DIMP -12 : Old Friends

575 70 16
                                    

---

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

---

"Unnie!" Panggil Soo Ahn dan terus menerpa masuk ke dalam biliknya.

"Pebenda kau ni, kacau betullah."

"Kacau mendanya, kau bukan buat mende pun. Setakat duduk atas katil menghadap bantal, kau cakap aku kacau." Ujar Soo Ahn selamba sambil menjeling bantal yang dikatakannya.

"Whatever. Apa kau nak?"

"Ada orang dah tunggu dekat bawah. Hensem makk. Kau tak share pun ngan aku en, kau dah ada boyfriend sekarang."

"Mwo? Siapa?" Pelik Ailee. Siapa pulak ni? Takkan Jungkook? Mana pulak dia tau aku duduk dekat sini? Aigoo.

"Molla. Dia kata dia kawan lama unnie. Hensem woi, rambut dirty blonde mata biru. Meleleh teruks weh." Kata Soo Ahn sambil menunjukkan thumbs up.

"Siapa pulak ni? Aigooo." Ailee menepuk dahinya perlahan.

"Aku keluar dulu. Dia ada dekat bawah tu. Cepat sikit, prince charming dah tunggu tu." Katanya sebelum beredar.

"Siapa pulak ni, duh."

"Lelaki mana pulak ni." Ujar Yoongi.

"Entah, aku pun tak ingat. Bukan nak kasi tau nama. Konon, surprise lah tu." Kata Ailee malas dan bangun untuk bersiap.

Cushion powder dipakai sikit, dan dikenakan lip balm bagi menyerlahkan bibirnya yang dah semula jadi merah itu.

Yoongi hanya menjadi pemerhati.

Selesai, dia menghampiri pintu biliknya untuk turun ke bawah.

"Aku turun dulu." Terus dia keluar dari biliknya dan menutup pintu.

"Ada je orang ketiga. Bila masanya dia nak tau perkara sebenar?" Keluh Yoongi dan dia juga turut menghadirkan diri ke ruang tamu.

---

Sebaik sahaja Ailee menuruni anak tangga, dia melihat tubuh seorang lelaki dari belakang, berkemeja putih.

Siapa? Getus hatinya.

"Annyeong." Sapa Ailee.

"Ha! Ailee. Lama tak jumpa kau!" Jawab lelaki itu.

Ailee terpempan. Kawan lama dia, best friend dari kecik!

"Taehyung!" Ujar Ailee teruja lalu dia meraih tubuh Taehyung dan memeluknya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Taehyung!" Ujar Ailee teruja lalu dia meraih tubuh Taehyung dan memeluknya.

Taehyung tersengih dan membalas pelukan Ailee. Beberapa saat kemudian, pelukan dileraikan.

"Weh! Gila rindu. Lamanya tak jumpa kau."

"Itulah. Lama sangat kita berpisah sejak aku pindah ke America 10 tahun lepas dulu."

Mereka mula duduk pada sofa bersama. Yoongi yang bersandar pada dinding hanya mendengar perbualan mereka.

"Tu ah. Langsung tak dengar cerita. Ni, macam mana kau tau aku kat sini?"

"Aku try nasib je. Kebetulan, kau tak pindah ke mana pun. Tu yang aku menyinggah ni."

"Miracle sangat? Haha. Apa khabar kau sekarang?"

"Sihat. Macam yang kau nampak, masih hensem. Makin hensem. Terlebih hensem." Puji dirinya sendiri.

"Heol. Puji diri sendiri nampak. Tapi, memang betul pun. Kau makin hensem, Tae." Puji Ailee pula, ikhlas.

"Thanks. Kau pun makin cantik. Dah kahwin?"

Ailee terkesima.

"Kahwin? Siapa je yang nak dengan aku ni, brother." Ailee menepuk peha Taehyung lembut.

"Jungkook? Kau masih dengan dia ke?"

"Oh? Em. Sebenarnya, aku dah break lama dah dengan dia. Tapi, kelmarin aku terjumpa dia."

"And?"

"Nampak gaya macam aku dah bersama dengan dia semula." Kata Ailee sedikit malu.

"Wah, senangnya cinta kau berputik semula. Kau yakin dengan dia?"

"Yakin je. Manusia kan boleh berubah."

"Iyalah, berubah. Boleh berubah jadi baik, boleh jugak berubah jadi jahat semula, Ailee." Perli Taehyung.

Dia tau sangat perangai Jungkook. Playboy. Tapi, Ailee ni masih lagi terhegeh nakkan dia.

"Ish kau ni, tak baik menuduh."

"Aku tak tuduh. Aku cakap je. Just in case dia buat hal, jangan nak merengek tak sudah lah kena tipu lagi."

"Tak. Aku percaya dia yang sekarang." Senyum Ailee.

"Terpulang."

"Ni, kenapa kau tetiba datang rumah aku ni? Manakan pokok bergoyang kalau takde angin, kan?"

"Betul lah tu. Ni, aku nak jemput kau ke majlis perkahwinan aku hujung bulan ni. Aku harap kau dapat datang." Kata Taehyung dengan teruja.

Seronok, dah nak habiskan zaman bujang dia.

"Wah! Dah nak kahwin dah member aku sorang ni. Mat salih ke?"

"Hell no. Aku suka tengok dorang, memang cantik. Tapi, mana boleh kalah dengan orang korea." Gelak Taehyung.

"Emmm, faham. Siapakah gerangan gadis bertuah tu? Seolhee lagi ke?"

Taehyung angguk sambil tersengih.

"Setia nya korang berdua ni. Aku salute. Dah nak kahwin dah pun. Chukkahae."

"Gumowo. Kau bila lagi?"

"Entahlah. Tunggu jodoh datang bergolek kot."

"Konon. Dulu ada orang ni tunggu kau, sanggup berkorban untuk kau. Tapi kau buta menilai cinta, Ailee. Kau pilih Jungkook, bukan dia."

"Ha? Siapa?" Soal Ailee pelik. Ada ke orang minat dia sampai macam tu sekali?

"Find it on your own. Biar kau pulak yang cari kebenaran tu sendiri."

Ailee terdiam. Siapa pulak yang Tae maksudkan ni?

[C] Devil In My Pocket ✔Where stories live. Discover now