Be water my friend

24 5 2
                                    

"Empty your mind! Be formless! Shapeless.. like water.
Now, you put water into a cup, it becomes the cup.
You put water into a bottle, it becomes the bottle.
You put water in the teapot, it becommes the teapot.
Now, water can flow, or it can crash.
Be water my friend!"

"zihnini boşalt, biçimsiz ol, şekilsiz ol; tıpkı su gibi.. suyu bardağa koyduğunda bardak olur. (...) su akabilir, süzülebilir, damlayabilir ya da gürleyebilir.. su ol arkadaşım su ol.."

Bruce LEE

-"Bu kadar şeyi nasıl kontrol ediyorsun ?"dedi çırak

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

-"Bu kadar şeyi nasıl kontrol ediyorsun ?"
dedi çırak. .

Usta cevap verdi.
-"Kontrol etmiyorum idare ediyorum."

-"Arasında ne fark var?" diye sordu çırak.

Ustası dikiş makinesinde diktiği elbiseden başını kaldırdı tebessüm etti ve cevap verdi..
-"Her kumaşın farklı bir ahlakı vardır.
Esneyen bir kumaşı dikerken yumuşak olmalısın aksi halde elbise dikiş yerlerinden buruşuk olur.
Sert bir kumaşı dikerken yavaş olmalısın aksi halde iğneyi kırarsın.
Mesela benim astımım var kadife kumaş veya tüylü kumaş ile elbise dikerken ağzımı burnumu kapatıyorum aksi halde rahatsızlanırım."
dedi çırağına sevecen bir tavırla gözlüğünün üstünden bakarak. Bekledi bir şey demesini.

-"Peki madem hastalanıyorsun neden kadife kumaş ile elbise dikiyorsun?" dedi.

Ustanın gülümseyen tebessümü daha çok büyüdü. Hafifçe sakallarını sıvazladı ve tane tane cevap verdi.
"-Çünkü kadife kumaştan elbise yapmayı seviyorum."
dedi usta ve makineden kalkıp çırağının karşısına oturdu. Gözlerini çırağıının gözlerine dikti ve devam etti.
"Bitanem. İdare etmek, muhatabın hayat  koşullarına göre hareket etmektir. Bu yaklaşım seni derin, geniş, anlayışlı ve bir sanatkar yapar. Sana yaşamayı öğretir.Ahengi öğretir.
Kontrol etmek ise senin aynı kalman ve herkesin senin aynılığına göre olmasını beklemendir. .
Yani,
Kontrol edersen taş olursun
İdare edersen su olursun
Su gibi olursan seni ne durdurur söylesene. .
İşte bu yüzden su gibi aziz ol bitanem"

Eyüp BAĞ

Misk-i Amber Kokulu DefterimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin