②⑨ ─ ᴿᴱᵁᴺᴵᴼᴺ

296 38 1
                                    

Pada suatu hari , Hyura menuruni tangga untuk ke dapur. Omma dan appanya di dalam dapur.

" Cakap pasal apa tu ?" Soal Hyura sambil mencapai roti jem di atas piring.

" Nanti keluarga appa akan buat reunion . Setelah sepuluh tahun , akhirnya kami bersepakat untuk membuat reunion supaya anak-anak dapat mengeratkan silaturahim " kata appa Hyura yang merupakan anak sulung keluarga Kim.

" Ouh bila ?"

Manakala di rumah Heeyoung , terdapat surat yang ditulis oleh appanya yang khabarnya bertolak pulang ke korea pada hari yang sama.

To our lovely Heeyoung,

Mungkin hari yang kamu baca surat ini adalah hari yang appa bertolak pulang ke korea lepas hal business di Filipina. Dan dalam masa dua minggu lepas itu , keluarga appa akan buat family reunion. Harap kamu akan ikut supaya kamu dapat kenal sepupu kamu. Bukan tak nak bagitahu secara berhadapan appa cuma takut appa terlupa.

Sekian ,
Tuan Kim

Heeyoung tersenyum lebar. Dia teringin untuk berjumpa dengan sepupunya yang mungkin dekat sepuluh tahun tidak berjumpa. Wajah mereka juga tak diingati oleh Heeyoung. Heeyoung sangat teruja sehingga tidak tidur pada malam itu.

Chae yang baru mencuci pinggan berjalan ke arah neneknya. Neneknya nampak gembira yang sangat.

" Nek , kenapa gembira sangat ni ?" Soal Chae sambil mengambil tempat duduk di sebelah neneknya itu.

" Anak-anak nak buat family reunion" kata neneknya.

" Ouh .. So Chae pun pergi juga lah kan ?" Soal Chae kepada neneknya . Ia kerana ommanya anak kepada neneknya.

" Yelah ! Nanti kamu dapat jumpa semua sepupu , anak buah mungkin dan pakcik makcik kamu yang lain " kata nenek Chae sambil tersenyum gembira.

Chae pun turut tersenyum apabila neneknya gembira. Teruja yang amat apabila Chae mendengar berita itu. Apakah agaknya rupa sepupunya ataupun apa lagak dan kerenah sepupunya ? Uish tak sabar.

" Cik Muda Mint .. Puan Ahn call " kata Puan Na kepada Mint yang sedang membaca novel di dalam bilik bacaan. Cermin matanya di buka dan di letakkan di sebelah buku novel itu lalu pantas kaki melangkah kearah pembantunya yang menghukurkan telefon.

" Ye omma ?"

" Nanti keluarga omma akan buat reunion jadi kamu kena ikut walau apapun yang terjadi " kata Puan Ahn.

" Sure ~ " kata Mint sambil tersenyum kecil. Jarang family reunion ni diadakan oleh keluarga Kim iaitu nama keluarga ommanya sebelum berkahwin dengan appa Mint.

Mint teruja untuk bertemu dan gementar untuk berjumpa dengan sepupu dan pak cik mak ciknya . Bukan apa tapi dia takut first impressionnya teruk atau tak di sukai. Banyak kemungkinan yang boleh berlaku, bisik hatinya.

BLOOD ┊ SKZWhere stories live. Discover now