2. Cel in care Emily cunoaște pe toată lumea

836 31 2
                                    

2. Cel in care Emily cunoaste pe toata lumea

   — Paberbooth, l-a corectat mama. Si da, noi suntem. Ma numesc Issabel, ea este fata mea, Emily.

   Mama a inchis intr-un final usa si m-am descaltat de ghetele pline de zapada, apoi mi-am dat fularul, căciula si geaca jos, agatandu-le in cuierul de langa mine. Mi-am netezit grabit parul, fiind sigură ca era ciufulit din cauza caciulii.

   Zack a dat mana cu fiecare dintre noi, murmurand mamei un "Va rog sa ma scuzati". Doamne, baiatul asta se panicheaza asa de tare. Totusi, cand a ajuns in dreptul meu a zambit ca si cum spunea "stiu ca ai trecut si tu prin asta, nu te mai uita asa la mine". Inima a inceput sa imi bata mai tare si ma simt anxioasa.

   Ne-a facut loc pe canapea, apoi s-au prezentat si restul. Baiatul cu cearceaf era Will, fata care filma se numea Vanessa, dar ea s-a prezentat ca Vany. Băiatul cu care se batea era Nico - care, apropo, sunt destul de sigura ca e hispanic -, iar fata care inca nu stiu sigur daca e fata sau nu este Dylan. Pana si numele este unisex. Abia acum observ ca are trasaturi asiatice.

   — Părinții tai unde sunt? a intrebat mama.

   — Oh, sincer, nu prea stiu. Eu m-am trezit pe la pranz iar ei erau deja plecați. Mi-au lasat doar un bilet pe frigider spunand ca voi o sa veniti dupa-amiaza.

    S-a uitat la mine si am ridicat din umeri.

   — Pai haide sa aducem bagajele din masina pana vin ei, a zis mama.

   Ne-am ridicat amandoua, dar Zack mi-a pus mana pe umar si m-a impins usor la loc.

   — Lasa-ma sa ma revansez. Stai aici si o ajut eu cu bagajele.

   Mi-a dat un zambet calm, apoi a urmat-o pe mama. Baiatul hispanic a intrebat daca mai e nevoie de ajutor, dar mama ia dat din mana sa ramana la loc si a inchis usa. Iar eu am ramas acolo, pe canapeaua lui, cu prietenii lui holbandu-se la mine. Da, clar se revanseaza asa.

   — Deci, a inceput tot cel care s-a oferit sa ajute, cred ca Nico. Stiam ca o sa vina o fata in casa asta, dar nu stiam ca va fi una asa frumoasa ca tine, a ranjit el, iar eu m-am lasat in jos si mi-am dus gulerul bluzonul pana in dreptul nasului, cu privirea atintita spre bradul impodobit din coltul încăperii.

   — Hai, ma, las-o macar sa respire pana sa încerci tu sa o cu cucerești, a ras Will. Nu vezi ca se simte aiurea si are o prima impresie proasta despre noi? Sau ti-a placut...?

   S-a intors spre mine si a inceput sa fredoneze versurile melodiei pe care tocmai l-am prins dansand si sa dea din cap. Vane? Valeria? Tipa s-a aplecat si le-a dat una dupa ceafa celor doi masculi.

   — Nu-i baga in seama, a zis spre mine. Sunt doar niste maimutoi plin de hormoni care o iau razna atunci cand vad o fata.

   — Vany, a spus prelungind ultima litera Will. Acum chiar ca i-am facut o impresie proasta, se smiorcaia el. Asta e si parerea ta despre noi?

   Deci Vany era. Fata doar si-a dat ochii peste cap, apoi l-a mai plesnit peste ceafa pe baiat. Dylan a admirat totul inca manacand din floricele, iar eu... Eu am ramas cu asa, cu bluza acoperindu-mi jumatate de fata si așteptând sa vina odata mama si Zack. Sa nu, sa vina odata parintii lui Zack, pentru ca asa prietenii celui din urma ar pleca. Sau si mai bine, astept sa plec eu odata acasa.

   Mi-am intors inca odata privirea spre brad. Inca de aici pot sa vad ca e natural. Acasa foloseam unul artificial pentru ca sunt prea multi brazi taiati si nu vreau sa mai adaug si eu cativa pe lista. Dar mirosul lui ma linisteste putin in momentul asta. Bradul avea cam toate culorile, dar predomina roșul si albastrul.

   Am oftat silentios atunci cand usa s-a deschis si au intrat cei doi plini de bagaje. M-am ridicat imediat si am luat trolerul meu din mana lui Zack si ghiozdanul micuț din spatele mamei, numai-numai sa scap de privirile insistente ale celor patru. Ghinionul meu, toate au trebuit lasate in sufragerie, pentu ca Zack nu stie in ce camere exact vom dormi.

   Cineva sa ma omoare.

   — Ok, noi cam suntem in plus, deci plecam, a zis Vany ridicandu-se de pe canapea.

   Imediat a fost urmată de Will, Nico si Dylan, iar cand sa iasa pe usa Nico a strigat un "ne mai vedem", apoi a trantit usa.

   Ne mai vedem?! Stai, normal ca o sa ii mai vad, doar sunt prieteni cu Zack, iar mama o sa ma oblige sa stau cu el in loc sa ma incui in camera in care voi dormi toata vacanta asta.

   Vreau sa dispar pur si simplu, nici macar sa mor.

   — Ăăă, vreti ceva de baut? De mancat?a intrebat Zack sprijinindu-se de peretele care duce, cred, spre bucătărie.

   — O cafea cu lapte, multumesc, a raspuns mama.
 
   Amandoi s-au intors spre mine, asteptand sa zic ce as vrea. Mi-ar placea sa petrec Crăciunul acasa, dar cum asta nu se poate am zis doar:
   — Un ceai.

   — De musetel, tei, menta..?

   Am ridicat din umeri.
   — Tei.

   S-a intors imediat si a intrat in bucatarie. Ne-am asezat iar pe canapea, iar mama si-a scos telefonul din geanta.

   — O sa o sun pe Lily, a anuntat pe nimeni in particular, si mi-a luat cateva clipe ca sa imi amintesc ca Lily este doamna Thomson.

   S-a ridicat cu telefonul la ureche si a inceput sa se plimbe prin camera. Am moștenit asta de la ea, pur si simplu nu pot sa vorbesc linistita daca nu dau ture de casa.

   — Imi da ocupat, s-a prabusit langa mine dupa ce a incercat sa sune de mai multe ori.

   Dupa cateva clipe a mai dus odata telefonul la ureche.
   — Nici Jack nu raspunde.

   Deci Lily si Jack Thomson. Chiar uitasem pana acum numele lor.

   — Doamne, daca-, a dat mama sa spuna, dar usa de la bucatarie s-a deschis si a intrat Zack cu o tava.

   A lăsat-o pe masuta din apropierea canapelei, iar eu m-am aplecat ca sa-mi iau ceaiul. Am tinut cana in maini si am zambit doar la senzatia de caldura. Am luat o gura mica ca sa nu ma frig, dar am zambit si mai tare cand am simtit gustul puternic de zahar. Mi-am ridicat privirea spre el, iar cand a vazut ca nu scuip tot a zambit si el usurat. Probabil a pus prea mult zahar din greseala, dar norocul lui ca beau ceaiul foarte dulce.

Un Crăciun de neuitatUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum