I | S2 ; Seven

1.5K 258 181
                                    

| INSINCERITY SEASON 2 |

.
.
.
.



" Great.. "

" Jeongmal jeosonghamnida, sajangnim."

" 4 tahun, aku fikir si bodoh tu dah mampus. 4 tahun aku kena tipu dengan Hoseok..."

" N-Ne.. Tuan Jung Hoseok sediakan sijil kematian dan berita kematian Nia yang palsu untuk sembunyikan Nia. "

" Jadi dia tak gila? "

" Tak. Info tentang dia yang dimasukkan ke dalam wad sakit jiwa dekat New York hanyalah berita palsu."

" Oh wow.. Okay baiklah. Sediakan tiket aku untuk ke New York. Secepat mungkin. Aku nak jenguk muka si penipu. "

...

" Ermm.. Hoseokie.. nak pinjam phone boleh? "

Hoseok yang sedang terkial-kial membawa barangan beli belah yang mereka borong di Shopping Mall, mengangkat keningnya, namun tidak menoleh ke arah Areum yang kini sudah berlatih membuat wajah comel.

Abang Hoseok kita tengah susah tu woi.. tangan dia dah bersilat pegang 20 beg plastik.

Tolong ah dia , adui tahu baca je 😐

Areum masih leka berfikir ayat-ayat manis lagikan masin untuk mencairkan hati cik abangnya, tidak perasan sang suami hampir mati di sebelahnya.

Seorang nenek menghampiri Hoseok dan mengambil beberapa beg plastik, buat Hoseok terkejut namun bila dia melihat senyuman si nenek yang menunjukkan gigi sebatangnya, Hoseok tersenyum kekok.

" J-Just take it , Grandma. It's too heavy to me. Hehe.. "

Hoseok berlari, mengejar Areum yang sudah jauh ke depan, meninggalkan sang nenek yang sudah mengelepar bila melihat beg plastik itu dipenuhi beg Gucci dan Prada.

" THANKS DUDE! "

Alah Abang Hoseok kita kaya.. boleh beli lagi seribu hanya dengan satu gesekan.

Gesekan kad kredit. Fikir apa lah kau orang kan? (๑ ิټ ิ)

" Eh, Hoseokie pergi mana tadi? "

Areum mengerutkan dahinya bila Hoseok termengah-mengah menyamakan langkah kaki mereka. Sesungguhnya dia masih kagum dengan ke suwek kan nenek tadi.

" Buat amalan sedekah sekejap tadi. Maklumlah harini hari jumaat. Eh tadi Areum kata nak pinjam telefon kan? Nak buat apa? "

Areum kelihatan ragu ingin berkata jujur namun tak baik tipu suami.

" Kalau Areum cakap, Hoseokie jangan marah tau? Lepas tu jangan kata tak boleh."

Hoseok mulai curiga, namun dengan muka ragu dia mengangguk.

" Okay. Apa dia? "

" Bagi telefon dulu. Hehe .. "

Hoseok menyepetkan matanya, curiga bila melihat senyuman sepuluh sen atau lebih dikenali dengan ' senyuman Jung Areum ketika dia merancang sesuatu didalam otak kecil dia ' .

INSINCERITY [S1&2]  | 정호석Where stories live. Discover now