---
Ailee meletakkan henfonnya ke tepi. Kembali mendekati Yoongi.
"Sorry, jungkook hantar mesej tadi."
"Kau tak cakap pun aku tau lah." Katanya malas.
"Eo? Ayat kau ada unsur-unsur jealous lah. Kau jealous eh?" Ailee menunding jarinya ke arah Yoongi sambil mengecilkan matanya.
"Merepek. Banyak sangat makan kerepek kau ni." Dia terus tepis tangan Ailee ke tepi.
"Elelelele. Devil jenis apa kau ni cepat jealous?"
"Siapa cakap aku jealous? Langsung tak okay. Aku devil apa? Devil lah. Mana ada jenis. Dan aku bukan sejenis."
Ailee tergelak dengar apa yang Yoongi cakap. Dia tarik tangan Yoongi dan mereka duduk bersama di birai katil.
"Cuba cakap dengan aku, macam mana kau boleh ada, I means, macam mana kau boleh wujud?"
"Em. Payah betul soalan kau ni. Orang yang dah ada PHd pun tak terjawab soalan kau ni." Yoongi meletakkan jarinya pada dagu. Memikir.
"Jawab je lah apa yang kau tau."
"Okay. Kau first jumpa aku bila?"
"Em...a few days before?"
"Ha, daripada mana?"
"Poket? Kau cakap kau daripada poket seluar yang aku pakai haritu?"
"That's right. Aku datang dari situ lah."
"Eeee, itu aku taulah. Pabo. Cuba elaborate sikit ayat tu." Jeling Ailee. Geram pulak, cakap serupa bahenol.
"Entahlah. Aku pun tak tau macam mana aku boleh ada dekat situ. Mungkin takdir yang menemukan kita?"
"Heol? Ayat bapak cliche gila. Tch."
"Betul apa?"
"Apa-apa jelah. Oh ya, kau pernah cakap kan dulu yang, kau akan pergi bila tiba masanya, so, bila?"
"Aik? Ayat kau serupa macam nak halau aku je ni." Ujar Yoongi sayu.
"Bukan itu maksud aku. Kau akan pergi time bila? Maksud aku, kau ada kene selesaikan something ke, baru kau boleh pergi?"
Yoongi berfikir sejenak. Memikirkan ayat yang sesuai dengan soalan yang diberikan Ailee.
"Ne. Aku memang kena selesaikan something, baru aku boleh pergi, dan tinggal dekat dunia aku yang sepatutnya dengan aman." Katanya lalu tersenyum.
"Apa yang kau kena selesaikan tu?"
"Benda tu kau kena tolong aku lah."
"Tolong apa?"
"Tapi, nanti-nantilah. Taknaklah mintak tolong sekarang. Nanti aku memang kena tinggalkan kau buat selamanya. Nanti kau rindu aku, baik aku spent time dulu dengan kau, kan?"
"Ada-ada jelah kau ni, Yoongi. Sekarang ni pun, lebih kurang macam kita spent time, apa?"
"Apa kata, kita duduk luar? Dekat atas bumbung? Boleh tengok bulan, bintang..." ajak Yoongi.
"Cane lak aku nak gi atas bumbung, gila?" Ailee toleh Yoongi sekilas dan dia pandang semula ke depan.
"Tingkap ada kan, apa guna."
"Oh. Boleh jugak. Jom." Kata Ailee dan dia pandang sebelah dia. Yoongi dah hilang.
Choiii. Aku cakap sorang-sorang.
Cepat sikit, aku dah ada dekat sini.
Kedengaran suara Yoongi di cuping telinganya. Segera, Ailee keluh kecil turun dari katilnya dan menuju ke tingkat.
---
"Eih, kau bukan nak tolong aku." Kata Ailee lepas dia struggle keluar dari tingkap nak naik ke bumbung.
Mengah-mengah anak orang malam ni.
Yoongi dah elok duduk kat situ peluk lutut tengok bintang kat langit.
"Alah, bukannya susah pun."
"Eee, banyaklah. Penat tau tak?"
"Tula, lain kali banyakkan workout. Kau tu dah lah sekeping, workout lah sikit, kasi ada isi. Gebu."
"Ah kau. Dah kalau gatal tu tak ke mana." Ujar Ailee dan dia terus duduk di sebelah Yoongi.
"Tak gatal pun. Aku cuma cakap apa yang aku rasa."
"Stfu, Yoongi. Apa tujuan sebenar-benarnya kau ajak aku ke sini?"
"Saja. Tengok permandangan langit malam ni. Tenang je. Cantik pulak tu." Ujar Yoongi sambil matanya meliar ke arah bintang yang bergermelapan.
Ailee mula mengusap lengan dia yang terdedah sebab pakai baju lengan pendek je. Sejuk.
"Sejuk ke?" Soal Yoongi.
"Sejuk lah gila. Malam-malam macam ni."
"Come." Kata Yoongi lalu dia menarik tubuh kecil Ailee ke dalam dakapannya. Kepala Ailee diletakkan pada dada Yoongi.
"Selesa?" Soal Yoongi.
"Erk...much better." Balas Ailee walaupun sedikit teragak-agak.
Kemudian, suasana menjadi sunyi seketika. Masing-masing mendiamkan diri dan merenung langit yang dipenuhi bintang.
"Kau tau, sebelum aku jadi devil dulu, hidup aku kosong. Tapi, sejak aku jadi devil, dan waktu yang sekarang ni, hidup aku rasa penuh bermakna." Ucap Yoongi memecahkan suasana.
YOU ARE READING
[C] Devil In My Pocket ✔
Spiritual"I'm yours, and you're mine. Believe me, believe in yourself, I can't be with you forever."