Irmak'ın ağzından;
12 SENE ÖNCE
Yetimhanede 6.senemdi.Ben buraya bebekken bırakılmışım.Öyle diyorlar.Anne ve baba beni hiç istememiş.Salonda oyun oynarken kapı açıldı.İçeriye üstü başı tertemiz bir çocuk girdi.Bizden daha iyi görünüyordu.Bir köşeye çekildi ve ağlamaya başladı.Onu izlemeye başladım.Ayağa kalktı ve hepimize baktı.Sonra oyuncaklarımızla oynamaya başladı.Birkaç kişi itiraz etse de benimkilerle oynamasına bir şey demedim.Bunlar herkesin oyuncağıydı.Kendi yerine çekildikten sonra yan tarafına bakıp konuşmaya başladı.
"Merhaba ben Özgür."
Kiminle konuşuyordu bu?Göz yaşlarını silip gülmeye başladı.
"Çok komiksin Atakan.Sen en iyi arkadaşımsın."
Atakan diye birisi yoktu burada.Kendi kendine konuşmaya başladı.Onun yanına gittim.
"Merhaba.Senin adın ne?"
"Özgür."
"Kiminle konuşuyorsun?"
"Atakan ile.Yanımda sana merhaba diyor."
Garipsedim.Bunu buradakilere söylemem gerekirdi.Birkaç gün sonunda Atakan'a alışmıştım bende.Biz çocukların hayali karakterleri vardır.Benimde vardı.İsmi Rapunzeldi.Uzun ve sarı saçları vardı.Sürekli izlediğim rapunzel çizgi filmden kalmıştı aklımda ve benim süper kahramanım olmuştu.Ben de bir gün onun kadar uzatmak istiyordum saçlarımı.
"Sen benim arkadaşımsın ama ben senin ismini bilmiyorum."
"Ben Beliz."
"Böyle bir isim duymamıştım.Garip bir ismin var."
10 SENE SONRA
Hikayemiz böyle başlamıştı ama devamını getirememiştik.Hepsi benim suçumdu.Onu tekrardan bulmuştum.Bizim eve ilk geldiğinde yüzü tanıdık gelmişti ama ona söyleyememiştim.Utanmıştım beni tersler diye.Keşke söyleseydim de şuan bu durumda olmasaydık.Söylemek istedim ama yapamadım.Beni evlat edinmişler ve ismimi değiştirmişler diyemedim.Asıl Beliz benim diyemedim.Neden?Çünkü ben tam bir salağım.Deseydin şuan çocukluk aşkın ellerinin arasında olacaktı.Ama sen ne yaptın?Bir arkadaşına kaptırdın çocuğu.Onu da Beliz olarak gösterdin.Şuan o benim rolümde.Bir an seviyor sevmiyor filmindeki başrol oyuncuları gibi hissettim kendimi.İnsan arkadaşına bile güvenemez oldu.
1 SENE ÖNCE
Annem içeriye girdiğinde misafirlerin olacağını söyledi.Esin teyzenin üvey çocuğunun geleceğini söylemişti ve ona iyi davranmamızı söylemişti.
"Merak etme anne.Ona iyi davranırız."
Geldiklerinde kapıda tanıdım onu.Boynuna sarılıp Özgür demek istedim ama yapamadım.Uzaktan izledim.Hiç oralı olmuyor gibi davrandım ama onu ne kadar çok özlediğimi anladım.Giderken sosyal medya hesaplarını aldım.Okula gidince sıra arkadaşım Burcu ile Özgür'ün dedikodusunu yapıyorduk.
"Çocuğu göstersene.Merak ettim."
Sosyal medyayı açıp fotoğraflarını gösterdim.
"Kızım bu çok yakışıklı.Bunu bende eklesem olur mu?"
Hayır demek çok isterdim ama yakın arkadaşım olduğu için tamam dedim.Keşke demeseydim.İki hafta sonra Burcu'da değişiklikler olduğunu fark ettim.
"Hayırdır sende bir şeyler var?"
"Hayır.Normalim."
"Var var.Anlat bakalım."
Ağzında geveledi durdu lafları.
"Anlatsana kızım."
"Ben Özgür'le konuştum.Çok iyi birisi.Beliz diye bir kızı arıyormuş.Çocukluk arkadaşıymış."
Demek beni arıyor.Bunu ona söylemem gerek.Beni unutmuş ve bir daha aramayacağını sanıyordum.Çocuktuk o zamanlar ne dediğimizi nereden hatırlarız ki.Ama yanılmışım Özgür ve ben birbirimizi unutmamıştık.
