Jihyo yang masih lagi berdiri berdekatan dengan pintu kaca tersebut. Wonshik terus ketawa terbahak-bahak dan membuatkan Jihyo terasa malu dengan perbuatannya yang agak kelam-kabut apabila memasuki kedai Leo. Tetapi, Leo masih lagi tertanya-tanya akan sebabnya Wonshik ketawa.
"Kau ni tak pernah buat lawak Leo. Tapi,kali ni kau memang dah ada pekerja untuk bantu kau dalam kedai dan diri kau. Dulu kau pernah cakap nak ambik pekerja lelaki tapi rupanya perempuan" sambung Wonshik lalu ketawa. Jihyo mula berbicara dalam hatinya kerana itu sebabnya Leo memberikan hukuman tersebut. Betul ke apa dia cakap tu? Dia nak aku jadi pekerja dia ke?,katanya dalam hati.
"Kau jangan nak merepek, Wonshik. Dia bukan pekerja aku tapi" belum habis sudah dipotong Wonshik pula. "Tapi, dia girlfriend kau yang kedua" ketawa Wonshik lagi. Wonshik terasa li hati melihat Jihyo yeng berpakaian agak selekeh dan bukan ciri-ciri idaman pujaan hati Leo. "Memang tak lah. Tapi dia ni" sekali lagi dipotong Wonshik. "Kalau bukan dia jodoh yang mak kau pilih macam" Wonshik terkejut dengan suara Leo yang datang dari belakangnya. "Wonshik!" geleng Leo kepalanya tanpa tidak seharusnya perkara itu didengar oleh Jihyo.
Kekeliruan Jihyo makin bertambah dengan kelakuan pelik dari Leo dan Wonshik sendiri. Apa yang dimaksudkan oleh Wonshik tadi? Leo pernah ada jodoh pilihan ibunya sendiri bukan dari hatinya tapi kenapa Leo macam marah dengan Wonshik tadi? Apa sebabnya?,bisikkan hati Jihyo dengan penuh persoalan. "Jihyo kau duduk sini dulu" perintah Leo lalu mengeluarkan kerusi di dalam kaunter. Jihyo akur lalu duduk disitu. Leo terus pergi ke dapur untuk membuat air kopi.
Wonshik memandang Jihyo dari atas sehinggalah bahagian bawah yang membuatkan Jihyo ingin membuka silatnya untuk menghentikan tingkah laku Wonshik yang berperangai tidak eloknya itu. Dia ni dah kenapa pandang aku macam tu doh! Memang nak kena betul budak ni!,marah Jihyo dalam hati.
"Awak Jihyokan?" tanya Wonshik unyuk menyoal selidik.
"Ye saya" jawabnya sepatah.
"Macam mana awak kenal Leo?" tanyanya lagi.Jihyo pun mula menceritakan tentang hukuman itu secara ringkas. "Oh,macam tu. Tapi,Leo dulu pernah buat perkara yang sama jugak dekat seseorang. Tapi awak rancang sendiri or tuhan temukan or awak kenal keluarga Leo?" tanya lagi. "Apa yang awak maksudkan? Maaf saya tak berapa nak faham sangat" senyum Jihyo sedikit diberikan.
"Wonshik, kau memang nak makan siku aku kan?" kata Leo. Wonshik hanya tersenyum sahaja. "Dah lah kau cite sendiri. Aku nak balik dulu. Tak nak kacau urusan korang" kata Wonshik minta diri untuk pulang. Leo terus memberikan air kopi milik Jihyo padanya. "Apa yang Wonshik cakap tu? Aku satu pun tak berapa nak faham" rungut Jihyo lalu meneguk air kopinya.
Leo terus memandang Jihyo dengan wajah yang serius. "Tak payah ambik tahu sangat si rapper tu" jawab Leo dengan nada yang aga serius. Jihyo terbantut menanyanya lagi takut dibaham Mr Lion. Jihyo terus minum air kopi miliknya sehingga habis. "Leo kenapa kepala aku rasa !acam pening ni?" kata Jihyo lalu berdiri dari duduknya. Leo pun mendekatinya. "Mianhae Jihyo" ucapnya lalu menyambut Jihyo yang pengsan.
Leo terus membawa Jihyo ke bilik rehatnya. Jihyo dibaringkan ke katil. Leo berdiri setelah melihat keadaan Jihyo. Dulu aku yang sakit disebabkan kau tapi sekarang ni kau akan rasa apa yang aku rasa dulu. Semua perempuan sama je,kata Leo.
🍫🍫🍫
Jam menunjukkan pukul 2 petang. Jihyo pun terjaga dari pengsannya lalu melihat di kawasan sekelilingnya. Jihyo melihat Leo yang duduk di kerusinya dengan berbaju singlet hitam sambil memerhati Jihyo. Jihyo dengan segera duduk di katil lalu memandangnya. "Seronoknya kau tido. Puas aku tunggu untuk" belum habis terus dipotong Jihyo terus. "Untuk apa? Untuk apa hah?! Kau ni memang lelaki yang tak tahu malu. Kau memang lelaki yang tak guna!" jerit Jihyo dengan tanggisan yang lebat seperti hujan. Jihyo pun terus bangun lalu mencapai baju sejuknya dan kelur dari kedai Leo.
Leo terus terdiam setelah mendengar kata-kata Jihyo sebentar tadi. Mianhae Jihyo. Aku tak mampu menahan semua ni. Kesakitan tu masih belum lagi sembuh dan bila-bilamasa je boleh berdarah,kata Leo dalam hatinya. Leo terus membuat panggilan.
"Hello Mama. Ni Leo" kata Leo.
"Hello sayang. Kau sihat?" tanya ibunya Leo Cha Jian.
"Leo sihat. Mama Leo ada perkara nak bagi tau ni?" menanya.
"Apa sayang?" tanya ibunya pula.
"Mama dan Papa masih dekat Jepun?"
"Ye. Kenapa kamu tanya? Kamu okay ke?"
"Tak ada apa-apa Mama. Leo nak kawin tapi Leo nak settle sendiri"Mianhae kalau membosankan
Semoga terhibur...
YOU ARE READING
Love chocolate
Romancesecara ringkas,seorang gadis yang bergelar isteri menghadapi segala rintangan seorang diri disamping dalam kesulitan tanpa suami disisinya... #harap terhibur^^ #fantasi semata-mata #maaf jikalau ada salah silap ><