Soon Shin berpakaian cantik-cantik untuk pergi bersiar-siar dengan Jihyo. Soon Shin turun dan melihat Jihyo yang tidak lagi bersiap sa!bil menonton Kdrama bertajuk I Remember You yang dilakonkan oleh Seo In Guk dan Jang Nara.
"Hoi! Tak bersiap lagi ke?" kata Soon Shin dengan mengelengkan kepalanya. "Kau nak ke mana bawak aku ni? Cantiknya dress kau" tanya Jihyo. "Kau ni belum tua lagi dah nyanyuk. Kita ni nak jalan-jalan terus ke kedai buku untuk beli pen,kertas A4 dan banyak la" kata Soon Shin untuk mengingatkan Jihyo.
"Jangan la marah. Aku gi siap dulu tau. Jap" kata Jihyo lalu pergi ke biliknya. Soon Shin menunggu di dalam kereta. Jihyo pula setelah siap terus menuju ke kereta. Mereka berdua pergi ke kedai buku dahulu. Setelah siap, Soon Shin memandu menuju ke sebuah kedai.
"Kau nak ke mana pulak?" kata Jihyo. "Nanti kau tahu la. Tempat ni lagi best dari tempat biasa yang kita selalu pergi" kata Soon Shin. Setelah sampai, Jihyo memandang ke sekeliling kawasan tersebut. "Tempat apa ni?" tanya Jihyo.
"Ha! Ni tempat orang jual barang antik" jawab Soon Shin dengan gembira. "Kenapa kau bawak aku ke sini?" tanya Jihyo lagi. "Haih! Kau ni nama pun jalan-jalan bukan cari makan okay? Jom!" jawabnya pula.Mereka berdua pun bersiar-siar. "Jihyo, aku nak ke kedai tu dulu tau" pinta Soon Shin dan dijawab Jihyo dengan anggukan kepala. Jihyo terpegun melihat gelagat dua gelagat pasangan yang saling mencintai sambil membeli sebiji glob. Setelah itu, dia pun pergi ke tempat itu dan tertarik dengan glob tersebut. Kan best kalau ada orang nak belikan untuk aku macam dia orang tadi, kata hati Jihyo.
Secara tiba-tiba, sehelai kertas terbang lalu hinggap ke muka Jihyo. Dia membaca isi yang terkandung dalam kertas tersebut. Macam sedap je, kata hati Jihyo lalu pergi ke tempat tersebut. Jihyo tersenyum setelah menemukan kedai tersebut. Jihyo mula menolak pintu kaca tersebut dan masuk ke dalam kedai itu. Banyaknya coklat ni, kata Jihyo dengan seronok setelah melihat pelbagai kek,biskut dan kuih daripada coklat.
Jihyo mula mencari kek coklat moist kegemarannya lalu menuju ke kaunter bayaran. "Hello, ada orang tak di sini?" tanya Jihyo namun tiada sesiapa pun di situ. Jihyo mengulang pertanyaannya dan akhirnya dia cuba untuk mencarinya. Wow,sedapnya kek coklat moist ni!, kata Jihyo. Jihyo mula rasa takut kerana dia melihat ada lembaga yang menghampirinya.
"Hoi! Kau buat apa?" kata lembaga tersebut dengan suara agak garau. Jihyo terjatuh dan memusnahkan kek coklat moist sehingga jatuh ke atas lantai kerana terkejut. "Sorry. Saya tak sengaja,Leo" kata Jihyo lalu berdiri seperti biasa. "Kau memang tak boleh tengok aku senang dari kita jumpa dulu. Sekarang kau rosakkan kel aku pulak!" kata Leo.
"Pendekkan cite la. Aku nak bagi hukuman untuk kau buat coklat moist tu dalam tempaoh 3 hari sahaja tanpa alasan" kata Leo selamba."What! Tak boleh la Leo aku tak reti nak buat kek coklat moist tu!" kata Jihyo. "I don't care about that because it is not my problem" speaking Leo dengan angkuh. "Ke kau nak masuk penjara sebab kes kecil ni yang menyebabkan my bussiness rugi!" kata Leo sekali lagi.
Jihyo buntu dan hanya seperti mati katak disebabkan masalah yang kek coklat moist itu. "Okay,aku buat" kata Jihyo mengalah lalu membuat pembayaran.
🍫🍫🍫
Pada malam itu, Jihyo mendiamkan diri dan buntu untuk memikirkan cara untuk menyelesaikan masalahnya.
"Kau ni kenapa Jihyo? Dari kita balik dari kedai tu kau diam ni dah kenapa?" tanya Soon Shin dengan hairan.
"Aku okay cuma..." tersekat kata-kata Jihyo.
"Cuma apa? Cakap je la aku tak marah pun" tanya Soon Shin.Jihyo mula menceritakan kejadian sebentar tadi. "Lah tu ke masalahnya" kata Soon Shin. "Aku buntu la beb nak cari idea untuk selesaikan masalah aku" kata Jihyo sambil mengarukan kepala macam kera kena belacan. "Habis cite kau beli je kek dekat kedai kek tu. Lagipun kau dah tahu rasanya macam mana kan? E.A.S.Y" kata Soon Shin.
Senyuman terukir di bibir Jihyo setelah mendengarkan jawapan dari kawannya. "Macam mana kalau dia nak air tangan aku?" kata Jihyo lagi dengan perasaan bimbang. "Kau dengar sendirikan dia tak cakap air tangan kau. Kerja pun senang kau beli je tamat" jawab Soon Shin lagi.
Jihyo pun tersenyum semula seperti kera sumbang. Malam pun berlarutan dengan suasana yang dingin.
Maaf jikalau terlalu panjang><
Semoga seronok dengan cerita ini..
Jangan lupa untuk baca bab seterusnya..
YOU ARE READING
Love chocolate
Romancesecara ringkas,seorang gadis yang bergelar isteri menghadapi segala rintangan seorang diri disamping dalam kesulitan tanpa suami disisinya... #harap terhibur^^ #fantasi semata-mata #maaf jikalau ada salah silap ><