TING TONGG~
Dahi Areum berkerut, tertanya-tanya siapa yang menekan loceng rumahnya.
Memandangkan Bomi sudah pulang, hanya Areum yang tinggal jadi nak tak nak dia harus berjalan untuk membuka pintu.
Perlahan Areum mencapai tongkat kakinya dan berjalan menuju ke pintu, walaupun perlu bersusah payah kerana pintu itu berada jauh dari jangkaunnya yang berada di ruang tamu.
Salahkan Hoseok yang memilih rumah yang besar untuk mereka tempati.
Tanda tanya menjadi-jadi bila Areum tidak melihat sesiapa pun di skrin intercom
Areum membuka pintu dan sesuatu menyembul masuk ke dalam rumahnya.
Mata Areum membulat, nyaris menjerit sebelum otaknya memproses kejadian yang baru berlaku.
Dihadapannnya, terhulur satu teddy bear besar , sebesar tubuhnya dengan sebuah reben berwarna merah yang melilit leher teddy bear itu.
" Hai, Areum~ Saya HossyBear! Selamat berkenalan! "
Sebuah suara yang dibuat comel namun Areum tetap mengenali pemilik suara tersebut.
Sebuah kepala terjulur keluar dari belakang teddy bear biru muda itu, tersenyum lebar.
" H-Hoseokie.. "
Kening Hoseok terangkat, pelik dengan reaksi Areum. Dia mulai risau.
" Kenapa? Tak cantik ke? Areum tak suka?"
Tiba-tiba sebuah rengkuhan hangat dia dapatkan sebagai balasan,
" Hiks! G-Gomawo, Hoseokie! "
" Hey, hey princess? Are you okay? Kenapa nangis? "
Areum mengelengkan kepalanya, pelukannya semakin erat.
" Areum suka sangat hadiah ni! Gomawo!"
Areum mencapai teddy bear itu lalu memeluknya erat. Senyuman lebar menghiasi wajahnya.
" Ada satu lagi kejutan~ "
Mata Areum berkedip, dia menatap Hoseok tidak percaya.
" Ada lagi? Apa? Mana-mana-mana! "
Areum berjalan mengelilingi Hoseok yang sudah terkekeh, geli hati melihat raut wajah tidak puas hati Areum yang tidak menjumpai kejutannya.
Bibirnya dicebikkan, dengan kening bertaut dan kedua tangan yang memeluk teddy bear yang terlampau besar.
" Cuba Areum tekan perut patung tu. "
" Eh taknak lah! Sakit lah perut dia nanti! "
" Nak tahu tak kejutan lain? Kalau nak tahu, tekan. Kalau taknak, tak apa~ "
Wajah Areum bertukar ragu, dengan bibirnya mengungkapkan kata-kata meminta maaf kepada HossyBear, dia menekan perut patung itu.
" Areum Princess, Saranghae~ "
Terkebil-kebil mata Areum bila suara Hoseok yang dibuat-buat comel keluar apabila perut patung itu ditekan.
Matanya kembali berair, wajahnya sudah memerah menahan tangis.
" HUWAA!! Areum suka HossyBear!! "
Hoseok terkekeh, memeluk Areum yang sudah tersedu-sedu.
" Taknak balas ke? "
Areum mendongak, mata berairnya terarah ke wajah Hoseok yang dekat dengannya.
" Balas apa? "
" Areum Princess, Saranghae~~ "
YOU ARE READING
INSINCERITY [S1&2] | 정호석
FanficHanya kisah seseorang yang jatuh cinta pada orang yang salah. [JUNG HOSEOK BTS FANFICTION] Inspired by ; HANN ㅡ G ( IDLE) Publish : 10 September 2018 Tamat : 30 November 2018 ☆ Warn : Drama PERINGATAN PENTING : 1. Baca apabila ada waktu lapang saha...