Peygamber Efendimiz Hazreti Muhammed Mustafa (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)in mübarek eşlerinden Hazreti Zeyneb binti Huzeyme el – Hilâliyye (Radıyallâhu Anhâ) validemiz, hayatının her döneminde fakirlere çok acımış, onlara karşı merhametli ve şefkatli davranmış, karınlarını doyurup sadaka verdiği için de 'Ümmü'l Mesâkin' (fakirlerin anası) diye isimlendirilmişti.
Babası Huzeyme bin el-Hâris bin Abdullah, annesi Hazreti Hind binti Avf (Radıyallâhu Anhâ)dır. Yine Ümmühat-ı Mü'minin (Müminlerin Anneleri)nden olan Hazreti Meymûne (Radıyallâhu Anhâ)nın anne bir, baba ayrı kız kardeşidir. İkisinin de babası aynı kabiledendi. Hazreti Zeyneb (Radıyallâhu Anhâ), Mekke'de İslam'ın bidayetinde Müslüman olmuş ve Medine'ye hicret etmiştir.
MİSKİNLERİN, FAKİRLERİN ANNESİYDİ
Kâinatın Efendisi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem), hicri 3 (miladi 625) yılında Hazreti Zeyneb (Radıyallâhu Anhâ) ile izdivaç eyledi. Hazreti Zeyneb, Rasûlullah'ın nikahına Hazreti Hafsa binti Ömer (Radıyallâhu Anhâ)dan sonra girmişti. Rasûlullah Efendimiz, kendisine 400 dirhem mihir verdi. Hazreti Zeyneb (Radıyallâhu Anhâ) fakirlere çok merhametiyle bilinirdi. Onlara tasaddukta bulunur, ihtiyaçlarını giderirdi. Bu sebeple miskinlerin, fakirlerin annesi diye tanınırdı. İbadet ehliydi.
Resûl-i Zişan (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) Efendimizin evliliklerinde himaye, tebliğ, davet gibi ana sebepler etkili olmuştur. Hazreti Zeyneb (Radıyallâhu Anhâ)nın kabilesi Âmir bin Sa'saa, o dönem Arabistan'ın en kuvvetli kabilelerinden biriydi. Bu ailenin İslam ile olan muhabbetinin hicretin üçüncü senesinde Müslüman tebliğcilerin şehid edilmesi ve diğer sebeplerle bozulduğu; İslam'a karşı düşmanlıklarının bitirilmesi için Hazreti Peygamberin manevi tesiri herkes tarafından kabul edilen Hazreti Zeyneb (Radıyallâhu Anhâ)ile evlendiği rivayet edilmiştir.
RASÛLULLAH (SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM) İLE EVLİLİĞİ KISA SÜRDÜ
Hazreti Zeyneb (Radıyallâhu Anhâ)nın Hazreti Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) ile evliliği çok kısa sürdü ve çocukları olmadı. Evlendikten sekiz ay (veya iki ay) sonra Rebiulahir ayında hastalandı ve hicrî 4 yılında vefat etti. Kendisi, Peygamber Efendimizin sağlığında iken vefat eden Hazreti Hatice (Radıyallâhu Anhâ)dan sonra ikinci hanımıdır. Diğer eşlerinin hepsi Rasûlullah Efendimiz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)den sonra ahirete irtihal eylemişti.
Rasûlullah Efendimiz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)in Hazreti Zeyneb'den sonraki eşi Ümmü Seleme (Radıyallâhu Anha)nın, "Benimle evlendiğinde, beni miskinlerin annesi Zeyneb binti Huzeyme vefat ettikten sonra onun evine taşıdı" dediği rivayet edilmiştir.
Cenaze namazını Peygamber Efendimiz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)in kıldırdığı Hazreti Zeyneb (Radıyallâhu Anhâ), vefat ettiğinde henüz otuz yaşında idi. Baki' kabristanına defnedildi. Allah Teâlâ O'ndan razı olsun ve O'nu razı etsin.Amin.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Misk-i Amber Kokulu Defterim
Acakبِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم Esselamü Aleyküm Ve Rahmetullahi Ve Berekatühü (Gül Kokulu Defterim kitabının devamı) "...Ey Rabbim! ilmimi artır de." (Taha: 20/114) "İnsanoğlu öldüğü zaman bütün amellerinin sevabı da sona erer...