"Dünya kadınlarının en üstünü dört kişidir: İmran'ın kızı Meryem, Firavun'un eşi Âsiye, Huveylid'in kızı Hatice ve Muhammed(Aleyhisselâm)ın kızı Fâtıma."
Hazreti Hatice (Radıyallâhu Anhâ), Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)in temiz, iffetli ve yüce ahlâk sahibi olan hanımlarının ilkidir. Kureyş kabilesine mensup olan Hazreti Hatice (Radıyallâhu Anhâ)nın soyu hem baba hem de anne tarafından Peygamber Efendimiz (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)in soyuyla birleşir.
Peygamber Efendimiz (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)le İzdivâcı
Hazreti Hatice (Radıyallâhu Anhâ), ticaretle uğraşan zengin, haysiyetli, şerefli bir kadındı. Ücretle tuttuğu adamlarla Şam'a ticaret kervanları düzenlerdi. Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)in doğru sözlü, güzel ahlâklı ve son derece kendisine güvenilen bir insan olduğunu öğrenince, O'na ticaret ortaklığı önerdi. Efendimiz (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem), Hazreti Hatice (Radıyallâhu Anhâ)nın bu teklifini kabul etti. Hazreti Hatice (Radıyallâhu Anhâ) O'nun başkanlığında bir ticaret kervanını Şam'a gönderdi. Mudârebenin de temeli sayılan bu ortaklığın verdiği memnuniyetle Hazreti Hatice (Radıyallâhu Anhâ) vâlidemiz kendisine evlenme teklifinde bulundu.
Peygamber Efendimiz (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) durumu amcası Ebû Tâlib'e anlattı. Ebû Tâlib, Hazreti Hatice'yi Efendimiz (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) için istedi. İki aile anlaştı. Düğünleri o zamanın örf ve adetlerine göre, Hazreti Hatice'nin evinde yapıldı. Ebû Talib nikâhlarını kıydı. Mehir olarak 500 dirhem altın tespit edildi.
Hazreti Hatice (Radıyallâhu Anhâ), nübüvvetin onuncu yılında, Ramazan ayında vefât etti ve Mekke'deki Hacun kabristanına defnedildi. Mevlâ Te'âlâ bizleri, Hazreti Hatice (Radıyallâhu Anhâ) vâlidemizin örnek ahlâkı ve şahsiyetinden hissedâr eylesin.
Âmîn.
https://www.ismailaga.org.tr/hazreti-hatice-radiyallahu-anha-validemiz
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Misk-i Amber Kokulu Defterim
Diversosبِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم Esselamü Aleyküm Ve Rahmetullahi Ve Berekatühü (Gül Kokulu Defterim kitabının devamı) "...Ey Rabbim! ilmimi artır de." (Taha: 20/114) "İnsanoğlu öldüğü zaman bütün amellerinin sevabı da sona erer...