③ⓞ ─ ᵀᴴᴱ ᴿᴱᵁᴺᴵᴼᴺ

327 43 3
                                    

Hyura dan adik beradiknya mengikut langkoah omma dan appanya yang sedang menuju ke sebuah dewan. Tema family reunion ini ada Oscar Night. Jadi Hyura menggayakan baju seperti di bawah.

Nervous, berdetak laju jantung Hyura. Keluarganya melangkah masuk ke dalam dewan. Appa pergi bersalaman dengan adik beradiknya dan omma pula pergi bercakap dengan menantu.
Manakala adik-beradik Hyura pula sedang cuba bergaul dengan sepupu mereka. Hyura cuba mencari gadis yang mungkin lebih kurang umur mereka.

Tiba-tiba matanya berhenti pada seorang gadis yang sangat familiar. Hyura mendekati gadis itu untuk kepastian. Gadis itu seperti tengah bercakap dengan seseorang wanita yang nampak sedikit tua dari mereka.

" Heeyoung? Itu awak ke ?" Soal Hyura .

" Eh Hyura !! Awak buat apa kat sini !? " soal Heeyoung yang terkejut.

" Appa saya adalah abang sulung keluarga Kim. Awak ? " tanya Hyura pula lepas menjawab soalan Heeyoung.

" Yeke !? Appa saya abang kedua keluarga Kim !" kata Heeyoung . Mereka berdua peluk sesama sendiri. Patutlah aku rasa seperti sudah lama kenal dengan Heeyoung rupanya kami sepupu , kata Hyura dalam hati.

Sedang mereka sibuk berbual pintu dewan di buka. Dan mereka berdua ternampak Minhee masuk bersama keluarganya . Mereka gasp .

" Mint !" Panggil Heeyoung. Laju gadis muda itu berpaling kearah mereka berdua.

" Unnie !?! " soalan yang bercampur dengan teruja.

" Mint pun ahli keluarga ni ?"  Tanya Heeyoung.

" Haah , omma Mint anak kelima keluarga Kim " kata Mint .

" Ah gitu ~ Heeyoun punya appa abang yang kedua dan Hyura punya appa yang pertama " kata Heeyoung pada gadis muda .  Mereka berborak rancak dan pintu dewan itu di buka lagi.

Kesemua yang ada di dewan bersorak bagai orang penting sudah sampai . Mereka bertiga turut bersorak tanpa tahu sebabnya. Dan kemudiannya mereka nampak satu lagi keluarga bersama nenek mereka masuk.

" Eh itukan Chae unnie !? " kata Mint sambil menunjuk ke arah Chae. Chae yang nampak akan seseorang yang menunjuk ke arahnya pantas berpaling kearah mereka bertiga.

Bulat terus matanya. " Korang kat sini !?!" Tanya Chae.

" Omma or appa Chae keluarga Kim ?" Tanya Hyura kepada Chae.

" Omma anak ketiga keluarga Kim. " mereka semua tersenyum luas lalu berpelukan. Tak sangka orang yang terdekat adalah keluarga sendiri.

Padam malam itu banyak aktiviti di jalankan. Persembahan spontan , makan malam , sambutan hari jadi , sesi bergambar , pertukaran hadiah dan tak lupa permainan seperti cabutan bertuah dan kotak bergerak juga diadakan malam itu.

Banyak perkara mereka berempat berkongsi. Jadi beberapa bilik di resort itu di check in dan mereka berempat duduk bilik yang sama kerana masih belum habis bercerita. Malam itu rasa masih muda bagi mereka semua walaupun jam menunjukkan pukul 4 pagi.

BLOOD ┊ SKZWhere stories live. Discover now