hela himmelen, att aldrig skada en människa. De ansåg att människan var livets gåva från deras skapare som inte är Gud eller någon annan Gud som människorna tror på utan den Gud de tror på heter Monô. Monô är livets skapare och namnet Monô gavs till himmelens näst högsta person, vilket då var Niklaus's far Marcus. Hans far hade levt ett långt och ett friskt liv uppe i himmelen men den dagen då Elijah fick reda på att Marcus hade gjort en människa gravid med ett ängla barn så skickades hans ner till helvetet. Marcus fick byta sitt namn för sin synd och fick heta Muní. Han skapade ett monster nere i helvetet vilket döptes till Marlene. Han skickade upp henne till himmelen för att hämnas på Elijah. Planen gick exakt som som den skulle när Niklaus blev förälskad i Marlene. Allt slutade med att hon kastade en förtrollning på Niklaus så han förvandlades till sten. Efter det så återvände Marlene till sin skapare och de sägs att de än lever där nere.
Det känns som om jag just ha läst en historia som man brukar läsa runt en lägereld. Jag tror dock på allt, Trace nämndes och likadant gjorde Caroline.
Jag var förvirrad så jag stängde boken. Jag drog fingrarna över kontrollbordet och tittade på de romerska tecknen och siffrorna. Jag blinkade några gånger men inget hände. Men när jag rörde med fingrarna mot en knapp så började allt lysa. Jag tryckte på en knapp där det stod "transfer" nu istället för tecknen... Konstigt. Efter att ha tryckt på knappen så kände jag en svag bris av en ljuv och söt doftande lukt, Michaels parfym. Jag vände mig om och såg Michael ligga på golvet i bara hans svarta jeans och utan tröja.
Jag gick fram till honom och han öppnade ögonen lite lätt. Han tittade sedan på mig och slängde armarna runt om mig. Jag bara slet mig ut hans grepp och tittade argt på honom.
"How could you have sex with me, or that's not me it's Caroline in my body?" Sa jag argt.
"Wait are you also trapped inside your own body?" Frågade han.
--------
Oh oh my darlings!Så vad tror ni kommer att hända med Mikey och Ellia, Trace och David eller Caroline och Niklaus? Tror ni att Marcus med Marlene kan vara inblandade? Hur kommer det sig då?
Anyhow... Hoppas ni har en bra dag och helg så höres vi på måndag.
Gilla och kommentera plz?!
xx,-Hazzenly
YOU ARE READING
Camellia »m.c«
Fanfiction"We all go a little mad sometimes" "Yes, but you're not just a little mad right now" (Swe&Eng)