Prolog

15.6K 182 1
                                    

"Arghh.. Mengantuknya.. Lama lagi tak? " keluhku sambil mengeliat kepenatan. Jam di dinding sudah menunjukkan pukul 2.35 pagi namun aku dan Khairi masih lagi berjaga demi menyiapkan video assignment yang diminta oleh Madam Syafinaz untuk dihantar esok.

"Sikit lagi je lepas tu tunggu nak render je video ni" ujar Khairi yang sememangnya 'pro' dalam video editting ni. Mujurlah ini assignment duo, kalau tak memang fail la aku semester ni. Aku akui memang tidak berapa mahir dalam video editting tapi aku ada la tolong sikit-sikit untuk memudahkan Khairi menyiapkan suntingan video itu.

"Kalau kau dah penat, kau tidurlah dulu" tambah Khairi.

Aku mengangguk lalu mengemaskan barang-barang kepunyaanku di meja study Khairi dan bingkas bangun ingin meninggalkan kamarnya. Belum sempat aku mencapai tombol pintu biliknya.

"Nak pergi mana tu? Tidur sini saja la lagipun sudah lewat ni. Katil Zain tu kosong, dia selalu tidur bilik lain" pelawa Khairi padaku untuk menumpang di atas katil roomatenya yang jarang-jarang ada di dalam kamarnya itu.

Tanpa berfikir panjang, aku pun merebahkan tubuhku ke katil roomatenya itu. Keempukan katil dan bantal itu sedikit sebanyak telah memberikan kelegaan terhadap diriku. Aku dapat merasakan aliran darah yang bergerak tenang di dalam tubuhku. Disebabkan terlalu penat, aku tidak mengambil masa yang lama untuk tidur nyenyak. Dalam kesamaran sempat aku menoleh ke arah Khairi yang masih lagi menumpukan perhatiannya kepada notebook ASUS miliknya itu.

**********

Kenyenyakan tidurku seakan akan diganggu setelah aku terasa seperti ada kelibat sedang duduk disebelahku sambil memerhatikan tubuhku.

"Zain balik bilik ke?" bisik aku dalam hati. Aku berpura-pura tidur untuk menunggu dan melihat apa yang dilakukan seterusnya. Tiba-tiba aku terasa ada sesuatu yang membelai di persekitaran bidang dadaku. Saat itu aku dapat merasakan bulu romaku sedang tegak berdiri. Tidak dapat aku gambarkan perasaanku ketika itu.

Sesekali belaian itu terhenti di bahagian puting dan aku dapat merasakan jari jemarinya bermain-main di situ. Aku juga dapat merasakan yang setiap gerakan dilakukan dalam keadaan yang waspada. Mungkin takut kalau-kalau aku terjaga. Melihat tiada reaksi yang diberikan aku, si kelibat itu perlahan-lahan menurunkan tangan nya kepada perutku yang agak kempis.

Dia meneruskan penerokaannya itu di bahagian perutku dengan berhati-hati. Perasaanku jadi tidak keruan waktu itu. Jika dibiarkan aksi itu akan berlanjutan ke adegan yang tidak diingini. Jadi aku fikir aku perlu buat sesuatu untuk menghentikan perkara tersebut. Aku cuba untuk menggerakkan kaki supaya si pelaku itu sedar yang aku hampir terjaga. Ternyata fikiran aku benar, si pelaku tersebut kelihatan seperti pencuri yang terkejut dengan reaksi aku. Sungguh gopoh tindakbalas spontan si pelaku membuatkan aku menahan rasa lucu di dalam diriku. Namun begitu, si kelibat itu masih lagi tidak berganjak dari sebelahku.

Aku masih lagi berteka-teki siapakah gerangan kelibat ini. Tidak dapat aku tentukannya tambahan pula berada di dalam kesamaran dan kegelapan kamar ini. Setelah beberapa ketika, si pelaku tersebut kembali membelai bahagian dada dan perutku. Namun kali ini ku rasa belaiannya semakin berani meneroka di seluruh kawasan. Tiba-tiba............

TERJEBAK MEREBAK (Completed) Where stories live. Discover now