"Saya dah balik" kata Jihyo dengan membawa beg plastik. Jihyo mendengar bunyi pinggan dan bau yang sedap datang dari dapur. "Sedapnya bau" kata Jihyo lalu pergi ke dapur dan melihat Soon Shin menghidangkan makanan iaitu Bulgogi.
"Jemput makan" kata Soon Shin dan merampas beg plastik dari Jihyo. "Wow! Pagi tadi kau cakap nak buat kek dan beli barang tapi...dah siap jadi kek pulak. Deabak la Jihyo!" perli Soon Shin. "Kedai Kek Jung?" sambungnya lagi. Jihyo sudah mengagak soalan yang bakal diajukkan kepadanya. Soon Shin diibaratkan seperti ibunya walaupun sudah meninggalkannya berusia 10 tahun lalu.
"Waktu aku beli bahan untuk buat kek ni,akuterserempak dengan Leo yang sama jugak nak beli barang untuk kedainya. So, dia ajak aku ke kedainya dan ajar aku buat kek coklat ni" terang Jihyo panjang lebar sambil menikmati kesedapan Bulgogi. "So,tamat la misi kau tu?" tanya Soon Shin lagi. Jihyo terdiam terus dengan pertanyaannya kerena dia tidak menanyakan tentang misinya itu pun kerana leka dengan perasaannya tadi.
"Hoi! Kau dengar tak ni?" tanya Soon Shin,memetik jari-jemarinya kepada muka Jihyo. "Entah la" jawabnya selamba walaupun dia berfikir cara tentang pertanyaan tersebut. Pantas tangannya mencari telefon bimbitnya dalam poket seluarnya.
To:Mr Lion
Leo,aku ni Jihyo. Aku nak tanya sikit boleh?Leo yang baru selesai mandi pergi ke mejanya setelah mendengarkan telefon bimbitnya berbunyi lalu membacanya.
To:Crazy Cho
What?Jihyo yang sibuk menjamah makanannya terkejut dengan telefonnya yang bergeser di atas meja makan lalu membacanya.
To:Mr Lion
Misi aku dah tamat tak?Soon Shin yang dari tadi menjadi sebagai pemerhati terus bertanya. "Jihyo, dah lah tu main fon makan dulu. Sapa dengan kau chat tu?". Jihyo tersengeh-sengeh dibuatnya dengan makanan penuh di mulut di kunyah baru menjawab "Adalah secret".
Leo membaca wassap tersebut terus menjawab.
To:Crazy Cho
Sok,jumpa aku dekat kedai kul 9.00 pagi dan aku akan bagi jawapannya jugak,faham?Setelah selesai menaip, Leo terus berlalu pergi dan meninggalkan telefon bimbitnya di atas meja. Jihyo terkejut sesudah membacanya wassap tersebut. Kenapa dia nak jumpa aku esok? Ke aku ada buat masalah dengan dia ni? Or sebaliknya?,seribu persoalan muncul di hati Jihyo.
Setelah selesai makan malam, mereka berdua pun masuk ke bilik untuk beristirehat dan tidur. Jihyo baring dan membaca wassap itu bekali-kali untuk cuba memahaminya namun tetap tidak dapat jawapannya sekali pun. "Kenapa Mr Lion ni nak jumpa aku sangat esok eh? Ish! Pelik betul dia ni. Aku pun tak tahu selion dia ni pun" rungut Jihyo bersendirian. "Dah lah kita tidur Rap Mon ku esok kita jumpa Mr Lion lagi" sambungnya lagi dan memeluk kartun anjingnya. Nama tu bersempena dengan dia meminati Rap Monster BTS.
🍫🍫🍫
Jam penggera seperti biasa akan mendendangkan lagu SHINee untuk mengejutkan tuannya. Setelah membersihkan diri, Jihyo akan melakukan rutin hariannya bersarapan bersama Soon Shin.
"Good morning,Soon Shin" ucap Jihyo dengan berpakaian cantik
YOU ARE READING
Love chocolate
Romancesecara ringkas,seorang gadis yang bergelar isteri menghadapi segala rintangan seorang diri disamping dalam kesulitan tanpa suami disisinya... #harap terhibur^^ #fantasi semata-mata #maaf jikalau ada salah silap ><