Mevlânâ'dan inciler 2

24 3 14
                                    

🌴 Hiçbir kafire hor gözle bakmayın. Müslüman olarak ölmesi umulur çünkü.

🍃 Hürmet eden hürmet görür.

💦 İçinde azıcık nur olmayana, dışarıdan verilen öğüt fayda vermez.

🌸İçteki kiri su değil, ancak gözyaşı temizler.

🌹İki parmağının ucunu gözüne koy. Bir şey görebiliyor musun dünyadan? Sen göremiyorsun diye bu alem yok değildir.

💚 İnsan dostunun huyunu alır.

🌼İnsanların en hayırlısı, insanlara yararı olandır. Sözün en hayırlısı, az ve anlaşılır olanıdır.

🌷İyi dostu olanın aynaya gereksinimi yoktur.

🌻 İyilerle gezersen alırsın mertebe, kötülerle gezersen dönersin merkebe.

💐 Kabuğu kırılan sedef üzüntü vermesin sana, içinde inci vardır.

🍁 Kardeşim sen düşünceden ibaretsin,
Geriye kalan et ve kemiksin,
Gül düşünür gülüstan olursun,
Diken düşünür dikenlik olursun.

🍀 Kır oğul zinciri; hür gez, hür konuş,
Yok mu altından gümüşten bir kurtuluş?

🌿 Kim benliğinden kurtulursa bütün benlikleronun olur. Kendisine dost olmayan herkese dost kesilir. Nakışsız ayna olur, tüm nakışlar onda seyredilir

🌾 Kim zahmet çekerse defineyi elde eder.

🌵 Kopan gülün dalında durması ne kadar zorsa... Kırılan kalbinde onarılması o kadar zordur!..

🌱 Küsmek ve darılmak için bahaneler aramak yerine, sevmek ve sevilmek için çareler arayın.

🌲 Mânâ odur ki seni senden alır, şekle bağlanmaktan seni kurtarır. İnsanı kör ve sağır eden nakşa, surete, güzel bir yüze aşık eden şeye mânâ demezler. Körün nasibi gam artıran hayallerdir. Gözün payı da şu asli olmayan geçici hayallerdir. Senin nefs eşeğin kaçmıştır. Onu mücahede kazığına bağla, o ne zamana kadar insanlık ve ibadet yükünü taşımaktan kaçacak? İster yirmi yıllık yol olsun, ister otuz yıllık, isterse iki yüz yıllık, ona sabır ve şükür yükünü yüklemek, ona bu yükünü taşıtıp götürtmek gerek. Hiçbir günahkar başkasının günahını çekmedi. Hiç kimse de ekmediğini biçmedi.

🌳 Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin karşındakilerin anlayabileceği kadardır.

🍂 Sarhoş, cinayeti yapar da sonra "özrüm vardı, kendimde değildim" der. Kendinde olmayış, kendiliğinden gelmedi sana,onu sen çağırdın.

🍃 Şu toprağa sevgiden başka bir tohum ekmeyiz. Şu tertemiz tarlaya başka bir tohum ekmeyiz biz.

🍇 Tutalım ki Ali’den Zülfikâr sana miras kaldı. Sende Ali kolu ve kalbi yoksa Zülfikar neye yarar ki?
Tutalım ki İbrâhim gibi put kırdın; beden putunu onun gibi ateşe atabilir misin?

🍉 Vefa nedir, bilir misin? Vefâ arkanda bıraktığını, giderken yaktığını yabana atmamandır. Vefâ; dostluğun asaletine, bir dua sonrası verilen sözlere, hayallere ihanet katmamandır. Vefâ; ötelerin sonsuz mükafatı karşısında, cehennemi hafife almaman, ulvi güzellikleri dünyaya satmamandır.

"Vedalar; gözleri ile sevenler içindir. Çünkü gönülden sevenler hiç ayrılmazlar."

🍍 Yüz kişinin içinde aşık, gökte yıldızlar arasında parıldayan ay gibi belli olur.

🍒 Yarasından taze kan sizan gönül ehline,dostların yüzünü görmek merhem gibidir.

🍎 Yazık ki akşam oldu biz yine yalnız kaldık; bir kıyısı görünmez denize daldık. Bir gemiye binmişiz bulanık bir gecede; Allah’ın denizinde Allah’tan uzak kaldık.

veee son


değil tabiki, bunlar bir kısmı
ama bu kadari fazla

ccooooooo...










kkkkk fazla

"anlayabilene sivri sinek saz,
anlamayana davul zurna az."

Misk-i Amber Kokulu DefterimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin