" OMO! Anak mommy! Meh sini peluk mommy! Mommy rindu! "
Nia tersenyum hingga barisan gigi putihnya muncul dan dengan pantas berlari ke arah ibunya yang mendepakan tangan di pintu rumah.
Nia memeluk ibunya erat, merindui sosok ibunya walaupun hanya 2 hari dia meninggalkan rumahnya.
" How's camp? Nia-"
" Aww! "
Dahi Puan Kang berkerut. Wanita itu melepaskan genggaman tangannya yang melingkari lengan anaknya.
Nia perlahan-lahan menarik tangannya dengan wajah tertunduk. Namun Puan Kang dengan pantas menarik kembali lengan Nia dan membuka lengan baju anaknya itu.
Matanya membulat melihat luka-luka calar dengan beberapa kesan lebam keunguan yang menghiasi lengan Nia.
Dengan pantas wanita itu membuka lengan baju Nia yang lagi satu, menahan nafas melihat perkara yang sama.
Sesuatu melintasi fikiran Puan Kang. Luka-luka ditubuh Nia membuka kisah lama. Kisah yang kini berputar bagai ulang tayang di fikirannya.
" Apa yang.."
" N-Nia t-terjatuh dalam lubang."
Puan Kang menarik lengan anaknya, memasuki rumah dan mendudukkan anaknya di sofa.
Wanita itu berjalan berulang alik dihadapan Nia, yang kelihatan diam tanpa berkata apa-apa.
Puan Kang memicit kepalanya yang terasa pening, jantungnya berdegup kencang
" Kenapa Eunbi tak jaga Nia? K-Kenapa cikgu t-tak perhatikan Nia?"
" C-Cikgu minta Nia dengan group Nia cari ranting kayu. E-Eunbi tak sama group dengan Nia. M-Mommy jangan risau! Hoseokie tolong Nia-"
Tersedar yang dia telah salah cakap, Nia menutup mulutnya dengan kedua tapak tangannya, matanya kini membulat bila ibunya perlahan menoleh ke arahnya dengan wajah yang terkejut.
" Hoseokie? Hoseok?! Lelaki tu?! "
Nia mengecilkan badanya bila ibunya berjalan cepat menuju ke arahnya. Kedua bahunya dipegang dengan kuat.
" Bukan mommy dah pesan jangan rapat dengan lelaki! Nia taknak dengar cakap mommy dah ke? Hiks! N-Nia dah tak perlukan mommy ke?!"
Melihat ibunya yang kini jatuh terduduk, Nia memeluk ibunya, cuba menenangkan yeoja itu. Puan Kang menangis teresak-esak membuat Nia ketakutan dengan diri yang dipenuhi perasaan bersalah.
Ibunya tidak pernah menangis dihadapannnya.
" T-Tolong, Nia. Dengar kata mommy kalini saja. "
🔽🔽🔽
Hoseok memasukkan tangan kirinya ke dalam poket seluar, berjalan malas melalui ruang koridor, menuju ke kelasnya.
Dia bersyukur harini dia hanya mempunyai dua subjek dan selebihnya, dia kosong.
Suasana pagi ini terasa lain macam, seperti sunyi yang membosankan.
Hoseok mengerutkan dahinya, merasa perjalanan menuju ke kelasnya terasa lebih lama harini.
Dan langkahnya terhenti. Matanya menuju terus ke hadapan, bertatapan dengan mata bulat yeoja yang selalu memenuhi harinya.
Hoseok menyembunyikan senyumannya, tetap berdiri disitu, menunggu yeoja itu berlari ke arahnya dan memeluknya erat, seperti biasa namun..
Yeoja itu memusingkan tubuhnya, berjalan menjauhinya. Dahi Hoseok berkerut, keliru dengan aksi yeoja itu. Dengan langkah kakinya yang di buat sebesar mungkin, lelaki itu menghampiri Nia yang seperti cuba berjalan dengan lebih pantas.
YOU ARE READING
INSINCERITY [S1&2] | 정호석
FanfictionHanya kisah seseorang yang jatuh cinta pada orang yang salah. [JUNG HOSEOK BTS FANFICTION] Inspired by ; HANN ㅡ G ( IDLE) Publish : 10 September 2018 Tamat : 30 November 2018 ☆ Warn : Drama PERINGATAN PENTING : 1. Baca apabila ada waktu lapang saha...