"Låttips: Blank Space - Taylor Swift"
/////////////////////////////////////
Trace hade lämnat av mig hemma efter säkert 2 timmars av pratande. Jag trodde knappt mina öron när han sa att Caroline var avundsjuk på mig för att hon var kär i Michael. Men det jag verkligen inte kunde förstå var att Michael tydligen var kär i mig.
Jag vände mig om och såg hur det starka ljuset lyste upp hela mitt rum precis som det gjorde när Trace kom första gången men det var inte Trace. Caroline stod där på andra sidan av rummet med sina indragna vingar. Hon hade svarta jeans och en svart magtröja... Hennes blonda hår och snygga figur fick mig att känna mig som en potatis...
Hon log mot mig, men inte med ett snällt leende utan med ett ont.
"Well hello, Camellia" sa hon med en mjuk röst. Jag har aldrig hört henne prata med mig eller jo bara en gång när hon presenterade sig själv och sa att hon skulle hjälpa mig.
"I know everything about you now Caroline. Trace told me so you can just stop doing whatever you're doing" sa jag med en skarp men stadig röst. Hon bara skrattade och gick till mitt skriv bord där ett kort med mig, mamma och pappa var när jag var liten. Hon stod och tittade på den länge innan hon fortsatte att prata.
"I've always wanted a real life. You know that I've never been a human before right? Anyway every single human down here is complaining about how hard they have it but they never really notice how God damn wonderful lucky they are! They have a life, they go to school, they get married, they have kids, they grow old and then dies... They do comes up to heaven but they still have lived a hole life and then when they comes up to heaven they are young and healthy. I never got to go to school, have friends, marry someone, have kids, grow old or die. I stay like this forever. I didn't choose it...
So I have been having my eyes on your little friend Michael for a long while now and yes think he's the man I wanna be with. But the thing here is that anîmonô and monôs can't be attracted to a human. And one more thing is that I like him and so do you. He likes you and not me because he's never met me before. So I know a few things that can help both you and me.
You know that I only can control your mind for a few minutes a day but I have a new trick. I hope you have loved your life... Oh wait you haven't and that's why I will take over your life so I hope you'll like it in there sweet heart." Sa hon och innan jag hann reagera så kände jag hur hon drogs in i min kropp.
Jag öppnade ögonen och såg en gång, en lång korridor. Det var mörkt men det fanns lampor. Jag kom till ett rum likt ett kontrollrum och på den stora skärmen såg jag mig titta mig i spegeln. Men grejen var att jag var inte där för att se det utan jag var inne i mig själv. Här styrdes jag, mitt liv, min kropp, allt. Jag trodde jag drömde men då slog det mig vad hon hade menat med att jag skulle gilla det där inne. Hon menade i min kropp, jag är fångad i min egen kropp.
---------
Åh nej.... Hehe
Mycket har hänt och mer kommer att hända.
Hoppas ni gillade detta kapitel!
Gilla och kommentera!
Happy Monday!
xx,-Hazzenly
YOU ARE READING
Camellia »m.c«
Fanfiction"We all go a little mad sometimes" "Yes, but you're not just a little mad right now" (Swe&Eng)