İLİM MECLİSLERİNDE ARADIM, KILDIM TALEB, İLİM GERİDE KALDI, İLLE EDEB... İLLE EDEB...
Edeb bir tâc imiş, nûr-i Hüdâ'dan, Giy ol tâcı, emin ol her belâdan... (Yûnus Emre Hazretleri)
HAK yolu… edep, doğruluk, helal lokma üzerine bina edilmiştir. Bunlara riayet etmeyen hiçbir yol alamaz. Her kimde bu hasletlerle dikkatle yaşarsa, o kısa zamanda yakınlık kapılarına doğru uçmaya başlar.
Yüce HAK yakınlığına öyle kolay varılacağını sanma. O eşsiz diyara MEVLAM isterse her şeyini kolay eylerde, zamanı gelince vuslat müyesser olur.
Bütün güzellikler O’nundur, ancak dilediğine, dilediği miktar ihsan eyler. İşte sen…Önce Yaratanı tanı…Nelere kızmakta, neleri sevmekte…Hangi işler muhabbet getirirken, hangileri gazaba uğratır, incelikleriyle öğrenmelisin…
(tanımayan hakkıyle sevemez)
Ayrıntlarla vakit kaybetme. Sen şu saydıklarımızı tatbik et, çok şey kazanırsın. Yani…Edep…Doğruluk…Helal lokma…
Bir kimsenin ibadeti, hayrı az olabilir. Edebi, doğruluğu varsa, lokması temizse kısa zamanda mesafeleri aşar gider.
Fakat bir kimse, gece gündüz ibadetten ayrılmasa, doğruluk, edep, helal lokmaya dikkat etmezse, sadece kendini kandırmış, ziyana uğramıştır.
Bir mürid, büyük ibret…
Dergahın birine devam eden müridi, bir gün hocası çağırır ve bir şeyh dostuyla uzak bir yere gidip gelmesini emreder. Talebesini dostunun yanına katar gönderir.
Emanet alan şeyh bu taleye, -adın ne diye sorar…talebe de…misal, Ahmet oğlu Mehmet gibi kısaca cevap verir.Yani sırf Mehmet demez, iki kelime fazlasıyla söyler. Onca uzun yolda başka konuşmazlar. Dönüşte telebenin hocası şeyhe sorar.
-Talebemi nasıl buldun…O şeyh cevap verir…Çok konuşuyor…
Varın hesap edin tarikatta yaşamayı, tasavvufun inceliğini, edebin büyüklüğünü ve vazifenin ağırlığını…
Şu anlatılanlardan durumun ehemmiyetini, HAK yoldaki inceliklerin ne kadar derinlik arz ettiğini… en başta edep bulunmak üzere, ilim, takva, vera, doğruluk, ihlas, candan sevgi ve helal lokmanın… tarikat ve tasavvufta nasıl muhakkak lazım olduğunu kavrayabilmelisiniz. Bu zeka yoksa fazla bir şey beklemeyin…
EDEB…Dini Lügatte edeb hakkında şu bilgiler verilmektedir…
Güzel hallere ve huylara sâhib olma ve utanılacak hareketlerden sakınma, her hususta haddini bilip, sınırı gözetme hâli.
Edebi gözetmek, zikirden üstündür. Edebi gözetmeyen HAK’k'a kavuşamaz. (İmâm-ı Rabbânî)ALLAH’ü Tealaya karşı edeb, O'nun emirlerini yerine getirmekle olur. Avâmın, halkın edebi, dînin emirlerine uymak, havâssın, seçilmişlerin edebi, dînin emirlerine uymakla berâber kalbi zikr (ALLAH’ü Tealayı anmak) nûru ile aydınlatmak, gönülden ALLAH’ü Tealadan başka her şeyi çıkarmaktır. (İmâm-ı Gazâli)
En büyük edeb, ilâhî hududu muhâfaza etmek, gözetmek, ALLAH’ü Tealanın emirlerine uymak, yasaklarından sakınmaktır. (Abdülhakîm-i Arvâsî)
Din büyüklerinin yolu baştan sona edebdir. (İmâm-ı Rabbânî)
⬇⬇⬇
ÇOK MÜHİM EDEP VE BİLGİLER
EY EVLADIM...Şunlara çok dikkat et...Anlatacağım malumatlara gönülden inan ve tatbik et. İnşallah çok şeylere erersin.
Rızıklar iki çeşittir...Maddi rızıklar, Manevi rızıklar...
1-Maddi rızıklar sabah erken saatlarda dağıtılır. Bu sebeple aman ha geç kalkanlardan olma. Mühim bir sebep çıkmadıkça sabahları daima erken kalk.
Asla sabah saat 09 ile 11 arasında uyuma. Bu saatlarda uyumayı adet edinirsen AHMAK olursun...Ahmak aklını kullanamaz. Vücudu atikliğini kaybeder. Zekası durur. Hep hata yapar. Çünkü düşünemez.
Ayrıca, Aziz Peygamberim sallallahu aleyhi ve sellemin -Ya RABBİ erken başlayana çok ver... diye dua ettiğini hatırlıyorum.
2-Manevi rızıklar, ikindi ile akşam namazı arasında dağıtılır...Bu vakitlerde... şu iki ...işi yapma...
Sakın ikindiden sonra uyuma. Eğer sık sık bu vakitlerde uyursan cinnet geçirirsin...Delirirsin...
〰〰〰alıntı
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Misk-i Amber Kokulu Defterim
Ngẫu nhiênبِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم Esselamü Aleyküm Ve Rahmetullahi Ve Berekatühü (Gül Kokulu Defterim kitabının devamı) "...Ey Rabbim! ilmimi artır de." (Taha: 20/114) "İnsanoğlu öldüğü zaman bütün amellerinin sevabı da sona erer...