Jeg går ned af gangen sammen med Lia. Hun har sine biologi bøger under armen - det samme har jeg. "Sååå der er den her ting," Siger hun og trækker ekstra meget ud på å'et. Jeg sukker, men nikker alligevel. "Jeg tænkte, at vi to burde tage ud at shoppe." Jeg stopper brat op, så jeg står overfor hende, fordi hun også er stoppet op. Hun kigger bedende på mig. "Giv mig 3 gode grunde til, at jeg skal tage med." Hun klør sig tænksomt om hendes ikke eksisterende gedeskæg. Folk forsvinder langsomt fra gangen og jeg indser, at vi nok må begynde at gå igen, hvis vi ik' skal komme alt for forsent. Jeg sætter igen i trav mod biologilokalet.
"1. jeg mangler nogle shorts og her er ved at blive hella varmt udenfor," Siger hun og kigger mig i øjnene, men det tro jeg hun fortyder, for hun er ved at snuble over sine egne fødder "2. Jeg skal have købt en kjole til galla og det skal du også!" "Noooooop," Svarer jeg og trækker ud på o'et "Jeg gør ikke i skole arrangementer, så det kan du godt gle-" "Men det gør du nu, og sådan er det altså bare," Mine øjne ruller hurtigere end lyset rundt, så Lia giver mig et klap i baghovedet. "Hvad fuck skulle det til for? Og du mangler en tredje grund." "Det var for at rulle øjne af mig, hvilket du aldrig skal gøre igen," Offf jeg elsker, når hun bliver bossy. "Vi to skal ud og more os, plus jeg har hørt en lille fugl synge om, at en hvis dreng invitere dig ud." Min hjerner sætter sig på højtryk med at undre mig over hvem, for der er ingen, som gider følges med mig til et åndssvagt galla. Jeg hader sådan noget galla pis, for man må ik have jeans på eller drenge må, men piger er tvunget til at have kjole på like wtf, hvem gider ha' kjole på?!
"Så tager du med?" "Ja, jeg Kimberly Nelson tager med til det åndssvage galla." Min hånd ligger lige over mit hjerte. Lia har det mest fjogede smil over hele femøren. "Godt ellers havde jeg stjålet alle fodbold drengenes sure sokker og kvalt dig med dem mens min lillesøsters hamster gnaver sig igennem dine tæer indtil du havde sagt ja."
"Ewww din lillesøsters hamster skal ik røre min tæer!" Siger jeg, og hopper på mine fødder for at understrege, at det ikke skal ske, inden vi går ind i biologilokalet. Med et er alles øjne rettet mod os. "I kommer 5 minutter forsent, det ved i godt hvad betyder, ik piger?" Jeg nikker stille med øjnene rettet mod det grå og kedelige gulv. "Selvfølgelig, men jeg havde nogle pigeproblemer som Kimberly her lige skulle hjælpe mig med." Fru. Grundwald nikker forståeligt og viser med hånden mod et ledigt bord på en af de sidste rækker. "Så vil i blive undtaget for eftersidning denne ene gang, men lad det ikke ske igen." Hun truer med sin spinkle pegefinger. Hun er virkelig spinkel, men hun er fandme ogs' oppe i alderen. Hun har det her grå - næsten hvide - hår og Harry Potter briller. Hun har en lyseblå skjorte med roser på med en cardigan udenover og en nederedel, der går hende ned til midt på lægget
***
"Så skal der shoppes!" Siger Lia alt for højt mens vi arm i arm går ind mod centeret. Jeg kan faktisk ik huske sidste gang jeg var her. "Vi skal ind her," Hun trækker mig ind i en butik.
"Jeg kan godt lig den her, men er det min farve?" Hun kigger på sig selv i spejlet med kjolen foran hende. Den er lilla og den klæ'r hende virkelig ik. "Jeg tror den her er bedre." Jeg rækker hende en mørkeblå kjole med flæser ned af bunden. Et skeptisk blik ryger op og ned af den. Hun tager tøvende imod den og går mod omklædningsrummet. Den her butik er gigantisk. Jeg har aldrig set så mange kjoler et sted. Der må være over 1000 kjoler og de er alle 1000+ kr.
"IHHHHHHHHHH" Hviner en meget begejstret Lia. Jeg tror hun kan lig den. Hun kommer farende ud af omklædningsrummet. "Den er perfekt!" Hun snurrer rundt, så kjolen svinger. Hun hopper let op og ned. Hun kigger på mig. Ikke på en normal måde, men på en hvorfor-prøver-du-ikke-kjoler? måde.
"Hvorfor kigger du ikke på kjoler?" Et suk undslipper ind mund. "Jeg har ikke råd til noget som helst i den her butik." Hun trækker mig med hen til nogle stole. Hendes hånd holder om min. Hendes tommelfinger kører rundt i en cirkel på en beroligende måde. "Jeg skal nok betale for den. Du," Hun peger på mig med hendes anden hånd "Skal have en god aften med en god fyr." Jeg fokuserer på de små cirkler, der bliver formet på min håndryg. De er beroligende. "Det skal du ik." "Jo jeg skal og det kan du ikke stoppe mig fra, så find en kjole du kan lig og jeg køber den til dig." Et suk opstår, for jeg magter ikke engang at sige imod - specielt ikke når hun bliver bossy, for så får hun altid sin vilje.
"Den her vil være god til dig," Hun rejser sig og går mod nogle kjoler, men hun trækker den orange af dem ud. "Prøv den." Jeg tager imod den farvestrålende kjole - også mod min vilje. Hun klapper begejstret i hænderne. Jeg. Hader. Orange.
Knap så spændende kapitel. Suk..
Jeg har fået vores FREAKING WII ind på MIT værelse!!!!!!!!!!! OMFG, det er så dejligt. Nu kan jeg spille Just Dance uden min bror mobber mig, lol.
Spørgsmål: Har du Wii? Hvis ja, bruger du den?
Har du set After? Hvis ja, hvad syntes du?
Livret?
Har du en igangværende historie? Hvis ja, hvad hedder den?
XOXO
Udgivet d. 27 april 2019
ESTÁS LEYENDO
My Dad's Secret | ✔️
Novela Juvenil//UDDRAG// Et bang lyder, der han smadrer hånden ind i de gule mursten. Blodet drypper langsomt ned fra hans hånd. Blodet efterlader et mærke på muren som han slår igen. Og igen. Og igen. Og det forsætter. Det giver mig et chok for hvert slag, han s...