[ Insincerity s2 ]
.
.
.
." I-Itu - "
BRAKK!
" Alohaaa world! I'm your hope, your my hope, I'm Jhope number one fans! "
Areum nyaris menjerit kerana terkejut sementara Hoseok diam-diam mengucapkan syukur didalam hati.
Seorang yeoja yang menyerbu masuk ke dalam pejabat Hoseok terdiam bila melihat Areum yang berada di atas pangkuan Hoseok.
Wajahnya bertukar jahat namun kakinya melangkah mendekati kedua pasangan itu.
" Oh my~ Im sorry if I disturbing your precious moments, Mr. Jung. Awww she looks like my kitten! "
Pipi Areum di picit, buat yeoja itu mengerutkan dahinya sakit.
" Hey you looks like want to scratch my face, little kitten. By the way, I'm Baekhyun. Byun Baekhyun. "
Hoseok menepis tangan Baekhyun yang ingin kembali memicit pipi Areum itu.
" Ermm, hyung? Kenapa kau pakai baju perempuan? "
Baekhyun menjeling Hoseok, seakan Hoseok baru saja merosakkan mood bahagianya.
Di selak rambut palsu separas bahunya. Matanya berkedip manja.
" Aku baru pergi fanmeeting Jhope tadi. Aku pakai macam ni supaya kena notice. Yelah mungkin jodoh akan datang hanya kerana kami berdua bertentangan mata."
Hoseok berdengus sementara Areum mengangakan mulutnya, tidak percaya yang berdiri dihadapannnya itu lelaki.
" Buat malu Bomi nuna saja. Apalah malang sangat Nuna dapat suami macam Hyung ni."
" Heyyy! Mulut jaga sikit eh! Nampak saja macam ni tapi Hyung ni gentleman okay?"
" Lantak Hyunglah. Ha buat apa datang sini? "
" Huh! Hyung nak beritahu yang syarikat kau yang dekat Korea tu, tiada siapa nak uruskan dah. Katanya pengurus dekat sana letak jawatan sebab dah tua UHUK UHUK UHUK! "
Hoseok mengeluh. Satu-satu masalah datang. Namun apabila Areum mendongak dan yeoja itu tersenyum dengan tangan yang bermain dengan jarinya, Hoseok merasa semangatnya kembali hadir.
" Kenapa? "
Areum mengelengkan kepalanya, mata masih menatap Hoseok.
" Areum risau sebab Hoseokie mengeluh tadi. "
Hoseok tersenyum, mengecup lembut bibir Areum, buat yeoja itu terkekeh.
" Hoseokie okay. Asalkan ada Areum di samping Hoseokie. "
" Samalah! Areum rasa Hoseokie ni macam strawberry ! "
" Strawberry? "
" Umph! Sebab Hoseokie selalu buat Areum senyum bila nampak Hoseokie! Sama macam masa Areum nampak strawberry! "
YOU ARE READING
INSINCERITY [S1&2] | 정호석
FanfictionHanya kisah seseorang yang jatuh cinta pada orang yang salah. [JUNG HOSEOK BTS FANFICTION] Inspired by ; HANN ㅡ G ( IDLE) Publish : 10 September 2018 Tamat : 30 November 2018 ☆ Warn : Drama PERINGATAN PENTING : 1. Baca apabila ada waktu lapang saha...