"Camellia"
"Wow" sa han och log. Jag kände hur mina kinder blev röda och jag log bara ännu mer av tanken på att jag hade kysst honom. Michael Clifford var min första kyss.
Vi satt på klippan med ihop flätade fingrar. Det kändes bra men jag hade ändå en konstig känsla i magen att något dåligt skulle hända.
Jag blundade och när jag öppnade ögonen så såg någon, Caroline.
Hon gick bakom Michael och kysste hans nacke. Jag kände hur jag frös till is.
Michael stönade, han tittade mig i ögonen och stönade ännu högre. Han vände sig om mot henne och kysste hennes perfekta läppar. Hennes blonda hår nådde till hennes rumpa och hon hade en smal kropp. Jag tittade ner på mig själv och kände hur min självsäkerhet drogs ner till havets djup.
Jag öppnade mina ögon och ställde mig upp fort. Jag tittade förskräckt på Michael som tittade förvirrat på mig.
"What's wrong Penguin?" frågade han och ställde sig upp.
"I-I have to go" sa jag och sprang förbi honom och in i skogen.
Jag hörde hur han ropade efter mig men jag fortsatte bara att springa.
Efter några minuter så stannade jag upp och tittade mig omkring. Jag var vilse. Jag suckade och gick vidare. Efter en stund så kom jag fram till en stor äng. Jag gick ut på ängen och satte mig i gräset.
Caroline hon har jag möt tidigare. Dock bara en eller två gånger. Hon kommer och går men lämnar alltid otur och olycka efter sig.
Jag satt där ett tag innan jag kom på att jag hade mobilen i fickan. Jag tog upp den och tryckte upp min playlist Algophobia. Jag lade mig ner i gräset och tryckte på play.
Hmmm woah yea...
I feel these 4 walls closing in
My face up against the glass
I'm looking out... hmm
Is this my life I'm wondering
It happened so fast
How do I turn this thing around
Is this the bed I chose to make
Its greener pastures I'm thinking about hmm
Wide open spaces far away
All I want is the wind in my hair
To face the fear but, not feel scared
Jag lyssnade på texten och kände hur den rörde mig själ som den alltid gör.
Wild horses I wanna be like you
Throwing caution to the wind
I'll run free too
Wish I could recklessly love, like I'm longing to
Run with the wild horses, run with the wild horses!
Oh yeah yea
I see the girl I wanna be
Riding bare back, care free along the shore
If only that someone was me
Jumping head first headlong without a thought
To act and damn the consequence
How I wish it could be that easy
But fear surrounds me like a fence
I wanna break free
All I want is the wind in my hair
To face the fear but, not feel scared
Hoohhh woah woah
Wild horses I wanna be like you
Throwing caution to the wind
I'll run free too
Wish I could recklessly love, like I'm longing to
I wanna run with the wild horses, run with the wild horses!
Oh yeah yea
Jag öppnade ögonen och sa högt för mig själv.
"Even
After
All this time
The sun never says
To the Earth,
"You owe me"
Look
What happens
With a love like that,
It lights the
Whole
Sky."
Himmeln var blå med små fluffiga moln... Jag blundade och tog ett djupt andetag. Jag kände mig lugn men samtidigt så hade jag en känsla av att saker och ting kommer att ändras.
----------
Hej!
Sorry för detta dåliga kapitel men jag fick slut på fantasi. Jag kommer förmodligen att börja skriva på bästa kapitel idag också, kanske släpper deg imorgon. Där kommer det att vara ut Michaels synvinkel och mycket kommer att komma fram.
Btw låten som Ellia lyssnar på heter Wild Horses av Natasha Bedingfeild.
Hoppas ni någorlunda gillade detta kapitel!
Xx Hazzenly
YOU ARE READING
Camellia »m.c«
Fanfiction"We all go a little mad sometimes" "Yes, but you're not just a little mad right now" (Swe&Eng)