.
.
.
.
.Areum nyaris tertidur, akibat suasana yang terlampau sunyi dengan bunyi helaian kertas yang bergesekan.
Namun ketukan di pintu pejabat Hoseok buat yeoja itu kembali terjaga. Areum tidak membuka matanya, malas. Dia fikir itu pasti rakan sekerja Hoseok yang membosankan.
" Come in. "
Bunyi pintu terbuka dan hentakan heels yang berada dengan lantai.
Dahi Areum berkerut. Dia cuba memiringkan tubuhnya disofa, menghadap ke meja Hoseok.
" Sir, this is our latest project report that you asked. "
Areum membuka sebelah matanya, kecil. Senyap-senyap mengintai.
Namun Areum menyesal. Menyesal mengintai.
Sepatutnya dia pura-pura tidur saja.
Dan kini, akibat aksi mengintai tanpa izinnya, hatinya dibakar api cemburu.
Seorang yeoja, mungkin bukan warga Korea kerana rambutnya yang blonde semula jadi, memakai kemeja putih ketat dengan skirt pendek sedang duduk berdekatan dengan HOSEOKNYA.
Areum mencebikkan bibirnya, bila melihat Hoseok tersenyum dan mengangguk. Mata Hoseok bertatapan dengan yeoja itu.
Areum membuka kedua matanya, memerhatikan tubuh bak biola yeoja itu.
Matanya kemudian beralih ke pakaiannya.
Sweater biru muda yang besar dengan seluar jeans hitam.
Sungguh bagai langit dengan bumi.
Hoseok pasti suka dengan yeoja yang matang seperti yeoja itu.
" Hey, baby? Ingatkan tidur tadi. Kajja kita pergi makan tengah hari. "
Areum hanya mengangguk, melingkari lengannya ke leher Hoseok seperti biasa.
Namun fikirannya masih tidak lepas dari yeoja tadi.
♀♀♀
" Ermm.. Bomi eonnie? "
Bomi mengelap tangannya yang basah ke kain yang kering. Yeoja itu duduk di hadapan Areum yang dari tadi menatapnya seakan ada perkara yang menganggu fikirannya.
" Hmm? Kenapa dengan adik eonnie ni? Dari tadi berkerut je dahi tu. "
Areum menutup bekas keropoknya dan meletakkan bekas itu ke tepi.
" Eonnie ada suami kan? B-Baekhae? Baekji-"
" Baekhyun, nama suami eonnie Byun Baekhyun. Aigoo, Reum-ah. Semua nama kamu sebut ya? "
Areum tersengih, mengaru kepalanya yang tidak terasa gatal.
" Baekhyun oppa suka perempuan yang macam mana eh eonnie? "
Berkerut dahi Bomi mendengar soalan luar biasa Areum.
" Of course lah macam eonnie hehehehe.."
YOU ARE READING
INSINCERITY [S1&2] | 정호석
FanficHanya kisah seseorang yang jatuh cinta pada orang yang salah. [JUNG HOSEOK BTS FANFICTION] Inspired by ; HANN ㅡ G ( IDLE) Publish : 10 September 2018 Tamat : 30 November 2018 ☆ Warn : Drama PERINGATAN PENTING : 1. Baca apabila ada waktu lapang saha...