الرَّحِيم
أَجْمَعِينَ وَصَحْبِهِ وَآلِهِ مُحَمَّدٍ سَيِّدِناَ عَلىَ وَالسَّلاَمُ وَالصَّلاَةُ الْعَالَمِينَ رَبِّ لِلهِ اَلْحَمْدُ
ÜÇ AYLARIN FAZİLETİ VE RECEB AYI
(7 Mart Perşembe *Akşam namazı itibari ile* Regâib Kandili - 8 Mart Cuma 1 Receb)
🌿İslâm dünyasının her şeye rağmen manevi lezzeti kana kana yudumladığı zaman dilimleri vardır ki, bunların en başında Üç Aylar gelir.
❣☝🏼 İçerisine kutlu kandil gecelerinin serpiştirildiği mübarek *Recep, Şaban ve Ramazan ayları*.
... Ve hamd olsun, güzeller güzeli o üç ay yine, bir kez daha doğmak üzeredir ❤🌹Sevgili Peygamberimiz🌹 (s.a.v)'in mübarek dualarıyla şereflenmiş olan Recep, Şaban ve Ramazan ayları, İslâm ümmetinin bir nebze olsun kendini bulduğu, manevi inşânın daha bir ivme kazandığı mümtaz vakitlerdir.
📌Zira bu aylarda coşan ilâhi rahmet ve feyz deryası, müminlerin gönüllerini huzur ve sükûna gark eder.
📌Yediden yetmişe bütün müslümanları kuşatan, kucaklayan ruhanî hava bütün toplumu arındırır, adeta bütün sene boyunca biriken kiri üzerinden silkeler, temizler.🤲🏽 Ayrıca bu aylarda yapılan ibadet ve taat apayrı bir lezzet verir ruh dünyamıza.
Şerefelerden yankılanan ezanlardan evimizde pişen yemeğe kadar, her şey daha bir farklıdır sanki.
🌹💖🌹 Efendimiz (s.a.v)'in şu ifadeleri, bu aylara verilen önemi bakın nasıl ortaya koyuyor: “ *Recep Allah'ın ayıdır, Şaban benim ayımdır, Ramazan da ümmetimin ayıdır*.”
‼ Denilmiştir ki: “ *Recep hürmet, Şaban hizmet, Ramazan ise nimet ayıdır*.”
☝🏼📌 Öyleyse;
🌱Receb'e gereken hürmeti gösterip,
🌱Şaban'da hizmeti unutmamak,
🌱Ramazan'daki nimetlere ulaşmaya birer vesiledir.🌹🍂🌹 Rasulullah (s.a.v) Efendimizin şu duasını da dilimizden eksik etmemeye özen göstermeliyiz: “ *Allahım! Receb ve Şaban’ı bize bereketli kıl ve bizi Ramazan’a ulaştır* .”,
🌼 Enes b. Mâlikin (r.a) rivayet ettiği bir hadis-i şerifte, Resûlullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: “ *Receb, Allah Teâlâ'nın diğer aylar arasından seçtiği bir aydır. Her kim bu ayın hakkını verir ve onu (amel etmek suretiyle) yüceltirse, Allah Teâlâ'nın emrini yüceltmiş olur. Her kim Allah Teâlâ'nın bu emir ve buyruğunu yüceltirse, Allah onu naîm cennetine koyar ve ondan razı olur. Her kim şaban ayının hakkını verir ve onu (amel etmek suretiyle) yüceltirse, benim buyruğumu yüceltmiş (hakkını vermiş) olur. Benim buyruğumu yücelten kimseninse kıyamette şefaatçisi ve yardımcısı olurum. Ramazan ayı ise ümmetimin ayıdır. Her kim ramazanın hakkını verir, hürmetsizlik etmez, gündüzlerini oruçla geçirip gecelerini de ibadetle ihya eder ve azalarını (haramlardan) korursa, ramazan ayından çıktığında tertemiz günahsız olur*.”
🍁👇🏽🍁👇🏽🍁👇🏽🍁
Üç aylara “ *çok sevaplı ibadet ayları* ” diyen Ülema şöyle buyurur: “ *Her bir hasenenin (iyiliğin ve ibadetin) sevabı başka vakitte on ise, receb-i şerifte yüzden geçer, şaban-ı muazzamada üç yüzden ziyade ve ramazan-ı mübarekte bine çıkar ve Cuma gecelerinde binlere ve leyle-i Kadir'de (Kadir gecesinde) otuz bine çıkar*.”
📍 🖇📖🖇📍Mesela, başka zamanlarda okunan her bir Kur'an harfi için on sevap yazılmaktadır
📌Receb ayında bu sevap yüz olarak yazılır, 📌şabanda üç yüzü aşar,
📌ramazanda bine çıkar.
📌Cuma gecelerinde binleri bulur.
📌Kadir gecesinde de otuz bine ulaştırır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Misk-i Amber Kokulu Defterim
De Todoبِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم Esselamü Aleyküm Ve Rahmetullahi Ve Berekatühü (Gül Kokulu Defterim kitabının devamı) "...Ey Rabbim! ilmimi artır de." (Taha: 20/114) "İnsanoğlu öldüğü zaman bütün amellerinin sevabı da sona erer...