Başak

209 9 3
                                    

Başak Hanım'ın ağzından;

Özgür'ün bana anlattıklarını duyunca beynimden vurulmuşa döndüm. Çocuğun farklı bir yaşam hikayesi vardı. Hepimizin birer hayat hikayesi vardır ama ilk defa bunu duydum.Ne yapacağımı ve ne diyeceğimi bilemedim. Yanımdan gittiğinde ona nasıl yardım edebileceğimi düşündüm. Fakat bir yolunu bulamıyordum. Belki de yeni öğrendiğim için işin içinden çıkamıyorum. Sanırım biraz zamana ihtiyacım var. Günler günleri kovalamaya başladı. Hala aklımda bir fikir yoktu. Özgür arada sırada geldiğinde bir şeylerin üstünde çalıştığımı söyleyip işin içinden çıkmaya çalışıyorum. 

"Senin için zor bir durum biliyorum. Bana yardım etmek istemezsen seni anlarım."

Sana nasıl yardım edebilirim ki demek istesem de diyemedim.

"Hala düşünüyorum. Bana biraz zaman ver."

Gülümsedi. Ona annesi gibi davranmak istiyorum. Beni o adamın elinden alıp kendi evini açtı. Kendimi ona karşı borçlu hissediyorum. Bu hallerini şimdi anlayabiliyordum. Aklımda ki düşünceler bir anda hücum etti. Bir şeyler şekillenmeye başladı. Aklıma bir fikir geldi ama Özgür'e uyar mı bilmiyorum? Arya yanıma geldiğinde ona sımsıkı sarıldım.

"Ben de seni seviyorum annem."

Sarılmak seni seviyorum demekti. Özgür'ün yanına gidip planı anlatmaya başladım. Beğenmişe benzemiyordu.

"Planı nasıl buldun?"

Yorum yapmadı. Bir şey demeden arkasını dönüp gitti. Buna bozuldum. Hani ben sana yardım etmeye çalışıyorum ama sen beni eleştirmeden gitti. Bu saatten sonra ona yardım etmemeyi düşündüm. Özgür akşam eve geldiğinde yüzü gülüyordu. Bu çocuğu bazen anlamak zordu. Bazen kendi kendine konuştuğunu ve yürüdüğünü görüyorum. Yaşadıklarından sonra böyle olduğunu düşünüyorum. Çünkü yaşadıkları kolay bir şey değil. Yanıma geldiğinde bana sıkıca sarıldı.

"Bugün için teşekkür ederim. Planın işe yaradı ve şuan devamını yürütüyorum."

"Bunun için mi bana bir şey demeden gittin?"

"Kusura bakma zaman kaybetmeden bu işi yapmam gerekiyordu. Seni kırdığım için özür dilerim anne."

Bana anne demişti. Uzun bir aradan sonra yeniden bana anne demişti. 

SERSERİ ÖĞRETMENİM 2Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin