---
"Maksud kau?" Soal Ailee dan merenung sisi wajah Yoongi yang tersenyum nipis. Dia bangun dari pelukan Yoongi.
"Entah. Tapi diri aku yang sekarang rasa macam terisi sesuatu."
Jawab Yoongi dan membalas renungan mata Ailee.Mereka saling bertentangan mata buat seketika. Terus, Ailee mengalihkan pandangannya ke tempat lain. Kepalanya yang tak gatal digarunya.
"Erk? Terisi dengan apa tu?" Katanya tapi kalini dia pandang depan. Taknak pandang Yoongi. Tiba-tiba rasa malu.
"Adalah. Kau sibuk nak tanya buat apa." Jawab Yoongi tenang.
"Eleh. Mesti benda yang kau nak selesaikan tu dah settle en. Tu yang 'terisi sesuatu' kan."
"Tak. Belum settle lagi. Kan aku kata aku kena mintak pertolongan kau untuk selesaikan?"
"Dahtu? Cuba terus-terang je. Suka nak complicated kan ayat tu." Geram Ailee. Dia mendengus perlahan.
Yoongi ketawa kecil. Rambut Ailee diusapnya lembut.
"Satu hari nanti kau akan tau. Tapi, bukan sekarang." Senyumnya dan dia mula berdiri.
Ailee mendongak memandang Yoongi yang kini berdiri di sebelahnya.
"Fine. I'll found out on my own."
"It's good then. Come, kita masuk dalam. Dah malam sangat nanti, makin sejuk pulak kau." Yoongi hulurkan tangan dia ke arah Ailee yang masih duduk.
Ailee pandang tangan Yoongi buat seketika.
"Ppali. Taknak masuk sudah." Yoongi menarik semula tangannya. Namun, Ailee sempat mencapainya lebih dahulu.
Dia capai tangan Yoongi dan berdiri di sebelahnya.
"Tangan kau memang sentiasa sejuk eh?" Ailee membelek jari jemari Yoongi.
"Of course. Aku bukannya orang lagi la Ailee. Yaish." Geram Yoongi. Asyik ulang benda yang sama je.
"Tapi aku boleh sentuh kau. Macam aku sentuh manusia?"
Ya tuhan, sabar Yoongi. Sabar.
Yoongi meraup wajahnya kasar. Wajah polos Ailee direnungnya. Matanya hampir bertukar menjadi merah. Segera dia mengawal perasaannya.
"Ailee. Listen. I'm not going to repeat the same things again. I'm a devil, aku boleh menyerupai manusia dengan tubuh sesiapa pun. You got it?" Pipi Ailee dipegang dengan kedua tapak tangannya.
"So it's means kau guna badan orang lain lah sekarang ni?" Ailee menjauhi Yoongi setapak ke belakang.
"But this is the real me. Ni sememangnya tubuh aku masa aku manusia. Trust me." Yoongi menyentuh lembut pipi Ailee dan diusapnya perlahan.
"Ooo okay. Fine. Aku percaya kau. Eiihhh, tadi kata nak masuk, ha jom la." Ailee terus jalan meninggalkan Yoongi di belakangnya.
Laju dia berjalan ke arah tingkap yang dia keluar tadi. Sejuk satu hal, Yoongi pun satu hal.
Yoongi tersenyum tawar dan menghilangkan diri dan terus muncul semula di dalam bilik Ailee.
---
"Suka sangat masuk dulu. Menyampah." Jeling Ailee dan dia terus capai sweater dan disarungkan pada tubuhnya.
"Jangan lah marah, babe. Aku kan devil. Pergi mana-mana pun kejap je. Kau nak aku tengokkan boyfriend kau buat apa sekarang pun boleh." Kata Yoongi tenang sambil baring dan menyilangkan kakinya di atas katil Ailee.
"Takde kerja nak skodeng orang?"
"No, just in case je."
"Apa-apa jelah Yoongi. Aku nak tidur, esok kerja."
"Tidur lah. Takde sape yang halang pun."
Ailee mula membaringkan tubuhnya di atas katil.
"Diam lah. Bising je."
"Eleh kau, aku diam selamanya karang rindu nak dengar suara seksi aku ni."
"Eo? Never."
"It's okay. I'll leave you soon." Kata Yoongi sebelum lampu ditutup olehnya dan dia pergi ke satu tempat.
YOU ARE READING
[C] Devil In My Pocket ✔
Spiritual"I'm yours, and you're mine. Believe me, believe in yourself, I can't be with you forever."