DIMP -14 : I Love You

573 65 4
                                    

---

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

---

"Byeee! Take care." Lambai Ailee kepada Jungkook.

"Araso. Love you!" Laung Jungkook dari dalam kereta sebelum dia beredar.

Ailee hanya senyum dan dia masuk ke dalam rumahnya.

Masuk je, dia nampak Yoongi ada tengah duduk dekat atas sofa. Gaya macam orang lifeless.

"Untunglah date. Kita dekat sini macam orang tak tentu arah je, tak tau nak buat apa." Perli Yoongi.

Ailee membuka heels yang dipakainya dan diletak pada rak kasut. Terus dia mendekati Yoongi dan duduk di sebelahnya.

"Aik? Tadi kau sendiri yang taknak ikut. Pastu nak bising pulak."

Yoongi toleh Ailee dan dia tolak lidah dia ke pipi. Geram. Dia tak tau ke sebenarnya dia nak perhatian daripada Ailee.

"Bukan apa. Aku just nak cakap yang aku bosan je. Memang aku taknak pun ikut kau keluar pergi dating." Dalih Yoongi. Padahal hati dia meronta-ronta nak mengekor.

"Heleh. Yeyeje kau ni. Eh, adik aku dia keluar eh?" Soal Ailee bila dia tak nampak batang hidung Soo Ahn.

"Haah. Ada lelaki ambik dia tadi kat rumah."

"Ooo. Keluar dengan Jackson lah tu."

"Siapa pulak Jackson?" Soal Yoongi hairan.

"Lelaki yang ambik adik aku tu lah."

Yoongi buat mulut 'o' tanda mengerti sambil terangguk-angguk.

"Ni, sepanjang aku keluar, kau buat apa je dekat rumah ni? Kau tak lapar ke? Pelik, kau makan apa je?"

"Takde buat apa. Aku tidur je dekat dalam bilik kau. Makanan aku, alah. Kau takyah sibuklah. Itu aku uruskan sendiri."

"Iyelah. Dasar devil pemalas. Tidur je. Tolonglah kemas rumah ke ape."

"Tadi adik kau ada kat rumah. Kang tak pasal-pasal dia lari rumah sebab tengok penyapu gerak sendiri. Dia mana boleh nampak aku, Ailee." Jawab Yoongi malas.

"Oh haah ek. Aku lupa. Hee." Sengih Ailee yang membuatkan Yoongi tanpa sedar tersenyum nipis.

Dia suka senyuman Ailee. Penuh bermakna baginya.

"Ni, dah seharian keluar. Tak reti nak mandi ke?" Soal Yoongi si pembersih. Dia paling pantang kalau orang balik rumah tak terus pergi mandi.

"Yah! Kasi la aku rehat kejap. Sofa ni belum sempat panas aku duduk."

"Panas tak panas, baik kau pergi mandi, kalau tak aku bukak seluar aku." Ugut Yoongi lalu berdiri, dan dia memegang tali pinggangnya, get ready nak bukak.

"Asal lak kau nak bukak, aku yang nak mandi." Soal Ailee sambil mengerutkan dahi.

"Dah kau susah sangat nak mandi, aku kasi kau tengok free je lah junior aku ni. Biar kau terbawak-bawak dalam mimpi." Yoongi mula membuka tali pinggangnya.

Dia tersenyum nakal memandang Ailee yang merenungnya.

"Ok! Ok! Aku taknak tengok. Aku gerak pergi mandi. Bye!" Menggelabah Ailee lari naik tangga nak masuk bilik.

Yoongi dah gelak macam orang tak betul dah. Dia suka menyakat Ailee macam ni, sebab baru boleh jalan arahan dia.

Dia memasang semula tali pinggangnya dan membetulkan seluarnya. Kemudian, dia kembali duduk pada sofa tersebut.

Beberapa minit kemudian...

Beg tangan Ailee di sebelahnya diperhati. Dia ambik beg tu dan dia cari henfon Ailee.

"Hah, ni pun kau." Yoongi memegang henfon Ailee yang retak dekat bahagian bawah. Samsung S5.

"Zaman bila dia ni, dah 2020 pun masih pakai samsung." Bebel Yoongi lalu membuka skrin henfon dia.

Wallpaper gambar kumamon. Comelnya.

Yoongi buka gallery henfon dia, dan dia bukak pada camera roll.

Dia tekan gambar paling atas sekali, gambar dia dengan Jungkook.

Gambar tu Jungkook tengah kiss pipi Ailee dalam kereta.

Terus, Yoongi swipe ke kiri. Melihat gambar-gambarnya yang lain.

Ada gambar Ailee tengah jalan dekat pantai, dan banyak gambar selfie dia dengan Jungkook

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ada gambar Ailee tengah jalan dekat pantai, dan banyak gambar selfie dia dengan Jungkook.

Yoongi terus back dari gallery dia, dan dia pejamkan mata dia bila dia tak boleh terima kenyataan yang Ailee memang cintakan Jungkook.

"Aku harap sangat aku ni boleh jadi manusia semula, dan bahagiakan kau macam mana Jungkook bahagiakan kau." Yoongi meletakkan semula henfon Ailee ke dalam begnya.

---

Yoongi masuk bilik Ailee, dan kebetulan Ailee dah berdiri depan almari. Tak perasan kehadiran Yoongi.

Ailee hanya bertuala dari paras dada ke peha. Kulitnya yang putih mulus itu diperhati Yoongi.

"Mana baju aku yang tu." Bebel Ailee sendirian sambil mencari baju di dalam almarinya.

"Takde baju nak pakai ke? Yang kau pakai sekarang ni pun dah cukup cantik dah. Aku suka." Tegur Yoongi yang buatkan Ailee tersentak.

Yoongi menghampiri Ailee dan dia mengepung tubuh kecil Ailee dengan kedua belah tangannya.

"Sweetheart. I love you." Bisik Yoongi di telinga Ailee.

[C] Devil In My Pocket ✔Where stories live. Discover now