Pada pagi cuti yang indah, Mint bangun lalu melihat telefonnya. Kenapa Seung tak teks ? Soal hati gadis itu. Biasanya dia akan dapat mesej ' Good Morning mint <3 ' dan sewaktu dengannya tapi pagi ni tiada.
Manakala di rumah Han, Han mendapat mesej dari Seungmin.
From: Seungmin
Han, aku nak bagitahu somethingFrom: Han
Apa dia ?From:Seungmin
Aku akan pindah ke london . Tolong bagitahu Mint.From: Han
Okay .. Aku akan bagitahu Mint. Have a save journey SeungFrom: Seungmin
Hum , thanks . ByeHan dengan pantasnya bangun dan bersiap untuk ke rumah Mint. Ini lah masanya ! Kata hati Han dengan teruja.
Selepas bersiap dia berlari hinggalah ke depan mansion Mint.. Di ketuk pintu dua kali sebelum maid keluarga Ahn membuka pintu.
" Boleh saya bantu encik ?" Soal maid itu.
" Boleh saya jumpa Mint ?" Soal Han.
" Kenapa ? " suara Mint dari belakang maidnya itu lalu berhadapan dengan Han.
" Jom date !" Kata Han dengan senyuman yang manis. Mint mengangguk lalu beredar seketika untuk bersiap.
Selepas beberapa minit , Mint datang berjumpa Han semula. Tangannya menggenggam tangan Han.
" Mana Seung ?" Soal Mint pada Han. Han mengeluh dalam diam sebelum mengangkat kedua-dua bahunya tanda tidak tahu. Maafkan aku tapi kau milik aku. Bisik hati Han.
" Nak pergi mana kali ni ? " Soal Mint dengan nada teruja. Biasanya Han akan bawanya ke tempat yang mencabar.
" Nak tak pergi fun fair ? Kita naik rollercoaster !" Cadang Han yang sentiasa di sukai oleh Mint. Dengan itu mereka pun menggunakan pengangkutan awam untuk sampai ke Fun Fair.
" Wah bestnya !" Kata Mint kepada Han apabila turun saja dari rollercoaster. Han mengangguk setuju lalu mereka pun main permainan yang lain.
Rumah hantu , mini dart , mini bowling dan bumper cars. Setelah penat bermain Han mengajak Mint untuk rehat sebentar. Mereka pun duduk di bangku panjang yang di sediakan sambil menghabiskan sisa ketawa.
Mint menletakkan kepalanya di bahu Han . Serta-merta muka Han menjadi merah padam. " Mint .. "
" Ye Han ?" Kata Mint yang masih kepalanya di bahu Han.
" I love you . Be mine ? " kata Han yang tenang di luar dan berdebar giler nak mati dalam hati.
" Okay " kata Mint sambil mencuit pipi Han.
Pada hari yang sama Hyunjin mesej Chae untuk ajak lepak di taman bersama anjingnya.
From: Hyunjin
Chae ! Jom gi taman . Kkami pun ada sekali.From: Chae
Omg kkami !! I'm coming ~Hyunjin tergelak melihat jawapan Chae. Dia tahu jika Kkami ikut memang Chae tak akan tolak ajakan dia.
Selepas kedua-dua remaja itu bersiap mereka pun bertemu di taman yang mempunyai pelbagai kenangan. Sebaik sahaja sampai di taman , terus matanya mencari Kkami.
" Kkami ~~ " laju saja Kkami berada di dalam pelukan Chae. Sempat Hyunjin menangkap gambar Chae dan Kkami tanpa pengetahuan Chae.
" Dah tu , jom kita makan sandwich yang aku beli ni " kata Hyunjin. Jadi Chae pun ke arah kain yang terbentang luas di tanah bersama Kkami di tangan.
YOU ARE READING
BLOOD ┊ SKZ
FanficKisah empat orang perempuan yang belajar di sekolah yang sama, mempunyai jalan cerita yang berbeza, orang yang berbeza tetapi mempunyai kaitan di sebaliknya. © neocultureshock we OWN the plot except for SKZ. we own their hearts only wkwkwkwk okei by...