Sudah hari ketiga ibu bapa Leo datang melawat dan mengambil keputusan untuk pulang ke rumah mereka. "Mama balik dulu. Papa kamu sibuk pulak esok kena ke Tokyo urusan bussiness. Jadi,kamu Leo kena jaga menantu Mama ni baik-baik jangan lukakan hatinya faham?" kata ibu Leo sambil memegang tangan Jihyo dengan penuh kasih sayang. "Okay Mama. Jangan risau sayang akan jaga sayang okay?" usik Leo sambil memberikan wink pada Jihyo. Omg! Mr Lion ni dah giler ke apa? Nak ngorat aku depan mak ayah dia pulak siap bersayang-sayang bagai,bisik Jihyo menyampah. "Dah Mama pergi dulu. Bye!" kata ibu Leo dan ayahnya hanya melambaikan tangan sahaja. Setelah kedua-dua ibu bapa Leo berlalu,mereka berdua pun masuk ke rumah. Sunyi sepi rasanya tanpa kasih sayang ibu Leo dapat dirasai oleh Jihyo.
Leo yang berdiri melihat Jihyo yang cuba melabuhkan dirinya ke sofa seperti kelihatan sedih. "Jom. Kita ke kedai aku. Dah tiga hari aku cuti entah basi ke kek aku tu. Kau kena tolong aku" pinta Leo pada Jihyo. Jihyo mengatur posisinya dan terus menuju ke bilik untuk mengambil begnya dan mereka pun berlalu pergi ke kedai Leo.
Sesudah sampai di kedai, mereka masuk ke dalam. Leo membuka pintu yang berkaca itu dan memulakan pembersihan di kedainya seperti memeriksa sample kek,lap tingkap kacanya,menyapu,membersihkan dapurnya,memeriksa barang untuk membuat kek dan banyak lagi. Jihyo pula diarahkan untuk menyapu lantai,mengelap rak keknya,mengelap kaunter dan sebagainya. Semasa Jihyo mengelap meja kaunternya, Jihyo terkejut melihat satu buku yang tebal di dalam laci. Jihyo melihat di kawasan sekelilingnya supaya Leo tuidak melihat apa yang dibuatnya. Jihyo membuka rupanya terdapat banyak resepi di dalamnya. Terbeliak mata Jihyo membaca dabpn begitu banyak resepi di buku itu. Jihyo menyambung kerjanya tetapi kali ini lebih besar kejutan yang dirinya lihat. Eh? Kotak apa ni? Kenapa berat semacam kotak ni? Takkanlah buku resepi lagi?,katanya dalam hati. Jihyo terus membuka kotak tersebut dan melihat baju perkahwinan berwarna biru. Jihyo terkejut besar melihat baju yang begitu cantik dan melihat sebuah buku yang sama tebal dengan buku resepinya tadi. Jihyo mengambil buku tersebut dan cepat menyembunyikan buku itu dan baju perkahwinan itu di tutup dan di simpan di tempat asalnya. Takpe aku vpbaca dulu buku ni barulah aku tengok baju tu puas-puas. Yang penting aku nak tahu sapa yang betul sebenarnya kata-kata Wonshik, Soon Shin atau ibunya sendiri sebab aku masih lagi hairan dan tertanya-tanya siapakah Leo yang sebenarnya dan hubungan Leo dan Se Yeon tu?, kata Jihyo penuh keyakinan. "Kau buat apa tu?" tanya Leo menuju ke arahnya. "Tengok bola. Dah sah-sahkan aku tengah lap meja ni tanya pulak" kata Jihyo. "Kau ada bukak kotak tu?" tanya Leo sedikit curiga. "Tak kenapa ada sesuatu ke? Nak tengok?" pinta Jihyo berpura-pura tidak mengetahui isinya dalam kotak tersebut. "Tak payah dan tak penting pun kau nak tahu sangat" kata Leo. "Kenapa pula kau cakap 'tak penting' tu sedangkan aku nak tengok pun tak boleh?" kata Jihyo sengaja. "Jom balik! Kerja kau dah siap?" tukar topik si Mr Lion ini. "Dah" jawabnya sepatah dan mereka pun pulang ke rumah.
