DIMP -3 : Red

894 90 13
                                    

---

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

---

Selesai sahaja dia menukar baju, dan menguruskan diri di dalam bilik air, Ailee terus keluar bersama pijama di tubuhnya.

Kelihatan Yoongi tengah membelek buku-buku yang berada di atas meja milik Ailee.

"Kau baca semua buku ni? Pandai nya kau baca novel inggeris." Kata Yoongi sambil mengangkat novel yang bertajuk Before We Were Strangers.

"Dahtu? Ingat aku bodoh sangat ke ha? Mestilah aku yang baca. Takkan jiran sebelah kot yang baca." Kata Ailee sambil mengeringkan rambutnya dengan tuala.

"Wow, I'm impressed. Kau kerja apa sekarang ni?" Kata Yoongi lagi sambil membelek novel-novel Ailee yang lain.

"7E je. Asal kau tanya?"

"7E? Aku rasa kau ada degree certificate tergantung dekat dinding tu." Muncung Yoongi ke arah yang dimaksudkannya.

Comelnya, desis hati Ailee.

"Aku tau aku comel. Tapi, jawab lah dulu soalan aku." Ujar Yoongi selamba. Dia mula berpeluk tubuh sambil menyandar pada dinding dan merenung Ailee.

"Kau ni, boleh baca fikiran orang ke cane? Bahaya nya."

"Yelah. Kau ingat aku manusia ke?"

"Ish. Whatever. Aku memang ada degree punya sijil, tapi semua kerja yang aku mintak semua tak dapat. Sedih lah." Sayu nada suaranya.

Ailee mula melabuhkan punggungnya di birai katil. Tangannya memegang tuala yang dibawa untuk mengeringkan rambutnya tadi.

"Kau amik degree dalam bidang apa?"

"Art and design"

"Kau boleh je bukak gallery kau sendiri, lukisan tu, kau ke yang lukis?" Tunjuk Yoongi ke arah sebuah landskap permandangan.

Ailee mengangguk.

"Cantik. Kenapa takde orang nak offer kau? Ke kau yang malas?"

Zassss!

Itu pun salah satu punca jugak dia tak dapat kerja.

"Em..."

"Ye ah tu. Kau pemalas. That's why kerja kat 7E je. Takde effort langsung, patut tak dapat kerja." Selambanya lagi.

"Eee, mulut kau ni memang takde insuran kan kalau bercakap? Menyampahnya!" Ailee membaling tualanya ke arah Yoongi.

Dan sekali lagi, Yoongi menghilangkan diri.

"Tengok tu, suka main hilang-hilang kalau buat salah. Bencinya!" Omel Ailee sendirian.

"Tak hilang ke mana pun. Ada je kat dalam hati kau." Kedengaran suara Yoongi ada, tapi jasadnya takde.

Ailee memerhati sekeliling. Dia dengar suara Yoongi kat telinga dia tadi. Tapi Yoongi nya takda.

"Jangan main-main lah. Keluar lah, devil tak guna!" Ailee mendengus perlahan. Geram.

"Nampak tak kau tak boleh hidup tanpa aku walaupun sesaat." Ujar Yoongi yang kini berada di sisi Ailee.

"Ew, tolonglah. Kau memang tak boleh pergi tempat lain ke selain melekat dekat dengan aku ni?" Ailee menoleh ke arah Yoongi di sisinya yang sedang baring berlapikkan lengannya sendiri di kepala.

"Tak boleh, sampai tiba masanya."

"Bila masanya?"

"Depends."

"Eeee, bapak jawapan tak membantu langsung!"

"Kau jangan, Ailee. Nanti kau rindu aku bila aku dah pergi, takde, mau meraung kau. Meroyan. Silap-silap masuk hospital gila sebab rindukan aku." Kata Yoongi berselang dengan tawanya.

Pap!

Ailee menepuk peha Yoongi kuat. Dia betul-betul geram dengan devil dari poket yang takguna ni.

"Takde maknanya aku nak gila, sebab rindukan kau punya pasal."

"We'll see, later."

"Oh whatever. Kau ni sebenarnya baik ke jahat? Yelah, setahu aku devil ni semua jahat-jahat. Takde yang baik." Tolehnya sekilas ke arah Yoongi yang santai baring.

Kemudian, dia pandang depan semula. Tiba-tiba, dia nampak Yoongi tengah sandar dekat dinding depan dia.

Terus dia toleh sisi dia, Yoongi takde kat sebelah dia! Yoongi ada kat depan dia sekarang, tengah berdiri.

"Yah! Suka la berubah tempat mengejut kau ni."

"Kau kira untung dapat devil yang baik macam aku ni. Kalau kau dapat devil yang jahat, mau merana seumur hidup kau."

"Apa beza devil baik dengan jahat? Ada beza pulak ke?"

"Baik macam aku ni. Kalau jahat, dia macam ni..." Yoongi mula membuka butang bajunya satu persatu sambil melangkah ke arah Ailee berada.

Butang bajunya dibuka separuh dan menampakkan sebahagian daripada dada bidang yang putih miliknya. Dia mendekati Ailee sambil menggigit bibirnya perlahan.

"Ni kalau yang jahat sikit lah..." Yoongi memaut dagu Ailee dan mendongakkannya memandang mukanya.

Ailee terus menepis kasar tubuh Yoongi yang dekat dengannya.

"Ni bukan jahat, ni more to gatal! Tau tak! Eee."

Yoongi mula membutangkan semula bajunya dan dia duduk semula di sebelah Ailee.

"Tadi kau yang tanya beza baik dengan jahat, jadi aku tunjuklah."

"Nampak sangat menipu. Yang baik pun boleh jadi jahat jugak tau."

"Tak. Aku bukan macam tu. Aku kalau nak, aku mintak izin. Syukurla kau dapat devil baik macam aku. Buatnya kau dapat yang jahat?"

"Asal lak?"

"Time kau bukak seluar tu jugak dia rogol kau, dengan seluar dalam merah kau tu, seksi, grrr."

"YAHHHHH!"

Terus, Yoongi dipukul bertalu-talu dengan bantal milik Ailee.

[C] Devil In My Pocket ✔Where stories live. Discover now