I ; TWENTY TWO✍

1.7K 305 179
                                    

" Bila?! "

" Lepas peperiksaan. "

🔽🔽🔽

" Weh! "

" Hm.. "

" Kenapa dengan kau ni? "

Nia mendongakkan kepala, bibirnya dicebikkan dengan mata yang mulai berair.

Eunbi duduk disamping yeoja itu, mengusap belakangnya berusaha menenangkan yeoja itu.

" A-Aku tak dapat jawab. S-Satu pun.. "

Eunbi menghembuskan nafasnya, wajahnya kelihatan lega.

" Lah.. aku ingat Hoseok buat apa-apa dekat kau tadi. Buat cuak saja."

Nia mengelengkan kepalanya, wajahnya bertambah muram.

" A-Aku dah tak nampak H-Hoseokie sejak persembahan tu.."

Dahi Eunbi berkerut, turut tertanya-tanya kemana Hoseok telah pergi.

" Dia jawab exam tak? "

" Jawab. Aku tanya classmate dia tadi. K-Kenapa Hoseokie tak nak jumpa aku dah? A-Aku rindu dia.."

" Kau sendiri cerita dekat aku yang ibu kau tak bagi kau kawan dengan dia.. baguslah sekarang ni dia jauh dari kau.."

" T-Tapi- "

" Kau dah janji Nia.. Demi ibu kau, kau akan jauh dari Hoseok Dan mana-mana lelaki selepas tamat persembahan tu."

Nia terdiam. Wajah ibunya yang menangis kembali bermain difikirkannya.

Tapi dia tetap rindu dekat Hoseoknya..

🔽🔽🔽

" Kau nampak cantik bila pakai gaun tu. "

Nia tersentak bila seseorang memeluk tubuhnya dari belakang namun tersenyum bila aroma tubuh Hoseok menusuk indera pernafasannya.

Nia menoleh ke arah Hoseok yang tersenyum tipis dibelakangnya.

" Suka terkejutkan orang! Ish!"

Hoseok terkekeh dan meletakkan dagunya ke bahu Nia, lalu menutup matanya.

" Kenapa tak join dia orang?"

" Taknaklah. Dia orang dah macam kuda terlepas kandang lepas tamat sesi persembahan tu. Katanya have fun sebab kerja khusus dah habis."

Nia mengangguk faham lagi-lagi selepas mendengar jeritan budak lelaki yang menjerit 'kita bebas!'

" Tak sangka.. lagi seminggu saja kita nak habis sekolah."

Nia mengangguk, mulai mengimbas kenangan ketika dia menjejakkan kaki di sekolah ini.

INSINCERITY [S1&2]  | 정호석Where stories live. Discover now