(Alıntı)
Esselamu aleyküm.
kafirlerin özelliklerine ve günümüz müminlerinin iman noktasında inkar etmese de, ameli yönden kafirlerin vasfı olarak adlandırılan düşünce ve davranışlarına değinelim bu gece1-İman Etmezler ( Bazı Müminler iman ettiklerini söylerler, lakin modern çağda dayatılan algılar ile imanı tehlikeye sokacak laflar söylerler.)
2-Hz.Peygamberin Peygamberliğini İnkar Ederler. ( Bazı ilahiyatçılar sünnetsiz bir din algısı oluşturmaya çalışmakta, sünnet sadece Arap örf ve adetleri gibi lanse edilmektedir.)
3-Kafirlerin Dostları-Otoriteleri Şeytanlar ve Tağutlardır. ( Bazı Müminler otoritesi şeytan olan kafirleri dost
edinirler )4-Kafirler Allah'ın Nurunu Söndürmek İsterler (Bazı Müminler Allah'ın kanunu dışındaki sistemleri hoş görüp, şeriatı reddederler.)
5-Kafirler Kur'an'ı İnkar Ederler. ( Bazı ilahiyatçılar Kur'an'ı tahrif etmeye çalışır, Allah'ın emir ve yasaklarındaki tüm hikmeti anlayamadıkları için "bu zamanda böyle olmaz" gibi laflar ederler.
6-Kafirler, Peygamberden İnanmayacakları Mucizeler İsterler ( Bazı müminler mucize ve kerameti inkar ederler.)
7-Kafirler Allah'ın Ayetlerini İnkar Ederler ( Bazı müminler ayeti inkar edemediği için farklı manalar vermeye çalışırlar. Bazıları ise ayeti reddettiğini bile fark etmeden konuşurlar.)
8-Kafirler Ahireti İnkar Ederler ( Bazı müminler ahiretin ne olduğunu kavrayamazlar.)
9-Kafirler Öldükten Sonra Dirilmeyi İnkar Ederler
10-Kafirler Fakirleri-Güçsüzleri Küçük Görürler ( Bazı müminler kafirlerin bu ahlakı ile ahlaklanmıştır.)
11-Kafirlerin Kalbleri Birbirine Benzer ( Bazı Müminler kalpleri kafire benzememesi gerekirken onlara meyleder.)
12-Kafirler Mallarını, Allah Yolundan Çevirmek İçin Harcarlar. (Bazı Müminler mallarını Allah yolunda harcarken cimri davranırlar, verdiklerinin hesabını yaparlar.)
13-Kafirler Birbirlerinin Yardımcılarıdır. ( Bazı Müminler onlara benzeyerek, onların dayattıklarını kabul ederek kafirlere yardımcıdırlar.)
14-Kafirler Nankördürler ( Bazı müminler şükretmezler.)
15-Kafirler İnfak Etmezler ( Bazı müminler infakı sevmezler.)
16-Kur'an Ayetleri Kafirlerin Küfrünü Artırır ( Bazı müminler Kuran ayetleri kendilerine okunduğunda sağır gibidir.)
17-Kafirler Dünyalıkla Övünürler. Dünya Hayatını Ahirete Üstün Tutarlar ( Bazı müminler ahiret yokmuş gibi yalnızca bu dünya için çalışır.)
19-Kafirler Zanla Hareket Ederler ( Bazı müminler kafirlerin bu ahlakı ile ahlaklanmıştır.)
20-Kafirler Yaratıkların En Kötüleridir. ( Müminler en şereflileridir ancak bu şerefe uygun davranmazlar. İnsan beşerdir, şaşar. Günaha düşebilir ama kafire meyledemez.)
21-Kafirler Batılın Mücadelesini Yaparlar ( Bazı Müminler Hak davasının mücadelesini yapmaz.)
22-Kafirler Hayatın Dış Yüzüne Bakarlar ( Bazı müminler yalnızca kafa gözü ile düşünür, hakikati göremez.)
23-Kafirlerin Yaptıkları İyi İşler Boşa Gider.
24-Kafirler Allah'ın Nimetinden Sadece Dünyada Yararlanırlar.
25-Kafirler Ahirette "Keşke Müslüman Olsaydık" Diye Hayıflanırlar. (Müminler keşke daha çok amel etseydik, doğru inansaydık diye hayıflanırlar)
26-Kafirlere Allah ve Melekler Lanet Ederler
27-Kafirler Allah'a Zarar Veremezler.
28-Allah Kafirlere Mühlet Vermiştir. ( Bazı müminler Allahın inananlara mühlet vermeyip musibetlerin günahlarının karşılığında geldiğini anlamazlar.)
29-Kafirlerin Ne Malları Ne de Evlatları Kendilerine Fayda Vermez.
30-Allah Kafirlere Hidayet Etmez. ( Bazı müminler imansız ölmekten korkmaz ve hidayet istemez.)
31-Kafirler Azabı Gördükleri Zaman Tekrar Dünyaya Dönmek İsteyeceklerdir.
32-Kafirler Kurtuluşa Eremezler.
33-Kafirler Müminleri Saptırmak İsterler. ( Bazı müminler bozuk inançları ile inanan kardeşlerini saptırmak ister.)
34-Kafirler Müminlerle Alay Ederler. ( Bazı müminler İslamın nişanı olan çarşaf, sakal, şalvar ile alay eder, bazıları bunları küçük görür, bazıları ahireti dünyaya tercih edip kendini ilim yoluna adayanları kınar. Rızkı dert edinir mümin kardeşini kınar ama Allah'ın kuluna kefil olduğunu unutup hadsiz sözler söyler.)
Maalesef bunlar kafirlerin özellikleri iken günümüzde birçok mümin iman noktasında inkar etmese de ahlak ve amel olarak kafilere özenmekte, onları üstün görmektedir. Oysa Allah onları habis yani pis olarak adlandırmış ve ebedi cehennem ile cezalandırmıştır. Rabbimiz biz müminleri kendi ahlakından cüzler süslemiştir. Bu bize şeref olarak yeterken, onlara özenmek akıl kârı mıdır? Unutmayalım ki Allah Rasulü aleyhisselam şöyle buyurmuştur:
"Seven sevdiği ile berabedir."
Ahirette olmayı istediğimiz insanları sevmek ve onlara benzemek duası ile..Fî Emanillah
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Misk-i Amber Kokulu Defterim
Sonstigesبِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم Esselamü Aleyküm Ve Rahmetullahi Ve Berekatühü (Gül Kokulu Defterim kitabının devamı) "...Ey Rabbim! ilmimi artır de." (Taha: 20/114) "İnsanoğlu öldüğü zaman bütün amellerinin sevabı da sona erer...