{Kaynak: İslam ve ihsan}
Günümüzde demirin, mâdenlerin ve teknolojinin terakkîsi medeniyet zannediliyor. Hâlbuki medeniyet, insânî değerlerle olur. Teknik ve teknolojik terakkîler ise, insan meziyetlerini geliştirmemiş, bilâkis insanın fıtratını değiştirmiştir. Yani fıtratı menfî yönde değiştirmiştir, tıpkı hormonlu meyveler ve sebzeler gibi…
Sanayinin, teknolojinin gelişmesinin neticesi ne oldu?
İnsanları hodgâmlaştırdı, bencilleştirdi. Sadece kendini düşünür hâle geldi insanlar.
Âhireti unuttular.
Hayâ, iffet, güzel ahlâk, mahremiyet gibi haslet ve husûsiyetler zayıfladı.
Kılık-kıyâfet değerleri kayboldu, Aile münâsebetleri değişti, vesaire vesaire
🍇🌙🌼🍀
İslâm; ilim, irfan, ahlâk ve fazilet medeniyetidir.
İslâm’dan önceki döneme “câhiliye dönemi” denilmesi tesâdüfî değildir. İslâm, insanı mânen yücelten, olgunlaştıran, kemâle erdiren ve iç dünyasında derinleştiren ilâhî bir dindir.
Bu dinin temsilcisi ve mensubu olan mü’minlerin de İslâm’ın boyasıyla boyanması; ilim, irfan ehli ve güzel ahlâk sahibi kimseler olması şarttır.Kur’ân-ı Kerîm’in ilk emri olan “Oku!”; Müslümanların kitabı, kâinâtı ve insanı okumasını emretmektedir. Kitap, “Allâh’ın gönderdiği Kur’ân-ı Kerim” ve “Rasûlullâh’ın tatbik ettiği Sünnet-i Seniyye”dir.
Sırf dünyevî ilimlerle meşgul olup, bunların «kîl ü kāl»iyle ömrünü tüketerek Rabbini unutan kimselere İmam Gazâlî, şöyle hitâb eder:
👉🏻"Ey oğul! Kelâm, mantık, belâgat, şiir, sarf, nahiv ve emsâli ilimleri irfâna geçirememişsen yazık sana! Allah -celle celâlühû-’nun, kendisine ibâdet edesin diye vermiş olduğu ömrü zâyî etmekten başka eline ne geçti?!.”👈🏻Rabbimiz cümlemize ve neslimize nasip buyursun!..
Rabbimiz bizleri; faydalı ilim ile mücehhez ve takvâ ile müzeyyen kılsın. Bizleri ve nesillerimizi faydasız ilimden, cehâletten ve dalâletten muhafaza buyursun.
Rabbimiz bizleri; âhirzamânın kirlerinden muhafaza olup, tertemiz bir yağmur damlası gibi bu cihandan kalb-i selîm ile geçerek, Rasûl-i Zîşân Efendimiz’in havz-ı kevserine ulaşan bahtiyarlar zümresine ilhâk eylesin. Âmîn!..
(Osman Nuri Topbaş)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Misk-i Amber Kokulu Defterim
De Todoبِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم Esselamü Aleyküm Ve Rahmetullahi Ve Berekatühü (Gül Kokulu Defterim kitabının devamı) "...Ey Rabbim! ilmimi artır de." (Taha: 20/114) "İnsanoğlu öldüğü zaman bütün amellerinin sevabı da sona erer...