DIMP -28 : My Heart

558 59 1
                                    

---

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

---

Frame gambar yang berada di atas mejanya diambil. Gambar kelasnya semasa di sekolah menengah.

Bak kata Taehyung, tengok gambar kelas dia untuk ingat Yoongi :')

Ailee membelek gambar itu dan diperhati setiap rakan kelasnya di situ. Kemudian, matanya tertumpu pada wajah seseorang yang dikatakan Taehyung.

Yoongi?

"No...Yoongi satu kelas dengan aku. Dia berdiri belakang aku je" kata Ailee sayu. Dia mengusap wajah Yoongi yang berada pada gambar.

Yoongi dengan rambut ahjumma dia, spek mata dia. Nerd, tapi tetap hensem *rambut time fake love

"Why kau tak pernah cakap kau suka aku?" Ailee mencapai pula album gambar-gambar sekolahnya dulu.

Diperhati setiap satu gambar dan moment-moment gembiranya semasa berada di bangku sekolah.

Ada satu gambar ramai-ramai, dan ada juga Yoongi. Tapi masa tu Ailee bersebelahan dengan Jungkook, manakala Yoongi berada di deretan atas bersama dengan Hoseok.

Hoseok? Mana dia eh? Lama jugak tak dengar khabar berita dia. Huhu.

Muka Ailee teruja sebab dapat tangkap gambar sebelah kingka sekolah, Jungkook. Sebab tu Ailee dikatakan buta menilai cinta, memilih Jungkook kerana dia kingka sekolah dan sebabkan dia sweet talker. Huh.

Ailee segera menutup album gambar sekolahnya dan diletakkan di tepi. Diambil semula frame gambar yang ada Yoongi di dalamnya itu, dan dia merenung gambar itu lama.

Tanpa sedar, setitis air matanya menitik di atas frame itu. Terus Ailee mengusap air matanya yang jatuh di atas frame tadi.

"I wish that I could turn back the time, Yoongi."

Makin lama, tangisannya semakin kuat. Memang dia tak dapat tahan air mata dia daripada mengalir. Dia tak kuat.

Dia menyesal. Sebelum ni Yoongi ada bersama dia buat seketika, tapi dia tak menghargainya.

Kini, Yoongi dah pergi buat selama-lamanya. Takde apa yang boleh diubah. Yang dah pergi tetap akan pergi dan tak akan kembali.

Melainkan ada miracle yang terjadi yang mampu membuatkan Yoongi hidup semula :')

"Ah...mustahil.." kata Ailee dan terus baring di atas katilnya.

Tok! Tok! Tok!

Pintu biliknya diketuk dari luar.

[C] Devil In My Pocket ✔Where stories live. Discover now