"Benim gitmem gerek.Diğer derse yetişirim."
"Ama daha bitmedi.Ona Beliz olduğumu söyledim."
Beynimden vurulmuşa döndüm.
"Sen ne dedin?Beliz ben miyim dedin?Yalan söyledin yani çocuğa öyle mi?"
"Evet.Beni bir aile evlat edindi ve adımı değiştirdiler dedim.Birkaç anısını anlattı bende onlardan yola çıktım."
"Ben sana gösteriyorum.Çocukluk aşkımı buldum diyorum sen de gidip benim yerime mi geçiyorsun?Ben sana ne diyeyim Burcu."
"Ben senin çocukluk arkadaşın olduğunu bilmiyordum.Öyle olduğunu bilseydim bulaşmazdım."
"Ama ondan hoşlanıyorum demiştim değil mi?"
"Evet ama ben senden daha önce atak yaptım."
Şeytan diyor ki saçını başını yol.(benim başıma da gelmişti.Aşık olduğum çocuğu arkadaşıma kaptırmıştım.)Arkamı dönüp sınıfa girdim.Arkamdan Burcu girdi.
"Özür dilerim Irmak.Bana hepsini anlatmak zorundasın.Bu yalana sen de ortaksın çünkü."
"Hayır ben senin yalanına ortak değilim.Gidip her şeyi anlatacağım."
Kahkaha attı.
"Hayır anlatmayacaksın.Yoksa başına bela olurum."
"İstediğin kadar blöf yap ama ben gidip her şeyi söyleyeceğim."
Okul bitiminde Özgür'ün evinin yolunu tuttum.Burcu benden önce davranmıştı.Özgür'ün ona nasıl sarıldığını gördüm.Her şey bitmiş gibiydi.Ama hayır ona yine de söyleyecektim.Ama yapamadım işte.Yanına gidip ben gerçek Beliz'im diyemedim.Telefonuma tehdit mesajları göndermeye başlamıştı.Arkadaşlarınıza büyük sırlarınızı asla anlatmayın.Yoksa benim gibi ortada kalırsınız.İki kişinin bildiği bir şey de sır değildir.Sır ise sende kalmalı.Eğer birisine anlatmak istiyorsanız gidin suya anlatın.Sonra dökün.Kime anlatacak ki?
1 SENE SONRA
Burcu'nun beni istememesi normal.Ne de olsa onun gerçek Beliz olmadığını biliyorum.O partide de içimden geldiği için öpmüştüm.Ona derdim var diye değil onunla karşılıklı kahve içmek istediğim için gidiyordum.Beni beğenmesini ve hatırlamasını bekliyordum.Nafile Burcu kapmıştı ve şimdi söylesem ne fark edecekti?Bana inanmayacaktı bile.Ona her şeyi anlatsam Burcu'nun anlattığını düşünecekti. Özgür, bazen beni aradığında Burcu olduğu için açamıyordum.Annemin Özgür'ü istememesi de Burcu'nun oyunuydu.Özgür'ü kötü göstermekti amacı.Ona daha yakın olabilmek için.Hep keşkelerle kalıyoruz.Keşke,keşke ve keşke.Keşkelerle yaşamamak için yaptığımız ve attığımız her adımı kontrollü bir şekilde atmamız lazım.Bundan on sene öncesine dönsek ve her şeyi baştan sarsak ne güzel olurdu.Bu sefer Özgür'ün peşini asla bırakmazdım.Özel odasını bana gösterdiğin de ona söyleseydim ama korktum.Hem ondan hem kendimden.Ruh halini anlayamıyordum.Her yerde farklı yüzler vardı ve hiçbiri ben değildim.Eğer Burcu bu şekilde oynarsa ben de ona göre oynayacaktım.Geç bile kaldım ama aklımda güzel fikirler vardı.Kötü karakterler gibi kahkaha atmak istedim ama olmadı.Biraz çalışırsam üstünde olabilir.Gardını al Burcu,savaş yakın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SERSERİ ÖĞRETMENİM 2
Novela JuvenilÖzgür ve Beliz'in aşk hayatına konuk oluyorsunuz.Peki Özgür gerçek Beliz ile mi karşı karşıya geliyor.Yoksa Özgür'e saplantılı olan bir genç mi kendisini Beliz diye tanıtıyor?Bu oyuna benimle devam eder misin?