40|| A-Festen p.1

119 3 0
                                    

Jeg lå på min seng.
Jeg havde for 1 time siden sagt farvel til Justin. Jeg var seriøst helt tom.
Jeg lå bare og kiggede op i det hvide loft.
Tankerne kørte rundt i hele mit hovede, Martinus, Martinus og atter Martinus.
Hvad kunne jeg ellers tænke på? Han var jo fortalt ligeglad med mig nu.
Hvorfor skulle jeg også forlade ham?
Vent! Hvorfor tænker jeg overhovedet på ham? Han skabte jo alle problemerne i mit liv OG jeg har en kæreste.
Men jeg føler bare at jeg mangler ham..
Ding..
Min telefon fik en besked.
Lucia: Heyy, der er en fest idag kl.9 kommer du?
Jeg sukkede, ville Martinus komme?
Hvorfor går jeg op i om han kommer?!
Ved du hvad? Jeg har brug for at komme væk fra lidt af det hele lige nu.
Jessica: Yess kommer, hvor henne?
Lucia: Yes! Det er Adrian hus.

Jeg lagde min telefon tilbage på mit bord og lukkede øjenene.
3 timer senere
Jeg åbnes mine øjne. Faldt jeg i søvn?
Jeg skyndte mit at kigge på min telefon. Ja det har jeg.
En besked fangede mit blik.
Lucia: Vil du gøre dig klar henne hos mig? Om 1 time eller noget?
Shit. Beskeden er 1 time gammel.
Jessica: Yes, kommer over nu.
Jeg fandt et par kjoler og en taske.
Og så gik jeg, jeg åbnede døren og gik ud.

Jeg nåede lige at komme ud fra døren og ud på vejen/stien før at naboens hus også blev åbnet.
Jeg kiggede derover og så Marcus, han stod og kiggede lidt på sin telefon men, kiggede lidt efter hen på mig.
Jeg rettede hurtigt mit blik ned i jorden og begyndte at gå.
Marcus: "Vent!"
Jeg stoppede, jeg vendte mig ikke om, ikke før at jeg hørte nogle skridt bag mig.
Marcus: "Hvorfor skulle du gøre det mod Martinus?"
Jeg lukkede øjenene og vendte mig op.
Jeg sukkede og kiggede op på ham.
Marcus: "Du har ødelagt ham."
Der begyndte at danne sig tåre i mine øjne.
Jessica: "Marcus ikke nu.."
Marcus: "Jo, lige nu!"
Jeg skulle lige til at vendte mig om at gå videre, men en hånd tog fat i min arm og trak mig tilbage.
Jessica: "Hvad vil du så gerne vide?!"
Marcus: "Hvorfor at det skulle gå ud over os alle og hvorfor at du lukkede os ude!"
Jeg trak min arm til mig igen og gik.

Jeg var endelig nået en til Lucias hus.
Jeg bankede på døren, nogle få sekunder efter åbnede den og der stod hun.
Jeg krammede hende, Lucia var den eneste som havde været der for mig efter Sophia. Jeg gik indenfor og tog mine sko og overtøj af.
Lucia: "Kom nu, vi skal finde tøj!"
Lucia er nogle gange som en 4 årige men jeg elsker det. Hun er nogle gange helt vildt hype.
Vi gik op på hendes værelse efter jeg lige havde sagt hej til hendes mor og far. Jeg tog mine 3 kjoler ud af min taske.
Lucia: "Nej,nej,nej, Jess! Det mener du ikke." Hun kiggede opgivende på mig.
Jessica: "Hvorfor ikke?"
Hun åbnede sit skab og fandt hurtigt en meget simpel men rigtig pæn kjole.
(Se øverst) hun rakte den til mig.
Jessica: "Tak!!"
Lucia: "Så lidt." Hun blinkede lige hurtigt til mig og begyndte så selv at lede efter en.

Klokken var nu blevet 8.30 og vi var helt klar. Vores makeup var on fleek og det samme var vores tøj. Lucia havde en hvid stram kjole på.
Lucia: "Skal vi?"
Jessica: "Yes."
Vi gik ned af trappen og sagde farvel til Lucias mor og far. Og så var vi ellers på vej hen til Adrian.
Han boede ikke så langt væk fra Lucia.
Vi havde næsten kun lige taget et par skridt før at vi allerede kunne høre noget musik.
Vi kom tættere og tættere på og musikken blev højere og højere. Lucia stoppede og kiggede mig i øjenene.
Hun tog en dyb indånding og startede. Lucia: "Der er måske en lille ting jeg ikke har fortalt...."
Jessica: "Lucia?"
Lucia: "Martinus kommer måske også."  Sagde hun hurtigt og lukkere det ene øje.
Jessica: "Ah hva'?"
Ikke Martinus vel... bare ikke ham.
Jessica: "Jeg gider ikke se ham med hans nye kæreste."
Hun kiggede forvirret på mig.
Lucia: "Kæreste? Han er sgu da single. Alle piger vil prøve at få ham i aften."
Det forstår jeg ikke. Han sagde jo til mig at han havde en kæreste.
Lucia: "Du har en kæreste Jess, du skal ikke tænke på Martinus idag."
Hun havde ret idag ingen Martinus.

Summer LoveOnde histórias criam vida. Descubra agora