Mevlânâ'dan inciler 1

38 6 25
                                    

multimedyaki benden hediye olsun, geçenlerde Geylânî hazretlerinin sözlerini okurken denk gelmiştim.

🌊 Acı su da, tatlı su da berraktır. Sakın görünüşe aldanma... Görünüşte herkes insandır ama gerçek insan hal ehli olandır.

🌴 Aklın varsa bir başka akılla dost ol da, işlerini danışarak yap.

💎 Allah'ım sen kimi dertle hasta etmek dilersen ona ağlayış kapısını kapatırsın. Kimi de beladan kurtarmak dilersen gönlüne sızlanma ve ağlayış verirsin.

🌱 Bir kimseyi tanımak istiyorsan, düşüp kalktığı arkadaşlarına bak.

🌹 Bir mum diğer bir mumu tutuşturmakla, ışığından bir şey kaybetmez.

💐Birisi güzel bir söz söylüyorsa bu, dinleyenin dinlemesinden, anlamasından ileri gelir.

💦 Biz güzeliz, sen de güzelleş, beze kendini.
Bizim huyumuzla huylan, bize alış başkalarına değil.

🌸 Can konağını aramadaysan, cansın; bir lokma ekmek arıyorsan ekmeksin, bir damla su arıyorsan susun,zulmün peşindeysen zalimsin,aşkı arıyorsan aşıksın,Gönlün neye kapılmışsa O'sun sen. Şu nükteyi biliyorsan, işi biliyorsun demektir.

🌼 Can'ı canan'a teslime hazır değilsen "ben aşk'ım" deme kimseye.

her bir kelimeye bin tercüme yapılsa az kalır, ihlâs ile okuyalim

🌷 Çalış çabala da nura ulaş. Pekmez içinde ne kaynatılırsa pekmez lezzeti alır. Havuç, elma, ayva, ceviz pekmezde kaynasa pekmez tadı alır. Bilgi nura karışırsa inatçı ve kötü kişiler bile bilgiden nur bulur.

🌻 Daima başkaları için ağlayıp durma.Bir köşede oturup, biraz da kendin için ağla.

🌾Dediler ki: Gözden ırak olan gönülden de ırak olur. Dedim ki: Gönüle giren gözden ırak olsa ne olur.

Herkes nasibinde olan payı alıyor elhamdülillah, ben okurum a anlarım, sen okursun b anlarsın.
a da b de hakikattir...

🌿 Ey gönül! Ne tuhaf değil mi? Bir ömür, şah damarından daha yakın bir Sevgiliyi aramakla geçiyor.

🌲 Ey gönül! Gülü seviyorsan dikenini de seveceksin, deryayı seviyorsan dalgalarını da seveceksin, vuslatı seviyorsan firakını da seveceksin, sevgiliyi seviyorsan nazını da seveceksin, hayatı seviyorsan ölümü de seveceksin.

🌳 Gönüllerini Allah'ı anarak, iyi işler yaparak cilalamış, parlatmış olanlar renkten ve kokudan kurtulmuşlardır. Onlar, her an, işlerinde bir hoşluk, bir güzellik hissederler. Onlar bilginin şeklini, dış yüzünü, kabuğunu bırakmışlar da mánásını ve özünü almışlar ve ayne'l-yakin bayrağını yüceltmişlerdir. Düşüncelerden, duyguların yükü altından kurtulmuşlar da aydınlığa kavuşmuşlardır. Benliklerini Hakk uğruna kurban etmişler, irfan denizi kesilmişlerdir. Herkesin korktuğu, ürktüğü, kaçtığı ölüme karşı, Hakk aşıkları, acı acı gülümser. Kimsecikler onların gönüllerine bir zarar veremez, zira zarar sedefe gelir, içindeki inciye gelmez.

🍁 Gülene neden gülüyorsun diye sorulmaz, ama ağlayana sorulur.
Sen dualarında ağla ki Rabbin sebebini sorsun!

🍀 Hayatının gidişi, Muhammed'in sünnetinden sapmasın. Onu bırakma! Aklına ve hünerine az güven!

gözü kapalı teslimiyet!

🌵 Her insan bir alemdir. İnsan düşünceden ibarettir, geri kalan et ve sinirdir.

🍂 Her zaman doğruyu söyle, ama her zaman her doğruyu değil.

🍃Herkesin bakmadığı yönden bak dünyaya.

bugünlük bu kadar doz marifet c³ yeter herhalde?

Hayırlı geceler inşaÂllah yarin veya cuma günü devam ederiz🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂

tekrar refresh edelim, sahuru kalkalım inşaÂllah

Misk-i Amber Kokulu DefterimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin