" Heeyoung unnie , sorry kawan Mint hari ni balik naik bas dan dia nak duduk sebelah Mint " kata Mint kepada Heeyoung yang menuju ke tempat duduknya di dalam bas.
" Ouh tak pa , ada banyak lagi seat kosong tu . " kata Heeyoung sambil matanya mencari tempat kosong yang ada di dalam bas itu. Hanya ada satu dan tempat duduk itu di sebelah Ex nya.
Dengan langkah berat dia melangkah ke situ . " Bo- boleh saya duduk sini ?" Soal Heeyoung sopan kepada Changbin.
Kehadiran Heeyoung mengejutkan dia . Sempat mata Changbin melihat ke arah tempat biasa yang Heeyoung duduk sebelum mengangguk.
Keadaan antara mereka berdua agak awkward. Sunyi je tak macam dulu. Ingatan Heeyoung mula mengimbas kenangannya dulu bersama Changbin di dalam bas itu.
Bising .. Sweet .. Cute .. tergelak kecil Heeyoung . Namun dalam ketawa halus tanpa sedar mata Heeyoung mula berair. Pedih apabila teringat memori lama.
Heeyoung mula menundukkan kepalanya. Tak jangan nangis sekarang. Kau kena tunjuk yang kau kuat , kata hati Heeyoung.
" Nah " sehelai tisu di hulurkan seseorang dari seat sebelah . Heeyoung segera mengalihkan pandangannya ke arah tepi.
" Jeongin .. Te-terima kasih " tersedu Heeyoung sambil mengambil tisu yang di hulurkan. Laju dia mengelap pipinya.
" Eh , awak memang naik bas ni ke ?" Soal Heeyoung sambil melihat ke arah Jeongin.
" Hehe tak dalah Hee , saya naik hari ni je kot sebab appa saya tak dapat nak datang " kata Jeongin sambil menghadiah senyuman yang sangat comel bagi Heeyoung. Senyuman itu membuatkan Heeyoung pun tersenyum semula.
Seketika itu di rumah Hyura pula..
" Wah can- "
" Kita belajar dekat luar lah ! " pujuk Hyura lalu menarik lengan baju Felix untuk keluar dari biliknya.
" Belajar dalam bilik lagi best , dapat baring-baring and sejuk pulak tu " kata Felix lalu menarik Hyura ke dalam biliknya semula.
" No , nanti kita tertidur. Eh lain bunyi ayat tu . I mean nanti aku tak bersungguh nak belajar " kata Hyura sambil pipinya mula kemerahan .
" Ala , kau tak kan tidur punya sebab ada aku . " Kata Felix yang kini sudah mengambil tempat di atas katil.
" Nak belajar ke tak ? " soal Felix apabila Hyura tidak berganjak seinchi pun dari depan pintu bilik.
" Nak ! " Hyura laju mencapai buku notanya dan duduk di hujung katil.
" Sini lah sikit .. Aku tak makan orang pun " kata Felix sambil menarik lembut tangan Hyura. Hyura pun beranjak sedikit .
" Sini lah lagi . " arah Felix . Namun Hyura menggelengkan kepala.
" Aku nak ajar ni , jauh-jauh lambat ilmu tu masuk dalam otak kau. Kau memang sengaja nak suruh aku ajar kau sampai malam ke ? " Satu pukulan di hadiahkan di bahu Felix. Hyura pun mendekatkan jaraknya dengan Felix.
" Puas hati ! " kata Hyura dengan nada geram.
" Lebih daripada puas─ " satu lagi pukulan hinggap di bahu Felix sebelum dia mula mengajar Hyura .
Sepanjang pengajaran itu , mata Hyura tak lepas melihat ke arah kertas yang Felix terangkan berbeza dengan Felix yang matanya tak lepas melihat wajah Hyura.
Dalam masa yang sama , Chae masih belum pulang ke rumah. Dia sehingga ke taman permainan yang dulunya dia pernah bermain di situ bersama dengan orang yang sangat bermakna untuknya.
YOU ARE READING
BLOOD ┊ SKZ
FanficKisah empat orang perempuan yang belajar di sekolah yang sama, mempunyai jalan cerita yang berbeza, orang yang berbeza tetapi mempunyai kaitan di sebaliknya. © neocultureshock we OWN the plot except for SKZ. we own their hearts only wkwkwkwk okei by...