---
Ailee merenung wajah Yoongi yang menunduk meminta maaf kepadanya.
Dapat dirasakan keikhlasannya meminta maaf, dengan wajahnya yang kini kelihatan sangat polos, membuatkan Ailee tersenyum tawar.
"Jangan sesuka hati menuduh, and jangan buat lagi. Boleh?
Yoongi terus panggung kepalanya memandang wajah Ailee yang tersenyum nipis memandangnya.
"Iya, aku takkan menuduh tanpa bukti, dan aku takkan buat lagi."
"Promise?" Ailee menghulurkan jari kelingkingnya ke arah Yoongi.
"Ne, promise." Yoongi terus menjalinkan jari kelingkingnya dengan jari Ailee sambil tersenyum.
"Nak saya nyanyi lagu Promise pulak tak?" Ujar Ailee sambil tersengih.
"Boleh jugak." Kata Yoongi dengan tawa kecilnya.
"Aku nyanyi part akhir, dia berkenaan dengan jari kita ni." Kata Ailee sambil merenung jari mereka yang masih kekal bersama.
Yoongi angguk.
"Yeogijamkkan meomchweoso, saekkisongarak golgo, ijen nege yagsoghae oh-oh, oh oh~~" nanyinya sambil mengeratkan lagi jari kelingking mereka bersama.
(Let's stop here for a moment, intertwined our pinkies, now promise me, oh-oh, oh oh~~)
"Araso. I've promise with all my heart." Ujar Yoongi bersahaja.
"Good then. Aku harap jugak kau jumpa orang yang kau sayang lepas ni."
Orang yang aku sayang ada depan mata aku ni, Ailee. Kau orangnya.
"Siapa nak aku ni kan."
"Eh, kejap. Devil pun boleh ada girlfriend eh? Aku musykil lah. And, macam mana kau boleh sentuh aku ek?"
Yoongi tergelak mendengar ujaran Ailee.
"Boleh je. Dengan manusia pon boleh. Aku boleh sentuh kau sebab aku devil. Aku bukannya hantu, hantu!" Sengaja Yoongi menekankan perkataan terakhirnya sambil tersenyum.
"Ei! Jahat! Whatever!" Ailee menjelirkan lidahnya kepada Yoongi.
"Aku pulak! Haihla budak." Yoongi ketuk kepala Ailee perlahan.
"Yah! Apa main ketuk-ketuk ni? Yaish..." Ailee mengaduh sakit dan mengusap kepalanya perlahan. Dia memuncung, buat-buat merajuk.
"Sikit je, ngade lebih."
"Hah!--Ting!"
Satu mesej masuk daripada henfon Ailee.
Segera Ailee mencapai telefon dia dan melihat siapa yang hantar mesej.
Ailee tersenyum memandang mesej yang diberikan Jungkook
Yoongi memerhati tindakan Ailee dan mengeluh perlahan.
Bila kau nak berambus, Jungkook.
YOU ARE READING
[C] Devil In My Pocket ✔
Spiritual"I'm yours, and you're mine. Believe me, believe in yourself, I can't be with you forever."