Eve gelince salonda pencere kenarında duran yeşil berjere oturdum. Aslı' ya haddini bildirmediğim için içim içimi yiyordu. İkisi de fena halde canımı sıkmıştı.Defne' ye mesaj atmak için telefonu cebimden çıkardım.
" Buluşalım mı?" yazdım. Mesajım üzerine Defne aradı.
" Elbette buluşalım. Ben de seni arayacaktım. Üniversitedeki işlerimi hallettim. Hazırlan seni almaya geliyoruz." dedi
"Tamam." dedim ve telefonu kapadım. Hazırlanmak için yukarı çıktım. Üstümü değişmek istemedim ama eteği çıkarıp siyah deri bir pantolon giydim. Saçlarımı açtım ve dalgalı yaptım. Güzel ve sade bir makyajla hazırlanma işini tamamladım ve Defne' yi beklemeye başladım. Beklerken az önce olanları düşünmekten kendimi alamıyordum. Ekin' in sorduğu soruyu hala yanıtlamamıştım. Ona aşık mı oluyordum?.. Kokusunu hissetmek, yüzüne dokunmak, göğsüne yaslanıp dinlenmek istiyordum. Bu yaşıma kadar yaşadığım her türlü zorluğun omuzlarıma bindirdiği yük ona sarılınca geçecek gibiydi. Gurursuz davrandığımın farkındaydım ama bunları yalnızca kendimle konuşuyordum. O asla bilmiyordu ve bilmeyecekti ve bu belki de tamamen merakımdan kaynaklanıyordu.Benden sakladığı şeyleri öğrenmek istiyordum. Bilmek mi iyiydi bilmemek mi? Başlamak mı iyiydi hiç tercih yapmamak mı? Belki de bu yüzden Ekin' i çok sorgulamıyordum. Çünkü henüz içimde verdiğim savaştan galip ayrılmamıştım.
...
Defne ve Boran gelince aşağı indim. Boran oldukça iyi görünüyordu. Uzun beyaz bir kazak ve mavi bir kot pantolon giymişti. Hafif uzunca ve spor bir montu da vardı.
" Harika görünüyorsun." dedi. "Teşekkürler." dedim ve gülümsedim.
Defne," yukarıda göl kenarında toplanıyor son sınıflar. Dönem başlamadan ufak bir eğlence olacak. Oraya takılalım mı biraz ister misin?" dedi. Kafamın biraz dağılması için iyi bir fırsattı. Ama Ekin ve Aslı da gelir miydi? Onları yeniden görmek istemiyordum.
" Parti için uygun giyinmedim."
"Sen her halinle çok güzelsin." dedi ve elimden çekip dışarı çıkardı. Zaten ne olursa olsun yine de abartılı giyinmezdim. Sadelikten hoşlanıyordum. Doğal halimi korumak ve bu şekilde görünmek hoşuma gidiyordu. Asla çok şık giyinen ve alımlı bir kız olmayı başaramamıştım. Bu sanırım yengemin şaşalı hayatına karşı gösterdiğim bir tepkiydi. Onun gibi olmak beni korkutmuştu.Jeep'e bindik ve patika yoldan aşağı doğru inmeye başladık. Yolda ilerledikçe araçlar artıyordu. Boran, " Nil, orası pek de güzel bir yer sayılmaz, yanımdan ayrılma" diye ekledi. Söylediğine anlam verememiştim. "Neden?" diye sordum. "Senin sevebileceğin tipler değil" diye ekledi. Defne itiraz etti. "Bence çok eğleneceğiz." dedi. Aslında böyle ortamlardan nefret ediyordum ama yeni ortamımı ve insanları tanımak için iyi bir fırsattı. Ama sanırım yeni insanlar tanımak için uygun bir anımda değildim. Göl kenarına gelince Boran arabayı park etti ve aşağı indik. Burası muhteşemdi. Çam ağaçlarıyla çevrelenmiş yeşil göl harika görünüyordu ve üstünde iki kayık vardı. Gölün üzerinde tahta bir alan uzanıyordu.Çok küçükken gelmiştim ama fazla hatırlamıyordum. Defne ve Boran'la birlikte arkadaşlarının yanına doğru yürüdük. Ortam kötü gözükmüyordu. Müzik güzeldi. Boran beni mühendislikten bir çocukla tanıştırdı. Yakın arkadaşıydı. "Merhaba ben Emre, hoş geldin" dedi ve nazikçe elimi sıktı. Defne kolumdan çekerek beni yeni arkadaşlarımın yanına doğru götürdü. Yanlarına gelince durduk.
" Merhaba bayanlar, baylar. Arkadaşım Nil, sınıfımıza yeni geldi." dedi.
Bu kadar ön plana çıkmaktan nefret ediyordum.
Merhaba, dedim. "Hoş geldin" diye karşılık verdiler. "Demek yenisin, diye eklediler. Yatay geçiş yapma sebebimi, gerekli gereksiz her şeyi sorguladılar ve saçma sapan espriler yapıp güldüler. Sulu şakalardan asla hoşlanmıyordum. Son derece sıkılmışken gözüm deri ceketli birine çarptı. Biraz daha yakına gelince belirgin çene hatlarından Ekin olduğunu anladım. Yanında oldukça güzel görünen Aslı vardı ve çekici bir kıyafet seçmişti. Kendime bakınca onun yanında hiç şansım olmadığını fark ettim. Zaten bu saçmalığa bir son verecektim. Ekin benim için başlamadan biten kısımda kalacaktı. Tıpkı kendisinin de istediği gibi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KUYUDAKİ GÜN IŞIĞI
RomanceHer başlangıç korkutucudur ve başladığından itibaren bitişe doğru geri sayım başlar. Başlamanın kaçınılmaz sonucudur bu. Seçimse bizimdir. Ya kaçarsın başlangıçlardan ya da dibi görmeye hazırsındır. Herkesten uzaklaşıp çiftlik evimize taşınmıştım. U...