🍫🍫🍫
Sepanjang perjalanan itu, Leo mendapat satu panggilan. Leo pun menjawabnya. "Hello" katanya. "Hey,akulah Wonshik. Kita jumpa sekarang ni aku nak bagitau sesuatu ni. Boleh tak?" kata Wonshik. "Okay tempat biasa tapi aku lambat sikit tau?" katanya. "Yelah yelah. Sabar boleh?" katanya lagi. Jihyo dihantar sampai rumah terlebih dahulu dan menuju ke tempat yang sudah dijanjikan bersama Wonshik seberntar tadi.
Setelah Leo sampai, dirinya masuk ke Magic Kafe. Leo terus mengatur duduknya sambil menghadap air kopi caramelnya dan Wonshik. "Apa dia yang kau nak cakap tadi siap nak jumpa bagai? Weayo?" tanyanya. Wonshik cuba menyusun kata-kata supaya Leo tidak membahamnya biasalah Mr Lion. "Janji tak marah?" katanya terlebih dahulu. "Taklah! Cepat" kata Leo lagi bersuara serius. "Kau tahu tak Se Yeon dah ada kat korea sekarang ni? Dia dah balik ke pangkuan keluarganya dia sekarang ni" kata Wonshik berterus terang dan membuatkan Leo terkejut besar. "Macam mana kau tahu?" tanyanya. "Aku tadi ke airport nak ambik kawan aku,aku terserempak dengan dia tapi" katanya terhenti dan melihat Leo yang sudah bertukar menjadi singa.
"Tapi apa? Wonshik!"
"Ada sorang lelaki itu dia"
"Lelaki? Sapa?"
"Aku tak tahu namanya yang pasti tu mungkin boyfriend, chingu,manager or bodyguard"Leo terus mengegam erat tangannya sekuat hati. Wonshik rasa bersalah dibuatnya kerana tidak memberitahu dikata bukan kawan sebab berahsia diberitahu di marah pula. Se Yeon kau tunggulah nanti. Hari ni aku tak kan lepaskan kau senang macam tu je. Kali ni biar kau pula rasa perbuatan diri kau sendiri atas apa yang kau dah buat pada aku! Biar kau kali ni gali kubur diri sendiri!,marahnya. Leo terus berlalu pergi dari kafe tersebut dan Wonshik agak ketakutan melihat keadaan Jihyo yang akan menjadi mangsa bahaman Leo sebentar nanti. "Hello, Soon Shin aku ni Wonshik. Kau ada nombor Jihyo tak? Aku nak" pintanya. "Ada. Kenapa kau mintak nombor Jihyo pula? Kau jangan macam-macam dengan aku!" kata Soon Shin bimbang. "Tak ni lagi penting ni!" katanya pula. Setelah dihantar melalui Line nombor Jihyo sudah di simpan dan cuba dihubungi.
Jihyo yang sibuk membuat air kopinya terus menjawab deringan telefonnya itu. "Hello sapa ni?" katanya. "Aku Wonshik ni. Aku nak bagi tau" katanya terputus. Jihyo hairan dengan kata-kata Wonshik sebentar tadi. Apa yang Wonshik nak cakap tadi tetiba putus,bisik Jihyo. Wonshik yang sedang berbual tadi terkejut melihat perbualannya tadi seperti dipadamkan. "Alamak habis bateri pulak! Mianhae Jihyo" katanya. Wonshik tahu bahawa Leo tidak mampu memaafkan orang yang sudah memberikan hukuman pada dirinya selama 5 tahun yang lalu. Dirinya sering membuat salah tetapi sebagai seorang kawan dirinya lebih memahami dan menghormati kehendak kawannya Leo. Namun,kali ini bukan sahaja Se Yeon yang memang musuhnya tetapi Jihyo.
Mianhae korang aku takde idea yang banyak...^^!
Soorry jugak lama tak update cite ni....
Sorry jugak sebab bab ni korang rasa jalan citenya bosan..🐢
Dan jangan lupa bab seterusnya....
YOU ARE READING
Love chocolate
Romanssecara ringkas,seorang gadis yang bergelar isteri menghadapi segala rintangan seorang diri disamping dalam kesulitan tanpa suami disisinya... #harap terhibur^^ #fantasi semata-mata #maaf jikalau ada salah silap ><