DIMP -7 : Jungkook

652 68 12
                                    

---

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

---

7E / 9:55 pagi

Ailee memarkir keretanya di bahu jalan. Kemudian, dia turun kereta diikuti dengan Yoongi.

Rata-rata orang yang berjalan kat situ ralit tengok kereta Audi R8 hitam yang kini menjadi miliknya.

Ailee hanya mengendahkannya dan terus masuk ke dalam kedai.

Ding!

Pintu ditolak. Kelihatan Jimin sudah sedia ada berada di kaunter.

"Morning. Awal nya kau datang." Sapa Jimin sambil tersenyum.

"Morning too. Awal 5 minit je" Jawabnya lalu dia bergerak ke sebelah Jimin dan meletakkan begnya di bawah meja kaunter.

"Kereta kau ke weh tu? Gila gempak. Daddy mana kau dapat ni?" Soal Jimin sambil mengangkat-angkat keningnya.

Ailee menjelingnya dan terus bergerak menuju ke bahagian stor penyimpanan stok makanan.

"Daddy acikkau. Tu hadiah daripada mendiang appa aku lah. Dah lama aku ada, sekarang baru aku pakai." Kata Ailee sambil berjalan menuju stor.

Jimin hanya mengangguk perlahan dan sambung menyusun duit dalam laci.

Ailee masuk ke dalam stor dan mencari stok ramen yang baru sampai semalam. Nak susun.

Dan, kelihatan Yoongi duduk di atas para kotak bahagian atas. Udah rupa juon, dahla putih.

"Fuh, terkejut aku. Asal kau duduk tinggi sangat kat atas tu?" Soal Ailee sambil mendongak memandang Yoongi.

"Saja je. Asyik duk kat bawah je. Sesekali duduk atas lah. Duduk atas kau lagi best." Dia mengeyitkan matanya ke arah Ailee

"Euw. Gatal memanjang kau ni. Aku keluar dulu." Pamit Ailee lalu mengambil dua kotak ramen ke luar.

"I wish that I could live happily with you forever, but I can't." Kata Yoongi sendirian sebelum menghilangkan diri dari duduk dalam stor.

---

"Oi. Tadi kau cakap dengan sapa dalam stor, duh?" Tegur Jimin sambil menghisap lolipopnya.

"Mana ada sesiapa." Jawab Ailee sambil punch harga pada paket ramen.

"Dahtu, takkan kau gila cakap sensorang?" Pelik Jimin.

"Mana ada lah. Adik aku call tadi. Aku cakap dengan dia." Jawab Ailee acuh tak acuh.

"Adik kau? Alaaa, awalnya kau letak. Aku baru nak join borak sekali." Kata Jimin sambil pout.

"Kau kalau aku cakap pasal adik aku laju je en. Gatal tul"

"Kakak tak dapat, kita try adik lah." Jimin mengenyitkan mata dia pandang Ailee.

Ailee hanya menggelengkan kepalanya dan sambung membuat kerja.

Mana Yoongi pergi eh? Kejap ada, kejap takde. Udah macam biskut.

I'm in your pocket, sweetheart.

Ailee mengangguk tanda mengerti.

Ding!

Pintu ditolak dari luar.

Kedua mereka segera menoleh ke arah pintu.

Dan, mata Ailee terpaku saat memandang wajah lelaki yang berada di muka pintu tersebut.

Terlepas punch price yang dipegangnya ke bawah.

Lelaki itu menanggalkan kaca mata hitamnya dan menguak rambutnya ke belakang.

"J-jungkook?" Kata Ailee sekilas saat terpaku melihat kehadiran Jungkook ke sini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"J-jungkook?" Kata Ailee sekilas saat terpaku melihat kehadiran Jungkook ke sini.

"Kau kenal dia ke Ailee?" Soal Jimin

"Kenal sangat weh. Dia first ex aku." Sayu nadanya, dan dia menunduk ke bawah.

"Holy shit." Ujar Jimin dan menutup mulutnya seakan terkejut.

Yang Ailee dah terkesima dekat situ tak tau nak buat apa.

Kemudian, mereka dihampiri oleh Jungkook.

"Excuse me. Ailee?" Soal Jungkook lalu menoleh ke arah Ailee yang duduk di bawah bersama pek-pek ramen yang belum disusun.

"Wuw. Geraklu." Pamit Jimin dan dia beredar ke dalam ruangan stor.

Kini, yang tinggal hanya Ailee dan Jungkook, berdua.

"N-ne." Jawab Ailee, masih menunduk.

"Lama tak jumpa awak. Apa khabar? Sihat?"

Tipikal soalan lelaki kalau dah lama tak jumpa. Tch

"Sihat je. Macam yang awak nampak."

Jungkook mengangguk perlahan sebelum dia mula mencangkung di tepi Ailee.

"Saya rindu awak. Dah lama saya cari awak. Tak sangka kita boleh berjumpa dekat sini, sayang." Ujarnya sambil mengusap rambut Ailee lembut.

Ailee yang mudah melupakan perkara yang dilakukan Jungkook dulu mudah melayan perasaannya kini.

Dia hampir jatuh terjelopok dek elusan lembut yang diberi Jungkook.

"Eo? Kenapa awak cari saya balik?" Kini, Ailee berani bertentang mata dengan Jungkook.

Jungkook hanya tersenyum manis sebelum menjawab soalan yang diberikan Ailee.

"Because I'm still loving you, and I'm still can't forget everything about you, Choi Ailee." Dia mengelus pula pipi Ailee lembut dengan ibu jarinya.

[C] Devil In My Pocket ✔Where stories live. Discover now