Gül ölçüldüğü zaman en yüksek enerjisi olduğu bulunuyor. Meyvelerde ve sebzelerde bulunan enerji 40Hzdir gülün enerjisi ise 364Hzdir.
Günümüzde modern tıp alanında ve aromaterapide gül yağı kullanılmaktadır. Gül kokusu aşkın sembolü olarak kabul edilir. Gül mayıs ve haziran aylarında çiçek açar. Bulgaristan'da Balkan Dağları'nın eteklerinde dünyadaki en büyük gül yetiştiriciliği gerçekleşir. Dünyadaki ikinci büyük yetiştirilme bölgesi Türkiye'de Toros kıyılarıdır. Güllerin ana hasat zamanı çok kısa sürer. Mayıs ve haziran aylarında sadece 30- 40 günlük bir süre zarfında güllerin toplanması için adeta bir yarış başlar. Güneş ve zamanla yarışılır. Çünkü giderek artan sıcakta çiçekteki uçucu yağlar uçar. Gül hasat eden çiftçiler gökyüzünün kapalı ve rüzgarlı olmasından hoşnut olurlar. Bu şekilde elde edilen gül yağındaki verim daha fazla olur. İbn-i Sina (980-1037) gül yapraklarından uçucu yağların damıtılmasını geliştirdi. Müslüman ülkelerde ve Avrupa ülkelerinde hala gül suyu önemini taşımaktadır. Geleneksel olarak bayramlarda gül suyu ikram edilir. Tatlılarda da gül suyu yoğun aroması nedeniyle tercih edilir. Özellikle İtalya ve Fransa'da yapılan marzipan (badem ezmesi) yapımında gül suyu kullanılmaktadır.
Gülyağı içindeki bazı maddeler şunlardır; mazı asiti, tanen, uçan yağ, çeşitli glikozitler. Dört yüzden fazla kimyasal bileşik içerir. Bunların çoğunun kimliği hala belli değildir.Antiseptik (mikrop öldürücü ) özelliği vardır. Su buharı distillasyonu ile ortalama olarak 3500-4000 kg. çiçekten 1 kg. gülyağı elde edilmektedir. Gülyağı (gül esansı) soluk sarı renkli, gül kokulu ve keskin lezzetli bir sıvıdır. İçinde kokulu madde olarak bilhassa geraniol ve sitronellol bulunmaktadır.
Gülyağı dengeleyici dişi kokuları arasında yer alan gül şehvet uyandırıcı etkiye sahiptir. Güçlü anti viral, mantar önleyici, kramp giderici, hormonları düzenleyici kapalı kalpleri eriten afrodizyaktır. Aroma lambalarında kullanılır.
Gül ölçüldüğü zaman en yüksek enerjisi olduğu bulunuyor. Meyvelerde ve sebzelerde bulunan enerji 40Hzdir gülün enerjisi ise 364Hzdir.
Doğal doğumu savunan doktorlardan Dr. Gülnihal Bülbül; doğal, saf uçucu gül yağının, gül kokusunun oksitosin artışına fayda sağladığını belirtir. Korkuyu ve stresi azaltan bu oksitosin hormonu doğulaylaştırması açısından çok mühimdir. Oksitosin salgılanması bağlanma duygusunu arttırır ve insanları daha mutlu ve acıya dayanıklı yapar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Misk-i Amber Kokulu Defterim
Diversosبِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم Esselamü Aleyküm Ve Rahmetullahi Ve Berekatühü (Gül Kokulu Defterim kitabının devamı) "...Ey Rabbim! ilmimi artır de." (Taha: 20/114) "İnsanoğlu öldüğü zaman bütün amellerinin sevabı da sona erer...