.
.
.
." Aku dah agak. "
Nia mendongak, menatap Joohyun yang sedang menuangkan air ke dalam segelas cawan dan meletakkan cawan itu ke atas meja.
Wajah yeoja itu seperti biasa, tiada emosi.
" A-Agak apa? "
" Tu.."
Joohyun menatap leher Nia, buat yeoja itu mengerutkan dahinya. Yeoja itu mengeluh dan mengambil phonenya dan memberikan benda itu kepada Nia.
Nia mengambil phone itu dan melihat pantulan imej wajahnya di skrin phone itu. Lalu turun ke lehernya.
Matanya terbeliak.
Lehernya penuh dengan tanda-tanda merah dan keunguan.
" Aku tahu kau tak tahu benda apa tu. "
Nia mengelengkan kepalanya, memberi phone kepada Joohyun.
" Mana Hoseok? "
Nia menunduk, sedikit mengelengkan kepalanya. Joohyun kembali mengeluh. Yeoja itu menyuruh Nia menghabiskan air yang dihidangkannya
" Kau dari mana? "
" A-Aku keliru. Semalam aku dengan Hoseok. K-Kami berdua habiskan masa bersama. Pergi taman, pergi mall. T-Tapi last sekali, dia kata dia nak bawa aku pergi satu tempat. Dia bawa aku pergi kelab. Dia suruh aku cuba minum. A-Aku cuba minum-"
Dan tiba-tiba, ingatannya kembali.
Ketika Hoseok menyentuh tubuhnya sesuka hati.
Ketika Hoseok membisikkan kata-kata meminta maaf.
Nia mengigil. Dia meremas rambutnya kuat, ingatan itu seakan berputar-putar tanpa henti di fikirannya.
Dia ingat, dia menjerit, meronta meminta Hoseok melepaskannya.
Dia kesakitan dan Hoseok langsung tidak peduli.
Hoseok nampak sangat lain. Dia seakan tidak mengenali lelaki itu.
" H-HOSEOKIE JAHAT! D-DIA BUAT NIA SAKIT! NIA SAKIT T-TAPI DIA HIKS!"
Joohyun menghembuskan nafasnya kasar. Dia memegang kedua lengan Nia, membuat iris mata Nia yang tidak fokus itu menatap matanya.
" Kau kena balik. Parents kau mesti cari kau. "
Nia mengelengkan kepalanya, satu-persatu memori menyakitkan muncul di fikirannya.
" M-Mommy Daddy dah tak ada! Dia orang dah tinggalkan Nia! S-Sama macam Hoseokie! S-Semua jahat! T-Tinggalkan Nia! "
Joohyun membulatkan matanya, terkejut mendengar kata-kata Nia.
Seketika semuanya masuk akal.
Jangan kata..
Dia baru saja ingin menenangkan yeoja itu namun tubuh Nia terkulai.
YOU ARE READING
INSINCERITY [S1&2] | 정호석
FanfictionHanya kisah seseorang yang jatuh cinta pada orang yang salah. [JUNG HOSEOK BTS FANFICTION] Inspired by ; HANN ㅡ G ( IDLE) Publish : 10 September 2018 Tamat : 30 November 2018 ☆ Warn : Drama PERINGATAN PENTING : 1. Baca apabila ada waktu lapang saha...